Jawa 50/23 Mustang (1979)

Vlastník raid
Vloženo 23.1.2016
Aktualizováno 24.7.2020

fichtl, dachl, kepl, pincek ... přezdívek bylo hodně, ale snad žádná lichotivá. A nejspíš právem.

Motorka koupena od Prior Plzeň

První dojmy - Jelo to samo, nemusel jsem šlapat, měl jsem motorku !!! Jaký jsem asi tak mohl mít v patnácti dojmy? Král světa, super borec, budoucí buldozer dívčích srdcí...

Motorku bych doporučil pro - Tenkrát pro všechny mladé a divoké. Dneska z nostalgie pro pár sběratelů a recesistů, toužících po neobvyklém.

Doplňky na motorce - snaha byla... vzpomínám si na druhé zrcátko, jak potěšilo. A vykuchaný výfuk... vnitřnosti se tam pak ovšem zase potupně vrátily, bo to nejelo... doplňky nebyly, nebylo skoro nic. Vzpomínám na snahu přidělat a zapojit alespoň bzdové světlo. Trapná záležitost, vzhledem k absenci baterky. Ve dne to jakž takž... v noci při návratu z letňáku při brždění pohasínalo hlavní světlo, což bylo efektní, leč zcela napytel.

Bylo mi 15 a něco, prázdniny za rohem, léto 1979. Díky pochopení rodičů (což fakt nechápu, anžto jsem nikdy nebyl zrovna premiant, bezproblémové dítě nebo aspoň hodný chlapec - sám sobě bych dneska tak akorát nakopal) jsem se zařadil mezi motorizovanou veřejnost. Asi je zlomila moje zjevná touha a schopnost se alespoň na něco soustředit.
Na školním výměnném pobytu v DDR, kde jsem měl možnost se krátce leč intenzivně seznámit s krásnou a zkušenou Ines... bože, co to tu melu... jsem měl možnost se párkrát vyděšeně svézt na Simsonu, bo tam na tom lítal každý, tamní adolescenti se scházeli za městem na hřišti, řešili problémy, blbli na simsonech, družili se a učili nás nejen německy... jsem se vrátil dom a věděl jsem, že mě dvě kola už nikdy neopustí
A tak po mnoha peripetiích, snahách, slibech a ústupcich se pro něj jelo do Plzně, trocha toho zajíždění (víc oleje), seznamování a první prázdniny na chalupě v sedle motorky byly zde. Bože, to byla doba. Letní kino, horké večery, koupání, první výtety, machrování před hospodou, machrování na parkovišti, machrování před sokolovnou, průlety vesnicí ...
Zkušenosti s ním byly dost rozporuplné. Na jednu stranu to byla BOMBA. Nový Mustang !! Většina kámošů jezdila na 21čkách nebo očesaných 20tkách, které zvětšiny vypadaly že prošly válkou. Nebo na Stadionech... i když bacha, staďák dokázal leccos. A tenhle byl Mustang - nový, krásný, oranžový ... ehm, jiný nebyl k dostání...prostě super.
Na druhou stranu ta vzpomínka na Simsona. To byla fakt jiná liga, při představě něco takového mít tady. No, tehdy to prostě ještě nešlo.
Mustang byl pomalý, uřvaný, nespolehlivý, nepohodlný, blbě péroval i blbě bzrdil.
Ve vší té bídě to ale byl stroj, motorka, jelo to samo
Velice rychle jsme se spolu dostali na hranice dynamických, adhezních a všech ostatních provozních možností A bohužel občas i za nějakou tu hranici. Nicméně přežili jsme to, já i on. Já zatím bez zlomenin, on jen s jedním půlením motoru Dva roky utekly jako voda, a bylo možno postoupit do dalšího levelu. Konečně, jak já jsem se těšil.
Nicméně tenhle byl první. A to se nezapomíná

Marty68
Marty68 napsal 24.11.20 v 12:51 10b.

Velice čtivý , veselý a zábavný memoár...Ať se daří!

chevyr
chevyr napsal 08.04.17 v 12:39 10b.

Vzpomínky

FilipTrynoha
FilipTrynoha napsal 20.02.16 v 11:33 10b.

Super

BlackDream
BlackDream napsal 23.01.16 v 15:53 10b.

Pěknej taky jsem ho měl jo krásných 17 ale jen chvíli jednadvacítka byla hezčí rychlejší nevím proč ale nikdy mi moc srdci nepřirostl byla to taková koza .

melda2
melda2 napsal 23.01.16 v 15:00 10b.

Krásně napsaný hned se mi vybavilo moje mládí