PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-07 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Daart
Vloženo 19.11.2015
Aktualizováno 19.11.2015
Zobrazeno 4 303x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vzhledem k tomu, že ji Bruneta z profilu smazala a přecijen jsem na ní odjezdil pár tisíc kilometrů, tak si rozhodně zaslouží místo v deníku

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník) - Děkujeme Karlu Bílkovi za bezproblémový obchod a vstřícné jednání.

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - První dojmy by se daly shrnout do dvou slov - velké překvapení. Když jsem ji viděl poprvé naživo na výstavě v Holešovicích tak mne nadchla politika Yamahy. Udělat za 130.000,-Kč rozpočtovou motorku, která se jako rozpočtová zase tak moc netváří rozhodně stojí za pochvalu.

Doplňky na motorce - Padáky Rutan performance na rám i kola - posloužila jako mustr pro vývoj.

Recenze

Byl to jeden z prvních kusů, které se u nás prodaly. Dokonce to byla i první registrace tohoto modelu zde na motorkářích. A v neposlední řadě jsem popisoval její prvotní testování pro jiný web v době, kdy o ní publikovala článek pouze jedna jediná česká redakce. Krásné vzpomínky v sedle MT-07 ve mne zůstaly. Zažili jsme si spoustu srandy a považuji ji za jednu z nejlepších motorek co kdy Yamaha udělala.

Citace z mého testu:

V pátek se mi dostala do rukou zřejmě nejdiskutovanější motorka současnosti od Yamahy – model MT-07. Vzhledem k tomu, že je po motorce obrovská poptávka, byl jsem nesmírně poctěn možností si tuto motorku vyzkoušet. Již na první pohled se mi zalíbila především barevná kombinace Race Blu s výrazným rámem a ráfky. K dispozici je také v bílé, červené, šedé a černé barvě.

Vezmeme-li v potaz pouze technickou specifikaci motocyklu, zaujme nás ihned váha – 179 kg pohotovostní hmotnosti. Motocykl pohání řadový dvouválec o objemu 689 ccm, výkonu 55 kW při 9000 ot/min a kroutící moment 68 Nm při 6500 ot/min. Tyto hodnoty v kombinaci s výškou sedla 805 mm z této motorky dělají stroj vhodný především pro ženy nebo jezdce bez velkých sportovních ambicí. V neposlední řadě pak stojí za zmínku cena – 129 990 Kč včetně DPH v základní verzi a 149 990 Kč ve verzi s ABS. Dovolím si tvrdit, že Yamaha tímto modelem udělala neskutečnou revoluci a nasadila laťku dost vysoko. Pojďme se podívat na to, jaké ve mne svezení zanechalo pocity.

Již při prvním pohledu se sám sebe ptám, zda to Yamaha s cenou myslí vážně. Pěkné přední světlo, zajímavě tvarovaná nádrž s náfuky ve stylu V-maxe, šikovně schovaný výfuk ve spodní části motocyklu a kyvná vidlice, která ani zdaleka nepřípomíná rozpočtové řešení, a LED zadní světlo perfektně zapadající do podsedlového plastu? Vše vypadá dotažené do posledního detailu, pokud pominu držák SPZ, který trochu kazí celkový dojem.

Pod sedlem spolujezdce se nachází balíček nářadí, respektive jeho část, zbytek je přichycen přímo na sedle. Na něm jsou i šikovné popruhy, které lze použít pro uchycení helmy nebo kamery. Moc prostoru pod sedlem k dispozici není. S trochou štěstí se vám do tohoto prostoru vejde povinná lékárnička.

Usedám na MT-07 s nejistým pocitem, zda nebudou nakonec náklady na výrobu přiškrcené v použitém motoru. Otáčím klíčkem, používám chcípák, který má zároveň funkci startování a nejistota je pryč. „Ten motor zní fakt dobře, to nemůže být špatné,“ říkám si.

