renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa Velorex 250/16 (1957)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jawarmaniak
Vloženo 14.5.2016
Aktualizováno 3.7.2018
Zobrazeno 7 182x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Kolečko se polámalo, mnoho škody nadělalo

Vloženo: 15.07.2019, Uskutečněno: 12.07.2019, Zhlédnuto: 51x


Tak a máme tu první větší hapala.
Jel jsem z Brna na chalupu. Měl jsem za sebou už více, jak 60km a domů mi zbývalo asi 8km.
Motor táhnul, jak blázen, až jsem sám sebe musel krotit a nehnát se na plný plyn. Sluníčko svítilo, silnice skoro prázdná, příjemných 20 stupňů, v nádrži plných 17 litrů benzínu... prostě pohoda a co víc si přát..

A pak se to stalo.. Tachometr ukazoval zrovna, že jsem najel 666km. Tak nevím, jestli to byla náhoda nebo vzkaz někde z hůry, totiž chci říct z důli.

Pravé kolo začalo šíleně přibržďovat, začaly smrdět brzdy a celý předek se začal dost silně otřásat. Zastavil jsem a jen zběžným pohledem na vyvrácené kolo mi bylo hned všechno jasné.
Vylomil se mi OCELOVÝ buben od středu kola. Ještě jednou upozorňuji na to, že se jedná o ocelový půlbuben. Že praskají hliníkové celobubny, to je všeobecně známé a Jawa to řešila (anebo se o to alespoň snažila) už v dobách dávno minulých, ale prasklý půlbuben jsem viděl poprvé v životě..

No každopádně to neměnilo nic ne mé bezútěšné situaci. Byl jsem UŽ jen 8km od domova, ale na druhou stranu jsem to měl domů JEŠTĚ 8km. Druhé kolo nemaje, rozhodl jsem se zariskovat a zkusit to dojet opatrně domů. Celou cestu na jedničku jsem se rychlostí, nepřesahující 10km/h, opatrně doplazil až domů. Bylo to opravdu štěstí. Kdyby zbytek drátů v kole nevydržel a střed se vylomil úplně, odnesl by to jistě blatník, pravá přední plachta a asi i rám a podlaha. Raději na to ani nepomyslet.

Doma jsem kolo sundal a jen jsem mohl kroutit hlavou. Ze 72 drátů bylo 6 prasklých. Že buben nevypadl úplně, za to mohu vděčit statečné mazničce M6, která se obětoval pro vyšší dobro a statečně celých 8km držela buben na místě. Budiž jí země lehká..
Hned na začátku mi bylo jasné, že musím střed za každou cenu zachránit. kola jsem při renovaci nechal přetočit a vyvložkovat na silnější dvouřadá ložiska. Nechat vyvložkovávat jiné kolo prostě v úvahu nepřipadalo. Proto mne napadlo, nechat kolo svařit. Mám kamaráda, který by to jistě zvládl, ale znamenalo by to, že zařvou obě ložiska (jedno za litr), přesné rozměry by zahřátím šly do kopru a co je horší, nikdo by mi nezaručil, že buben bude chodit s ložisky.
Pak mne napadla spásná myšlenka buben přelisovat. Jak jsem vymyslel, tak jsem udělal. Nejhorší prací ze všeho, bylo odbroušení zbytku starého bubnu. Držel, jako čert.

Kolečko je opraveno. Nyní ho musím nalakovat a znova zaplést. Každopádně sraz na Plumlově za 14 dní stihneme :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pp377 (2) napsal 15.07.2019 v 16:31

Nakonec na tu hrůzu to dopadlo dobře, hlavně že ses nerozbil. Ať se Ti daří.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Menší ohlédnutí za uplynulými dvěma roky

    Sestříhal jsem uplynulé dva roky života.. Snad se bude líbit. https://youtu.be/F5gGE2V8nvg

    Typ: Oprava
    Vloženo: 30.07.2018
    Uskutečněno: 30.07.2018
    Komentářů: 1x
  • Veteranfest Slavkov 2018

    Tak předsevzetí, které jsem si dal začátkem dubna se mi nakonec podařilo uskutečnit. Stihnout Veteranfest ve Slavkově u Brna 2018. Z počátku cesta, dlouhá 65km, ubíhala velice dobře. Dokunce se mi zdálo, že motor se u

    Typ: Sraz
    Vloženo: 03.07.2018
    Uskutečněno: 03.07.2018
    Komentářů: 4x
  • Hurá na silnici

    Minulý týden jsem dolakoval blatniky, namontoval sterač a vyrobil kryt na akumulátor. Minulý čtvrtek jsme s Pepikem úspěšně absolvovali STK bez jakekoliv závady a v pátek jsem tak mohl na DI vytáhnout SPZ z depozitu. M

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.06.2018
    Uskutečněno: 22.06.2018


TOPlist