renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/23 Mustang (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Procko
Vloženo 4.11.2014
Aktualizováno 15.4.2015
Zobrazeno 5 286x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.2

Popis motorky


Klasický červený mustang s originálním lakem, po 1. výbrusu, výtečně seřízen volnoběh a prostě super mašina

Více fotografii

První dojmy - Je to moje druha motorka, první byl nejspíš ukradený pionýr 20 bez plechů od našich nepřizpůsobivých spoluobčanů.

Motorku bych doporučil pro - Tento stroj je nejvhodnější pro ty, kteří si svou cestu necestu chtějí užívat a nebojí se, ze se budou muset občas podívat stroji na střívka. Taky si myslím, že je velmi vhodný pro začátečníky, aby pochopili co a jak funguje a nestali se z nich moderní idioti, co jen dolévají a chtějí jezdit a pak se hrozne diví, že oni přece vše udělali tak jak měli.

Doplňky na motorce - Jako jeden svůj velký instalovaný doplněk bych uvedl, zatím je to jen vize budoucnosti, ze chci zvětšit nádrž vyřezáním vnitřní vybrané části, posunuti cívky mimo tuto vybranou část a udělat tak z "malé" 10l nádrže, nádrž minimálně 15 až 20 litrovou.

Dne 3.1.2015 uděláno okýnko na zapalování z polykarbonátu tloušťky 5mm, pouze pro efekt. Pak jsem ještě musel vyrobit gumovou zástěrku na přední blatník, protože jak teď jezdím v bahně a jiných srajdách, mám furt zasranou hlavu a celý motor.

Recenze

Mustanga jsem si koupil jako svou druhou motorku a první motorku s TP. Původní záměr byl takový, ze si ji opravím přes zimu, na jaře si udělám řidičák a v lete se na ni budu vozit tam, kam mě palivová nádrž dovolí dojet :)

To byl ale jen teoreticky záměr. Praxe ukázala, ze se opět diametrálně liší od teorie.

Původní majitel, od kterého jsem to koupil, mi řekl, ze je "jen" zadřel píst a ze ho stačí vybouchat a trosku šmirglem "ošmudlit", aby zase běhal jako nový. Ukázalo se ale, ze se také rozpadlo ojniční jehličkové ložisko na klice -> takže rozborka celého motoru, vybrus, výměna ložiska, převážení kliky a čert ví, co jsme s tím ještě dělali. Nakonec nám to složil jeden místní odborník na pionýry za 200,- s tím, že vyměnil i gufera na klice. A právě teď se stal ten problém, ze se dostavila naše lenost, tedy sis moje než naše, byl a je to přece jen můj mustang. Nevím proc ale mel jsem stále pocit, ze motor neradi tak, jak by mel a s touto myšlenkou jsem se nechtěl dát do instalace motoru do motorky.

A uběhlo 7 let ! 7 dlouhých let mi tu v pokoji ležel polorozebraný motor s tím, ze ho jednou rozdělám, zkontroluju a zase dam dohromady a dokončím to, co jsem kdysi 25.10.2007 začal koupí mustanga.

