Tak.. Aby Oskar nedělal ostudu, musi mit pěkné obutí.
Jal jsem se proto dát do kupy kolečka. Přední bubny používaly ložiska s vnitřním průměrem 12mm. Osa pulbubnu je totiž jen 12mm. Velorex má však osy 15mm. A protože ložisko s vnějším průměrem 37 a vnitřním 15 se nevyrábí, Solničtí pro bubny vyráběli pouzdra.
Kolo na motocyklu je zatíženo pouze radiálně, protože motocykl se naklání do zatáčky. Oproti tomu kolo na Velorexu musí snášet vysoké zatížení, jak radiálním, tak i v axialním směru. Proto jsem se rozhodl použít dvouřadé ložisko, které dobře snáší právě i axiální zatížení...
Středy bubnů se odtočily pryč a vyrobily se vložky, které se s přesahem nalisovaly do bubnů. Následně se pojistily svarem a přetočily na hotovou míru.. Výroba novych rozpěrek mezi ložiska a nalisováni ložisek už byla legrace...
Následovalo lakování. Pak jsem namontoval nové maznice a vypletl kola novými dráty. Jsou vyrobené na zakázku. Originál výplet M3,5 praskal. Nechal jsem proto vyrobit dráty M4. Snad to pomůže...
Také jsem vytočil rozpěrku mezi zadní kolo a rozetu, co chyběla. Byla to práce na par minut, ale bylo to potřeba..
No a aby toho nebylo málo, dorazil, na zakazku vyrobeny, štítek. Originál je špatně čitelný a asi by byl problém na STK. Musel se udelat na zakázku, protože se dělá v replice jen štítek Hradec Králové, kdežto ja potrebuji Solnice.
To by bylo asi letem světem pro dnešek vše. Pokračování zase příště..
Jo abych nezapomněl, objevil jsem v obchodě epesní plechovou krabičku. Bude z ní lékárnička, jak vino. Posuďte sami
-
Převložkované a zavařené
-
-
Lakujeme
-
Přetočeno. Nové ložisko je na místě.
-
Zadní střed je taky složený
-
Nové maznice starého vzoru
-
Nové rozpěrky a druhé ložisko..
-
Vypleteno. Ještě vycentrovat.
-
Nově vyrobená rozpěrka
-
-
Krásná krabička. Na veloucha, jak dělaná
-
-
Nový výrobní štítek Solnice.