Procházím si jednotlivé funkce na přístrojové desce. Již od výroby je zde ukazatel zařazené rychlosti což mi vyhovuje. Otáčkoměr se nachází ve spodní části, vpravo je ukazatel aktuální rychlosti, vlevo je ukazatel paliva v nádrži a pod ním přepínatelné údaje (celkový nájezd, trip A, trip B, aktuální spotřeba, dlouhodobá spotřeba, teplota motoru, venkovní teplota a při jízdě na rezervu informace o tom, kolik jste na ní najeli).

Motor se mezitím ohřál na provozní teplotu a já vyrážím na cestu. Při prvním zatočení mne motorka překvapí svou ovladatelností. Ačkoliv se vzadu nachází pneumatika o rozměru 180/55, motocykl to dohání malým rozvorem a nízko uloženým těžištěm. Díky tomu se i v utažených zatáčkách motorka chová dobře. V nižším spektru otáček se MT-07 chová velice hodně, nad pět tisíc ale vystrkuje růžky. Naneštěstí musím dodržovat záběhový režim, takže ji nechci trápit, ale působí i tak dojmem, že úplný začátečník by mohl mít problém ji ukočírovat. Kladně hodnotím brzdy, které jsou nezáludné, dobře dávkovatelné a tak dobře fungují i na mokrém povrchu. Musím pochválit přední světlo – při jízdě v noci na okreskách, kde můžete prakticky celou dobu jet s zapnutým dálkovým světlem nemám problém sledovat kudy vede silnice, aniž bych trasu znal a vidím daleko před sebe. Podvozek je komfortní a i na silnici horší kvality nemusím za každou cenu jezdit slalom mezi dírami. Není zde nastavitelná přední vidlice, která je měkká, ale to jde ruku v ruce s určením motocyklu pro běžné ježdění. Při svižnější jízdě chybí větrný štítek (ten je zde pouze za příplatek). V rámci povolených rychlostních litimů však není problém.

Abych jen nechválil, trochu nešťastně řešené mi přijde sedlo řidiče. Již po pár kilometrech mne začíná bolet zadek a musím si stále poposedat. Pokud bych si tuto motorku pořizoval, asi bych toto řešil ještě dříve než-li zmíněný větrný štítek. Dobře řešené mi nepřijdou ani ovladače na levé straně, kde při používání blinkrů nejednou ťuknu o klakson, který je umístěn výše.

Více však motorce nemůžu vytknout. V poměru cena/výkon je MT-07 naprosto perfektní a tomu odpovídá i poptávka, která dalece převyšuje nabídku. Pokud tedy zvažujete koupi tohoto modelu, neváhejte a rychle si ji zarezervujte. Dle dostupných informací jsou aktuální skladové zásoby opravdu nízké a tak se může stát, že si budete muset počkat i několik měsíců než se k Vám dostane.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Wildaja
Wildaja napsal 19.11.15 v 22:30

Jj i to se stává, ale s tím musíme všichni ... jaksi počítat. Moto je to opravdu krásná, pár jsem jich obhlídla, takže nepíšu jen tak ...
... a kvůli neshodám je škoda ji zatratit do hlubin zapomnění .To máš pravdu .

Decathlon
Decathlon napsal 19.11.15 v 20:11 10b.

Daart
Daart napsal 19.11.15 v 18:16

No jo, já myslím, že si zaslouží být vidět, protože kdybych si býval uložil původní text co jsem psal do profilu k Brunetě, tak bych si zkopíroval ten. Bohužel zůstal někde v zapadlišti dějin.
Na MT-07 budu vždycky vzpomínat v dobrém. Odpustil jsem jí ty drobné neduhy a z těch středních objemů je to motorka co mne neomrzela

Wildaja
Wildaja napsal 19.11.15 v 16:55 10b.

Sice tuhle motorku zviditelňuješ zajímavým stylem , nicméně mě zaujala tvoje citace z testu - nyní recenze . Už dlouho jsem nic podobně zajímavého
k popisu dané motorky nečetla a moc se mi to líbí , i když už je to "kdysi" .
Motorka je to líbivá a ty ráfky vypadají prostě úžasně . Myslím, že každý rád zavzpomíná na to, co otestoval, odzkoušel ... jak to nazvat ?
Je to slovíčkaření, ale každý, se nějak sune kupředu .

Více komentářů



TOPlist