Slovo dalo slovo a toto léto mi kamarád půjčil na projížďku Yuki 125 a ve mě zahořela jiskřička, ze to vlastně není špatné svezeni a ze mam vlastně legálního mustanga, který jen čeká na svezeni a taky bych si takový pocit "vládce silnice " mohl doprat. A s touhle jiskrou v srdci mi trvalo asi týden, než jsem doma na psacím stole rozlousknul motor, znova ho podle návodu složil a vyzkoušel, že se chová úplně stejně, jako když mi ho složil odborník za 200,-. Takže následoval přesun do garáže (bohužel vzdáleno cca 25 km) a začal maratón oprav. Jako první se muselo opět vše rozebrat, pešlivě vyčistit a slepit lepidlem na převodové skříně, jenž jsem cele absolvoval 2x, protože jsem špatně napružil startovací páku, takže se nevracela a jen tak splihle visela (starší pánové jistě dobře znají, když něco splihle visí), takže další rozborka a lepeni. Tentokrát ale již vše proběhlo tak, jak má a motor byl připraven na instalaci do rámu. Jistě si dokážete živě představit, co se stane se spojovacím materiálem, když někde 7 let leží, nikdo se o něj nezajímá a projde přes 2 garáže, než se začne zase shánět pro montáž. Ano, víc jak půlka šroubů byla nenávratně ztracena, takže jsem vše musel bud najít nové jako náhradu nebo vyrobit z toho, co jsem mel. Ne, celé šrouby jsem nevyráběl ale řezání zavitu bylo záležitostí snad každého 2. šroubu. Ale nic, co by správný strojař nedokázal levou zadní :). Po mnou tenkrát zcela zapomenutém nastavování předstihu, montáží elektroinstalace, která utrpěla ránu "rychlou demontáží -> štípačkami, se už začalo vše podobat motorce. To by ale nemohl byt pionýr, aby nepřišla nějaká zrada a tou byl zcela ucpaný karburátor. Vyčistil jsem ho, přirozeně, ale usazeniny za 7 let, kdy byl stále připojen k nádrži, která přes něj vysychala, byly opravdu masivní a navíc v místech, kde se neslo nijak dostat. Přišla tedy na radu vrtačka a navrtání technologických otvoru pro jeho vyčistění. V tom ale v ne snaze o maximální obnoveni stroje přišla zrada -> tata koupil nové svíčky, ať to lepe chytá ale nevěděli jsme, ze mají vzdálenost elektrod 0,7 mm, místo předepsaných 0,5 mm. Tahle závada mě zdržela asi měsic, protože jsem si už nevěděl rady s tím, proč ta mrcha nechce chytnout a když už chytla, proc se hned zastavila. Samozřejmě jsem si myslel, ze to bylo rozvrtaným karburátorem, takže jsem si vzal jiný z jiného pionýra, jenž roky číhal v garáži ještě z mých školních let. Tím se ale situace nezlepšila, protože jsem ještě nepřišel na onu zradu v 0.7 mm...jakmile jsem ji objevil, vše znovu nastavil a ejhle, ono to krásně běží, nikde nic neteče a můžeme pokračovat v renovaci. Dnes, tedy 8.11.2014 jsem opět namontoval původní rozvrtaný karburátor a s malými potížemi vše opět rozchodil a motorka stále jede. Sice se při vyšších otáčkách dusí ale to už je jen otázka času, kdy najdu zradu a odstraním ji.

EDIT: Chyba byla v tom, že nový gumový šlauch se při plně otevřeném karburátoru podtlakem zbortil sám do sebe! Takové hnusné polské zmetky se tu u nás prodávají! Dal jsem tam zpátky původní, lehce popraskaný šlauch a vše beží jako hodinky, doslova :)

Dokonce jsem přišel i na to, ze dávat 6V 15W žárovku do 6V 25W zapojení je blbost a ačkoliv hezky svítí, stačí jemně přidat plyn a VŠECHNY žárovky shoří, ano i ta zadní. To už je ale jen taková drobnost, kterou po těch všech útrapách hodnotím spíš jen na úsměv, než na opravdové obavy. Teď už mě tedy čekají jen přední tlumiče, protože jako vždy absolutně nepruží, výměna žárovek, vyčistění kastlíku pro nářadí (krysy si v něm udělaly obývací pokoj) a můžeme na STK :)

EDIT: Kastlík vyčištěn a nově přestříkán.

Potom už jen stačí si na jaře/létě udělat papíry na motorku a může začít moje první motorkářské, zcela legální, řádění :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SirLabil
SirLabil napsal 19.08.23 v 14:22 10b.

Krásný mustang ať jezdí

MUSTANGOVY-SLON
MUSTANGOVY-SLON napsal 31.08.15 v 15:35 10b.

HEZKEJ

HynekKubec
HynekKubec napsal 23.02.15 v 10:46 10b.

Pěknej mustaf Taky jsem měl, byl to nezmar .. ale jsem moc rád, že už ho nemám Z 5 výletů jsem 2x tlačil domů ..

Více komentářů



TOPlist