Dneska jsem měl opět chvilku, tak jsem dal do osvětlení budíků a kontrolek LED BA9S žárovky. Svítí to krásně. Jediný problém je s blinkrovou kontrolkou - tam se bude muset pořešit zapojení, protože buď blikají rychle blinkry a kontrolka na jedné straně nebo jen blinkry a normálně na druhé straně - dávám si do úkolníčku. Zatím jsem tam nechal obyč žárovku ono stejně na této kontrolce toho člověk zas tolik neušetří. Origo tam byly 4W žárovky, teď tam jsou 0,3W LEDky - tj. teoretická úspora 5x4W = 20 - 5x0,3 = 18,5w je doma čistě teoreticky. Prakticky ale snad nikdy nesvítí všechny najednou pokud vám to nechcípne někde se zapnutým blinkrem, dálkovýma, vyřazeným neutrálem . Ale i tak aspoň bude dost šťávy pro napájení telefonu.
Jo a ještě jsem je teda dal i do koncovýho světla/osvětlení značky - tj. dalších 7,4W uspořeno a tam to svítí furt (to jsem ale nefotil).
Jinak jako bonus k té úspoře teď kontrolky svítí krásně tou barvou, kterou mají bez zkreslení žlutým světlem.
Žárovky z aliexpressu - https://www.aliexpr...rta/32747207469.html
Vlastník | Deyva | |
---|---|---|
Vloženo | 2.3.2016 | |
Aktualizováno | 4.6.2019 | |
Zobrazeno | 1 612x |
Ahoj, díky díky Snažím se to tak nějak potunit aby to bylo prakticý a použitelný i v dnešním denním provozu, ale víceméně všechny změny dělám vratný. Ohledně té ledky na blinkrech - jo nechtěl jsem se s tím předtím trápit, tak jsem nechal obyč žárovku . Jinak ohledně těch vypušťáků - nešlo by tam vrtnout dírku a udělat závit?
Čau,
díky za komentář ke kontrolce stavu oleje na mé Jáwce. Jak jsem si tak procházel Tvůj deník tady, vidím, že se s tím taky nemazlíš a směle přetváříš Jawu k obrazu svému. No, tak to má být, i proto máme Jawy, že? Třeba LEDky v palubce už mám taky, tu kontrolní na blikače, aby svítila na L i P blikač jsem řešil vložením usměrňujících diod do obou přívodů. Závidím Ti staré dobré Jawa šavle, protože na těch nových, co mám já, už není vypouštěcí šroubek, takže se musí rozhodit celý předek a vylít vrchem. Je to zbytečná, pro mě nepochopitelná onánie. Z "práce" na půl hodiny je najednou záležitost na celé dopoledne, to vše kvůli úspoře dvou šroubků a otvorů se závitem. Inu - "pokrok" nezastavíš. Momentálně nemám čas, protože připravuju svého Favorita r.v. 1989 na STK, tedy vlastně především doplňuju jeho již díky létům oxidace chybějící části, ale potom je v pořadí montáž sytiče na Jawu. Taky už mě nebaví ta gynekologie se zavíráním sytiče na originál karbu. Obzvlášť v zateplených rukavicích je to taškařice k popukání. Tak ať Ti to jezdí a jak se říká, hlavně kolama dolů!
Zdarec, Honza