Jawa 23 Mustang rok výroby 1982 s technickým průkazem. Po prvním majiteli. Snažím se, pokud je to možné zachovat všechny díly v originálním stavu. Jen v nejnutnějším případě nechávám díly chromovat nebo díly lakuji.
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Mustang je Mustang. Pro někoho to není pionýr. Někdo na něj ale nedá stejně dopustit, jako já. Je to motorka mého mládí se spoustou vzpomínek. Jawa 50 typ 23 a 23A Mustang je malý nekapotovaný motocykl se zdvihovým objemem motoru 50 kubických centimetrů. Je nejnovější typ motocyklů Jawa ze série „pionýr“ (Jawa 555, 550, 05, 20, 21 sport). Je to dvousedadlový motocykl lehké konstrukce s jednoválcovým dvoudobým motorem.
Recenze
Už jednoho mám, ale bez papírů. Chtěl jsem koupit TP s rámem, ale za rok se mě nepoštěstilo až se naskytla možnost koupit komplet v originálním stavu s TP . Neváhal jsem.
Technické parametry
Motor
typ: ležatý dvoudobý jednoválec
chlazení: vzduchem
vrtání: 38 mm, zdvih 44 mm, zdvihový objem 49,9 cm
kompresní poměr: 1 : 9,2
největší výkon: 3,5 k (2,6 kW)/6500 ot/min., rozvod pístem
mazací poměr: 1 : 30
karburátor Jikov 2917 PSb (hl. tryska 68, tryska volnoběhu 38), průměr difuzoru 17 mm
Elektroinstalace
zapalování - setrvačníkový magnet PAL
světelný výkon 20 W (od roku 1975 30 W)
zapalovací cívka 8V -02-9210.30
přední žárovka 15/15W, později 25/25 W
zadní žárovka 5W
zapalovací svíčka PAL 14-8R (Brisk N15C/N14C)
předstih zážehu 1,6 - 1,9
vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm (odtrh)
Převodové ústrojí
převodovka třístupňová manuální
Převody
primární převod - poměr 2,43 : 1 (14/34 zubů)
primární převod - válečkový řetěz (ČZ - Favorit 3/8" x 3/8" - 44 článků)
sekundární převod - poměr 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55)
sekundární převod - válečkový řetěz (12,7 x 5,2 - 111+1 článek)
Poměr převodů
1. převod 1 : 2,94 (24/14x24/14)
2. převod 1 : 1,716 (24/14x18/20)
3. převod 1 : 1 přímý záběr
Celkové převody: I. (sekundární kolečko 13 zubů)
1. převod 1 : 30,03
2. převod 1 : 16,44
3. převod 1 : 11,13
Celkové převody: II. (sekundární kolečko 12 zubů)
1. převod 1 : 30,03
2. převod 1 : 16,44
3. převod 1 : 11,13
Podvozek
řazení nožní pákou na levé straně
rám svařovaný z ocelových trubek čtyřhranného profilu
přední vidlice teleskopická bez tlumení - zdvih propružení 90 mm
zadní vidlice kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči - zdvih propružení 85 mm
brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Ostatní[editovat | editovat zdroj]
objem palivové nádrže 7,8 l (rezerva 0,75l)
Kola[editovat | editovat zdroj]
přední kolo drátové na ocelovém ráfku - 1,5 A x 16
zadní kolo drátové na ocelovém ráfku - 1,5 A x 16
pneumatika přední 2,75 x 16" - 1,5 atp.
pneumatika zadní 2,75 x 16" - 1,9 atp.
počet drátů - 36 ks
délky drátu - 160 mm (závit drátu je M 3,5)
Rozměry a hmotnosti
rozvor 1165 mm
celková šířka 600 mm
maximální výška 930 mm
celková délka 1780 mm
světlost 120 cm
hmotnost 65 kg (bez paliva)
užitečná hmotnost 160 kg
maximální nosnost cca 135 kg
Výkony
nejvyšší rychlost 60 km/h
největší stoupavost 25 %
průměrná spotřeba paliva 2,3 litru/100 km
Výroba
výroba: 1969-1982
Ke konci výroby, tím mám na mysli rok 1982, se šetřilo, kde se dalo. Lak, materiály, nálepky atd. O pár let později se našly snahy vyrábět další padesátku, ale zůstalo se jen u prototypu podobnému právě Jawě 90 a Simsonu 50. Kvůli našemu tehdy uzavřenému trhu jsme neměli moc možností vybírat si ve více modelech slabších ale i silnějších kubatur. Vždyť v době, kdy světlo světa spatřil první Pařez měla Yamaha v nabídce přes 50 motocyklů a mi jsme si museli vystačit s několika modely na které nám stačí obě ruce pro spočítání.
Tímto nijak nechci hanit naše výrobce. Se svázanýma rukama těžko můžete roztáhnout křídla. Jawa byla, je a bude čistě srdeční záležitostí. Doby, kdy motocykl byl praktickým a levným dopravním prostředkem, jsou za námi a my se můžeme jen kochat a bavit se ze společnosti našich jednostopých přátel.
Téměř před dokončením
Původní stav
Lehce ometený, a deset minut se silichromem v ruce a Mustang vypadá uplně jinak. Až jsem se divil co dokaže vyčistit a to jsem už jeho schopnosti znal. Přední blatník neuvěřitelné.
Rozdíl mezi krytem řetězu před a po.
Až na "dobový tuning" držáků předního blatníku moc hezké.
OVŠEM!
Tobě dávám na nástěnku černý puntík za zničení "rychlých šípů" na nádrži! To jsou hned 2 koně v ha*zlu!
krásny stroj, přeji hodně pohodových km v sedle a hlavně ať ti dělá jenom radost
Krasne moto, nech robi radost!!!
parádní mustang , blahopřeju k zachovávání původního stavu...
Zdravim.
Krasny kousek.
Taky mam tohoto v teto barve.
Nicmene bych chtel novy lak .
Nemate cislo barvy te cervene ??
Děkuji
Jakub Říha