Motorka byla v zachovalém stavu, nicméně potřebovala trochu péče.
Bylo nutno opravit následující věci, o kterých jsem dopředu věděl:
1) Špatný rozměr pneumatik
2) Vůbec se nevracel hlavní stojan
3) Řetězová sada po smrti
4) Lanka a většina gumových dílů po smrti
5) Tlumiče komplet vyteklý
6) Únik oleje z levého bočního víka motoru
7) Nesvítilo několik žárovek
8) Podezdření na vůli v krku řízení a kyvce
Tohle jsem si tak nějak plánoval a následně při rozebírání jsem narazil na další problémy které jsem se pokusil následně opravit.
Hlavní stojan byl asi největší pakárna. Otvor v rámu pro čep stojanu je dost vyběhaný, bohužel oprava na širší průměr znamená odstrojit motorku komplet a nechat u nástrojáře díru vystružit. Udělal jsem tedy nějaký kompromis, abych nemusel zdlouhavě všechno rozebírat a stojan fungoval. Vyměnil jsem čep za nový, tím se vůle dost zmenšila a otvor pro záchyt pružiny jsem navrtal jinde a použil kratší pružinu. Stojan funguje uspokojivě, jen človek musí trochu pomoc zacvaknout do záchytu.
Dále jsem opravil tlumiče. Všechny tlumiče byli komplet bez oleje. Vyměnil jsem všechny gumové těsnění, silentbloky zadních tlumičů v rámu+kyvce a vše řádně vyčistil a naplnil novým olejem. Kupodivu zadní kyvka byla po letech zcela bez vůle. Řízení má trochu menší odpor kolem středové polohy, ale bojím se že dneska kvalitní ložiska neseženu, tak jsem to nechal být.
Během opravy jsem současně vyměnil komplet ložiska v kolech a rozetě. Současně jsem nanýtoval nové brzdové obložení od soudruhů z Ukrajiny. Pneumatiky jsem obul do správných rozměrů. Před opravou bylo namontováno: 3.25x16 a 3.5x16. Já tedy přední gumu obul do zadu a přední gumu koupil novou a dal do pořádku, tedy - 3x16 a 3.25x16. Přední guma se nedá koupit Mitas, tak jsem koupil nějakou čínskou.
Vyměnil jsem rozetu, přední kolečko a řetěz. Rozeta je originál nalisovaná a zanýtovaná v unašeči. Rozebrat to šlo pod lisem. Nová rozeta zapadla do dřážkování sama. Musel jsem jí pojistit zabodováním svářečkou. Uvidíme co to bude dělat.
Vyměnil jsem nějaký těsnění v motoru, gufera, primární řetěz a opravil dokurvený závit na klice. Dal jsem nový šrouby na víko a těsnění. Starý šrouby byli bohužel dost ožvejkaný.
Vyměnil jsem komplet lanka, před montáží jsem je řádně prolil olejem. Bohužel nechodí tak hladce jako ty starý z roku 1958.
Gumové díly na přední vidlici byli neorigo a ze špatného typu. Vyměnil jsem je za správné a dodal krycí gumy předních řidítek. Bohužel jsem vyměnil také gumu ve víčku nádrže. Ta byla celkem v pořádku, jen trochu ztvrdlá. Nová guma do týdne byla jak žvýkačka. Zas... Čína. Zkusil jsem tedy koupit nějakou gumo-korokouvou, tak uvidíme, snad vydrží.
Na klakson jsem nanýtoval nový Logo.
Když byla motorka rozebraná, vše jsem vyčistil od nánosu šmíru a bordelu. Co šlo tak jsem přeleštil leštěnkou. Myslím že docela prokoukla a celkem hezky se teď na ní jezdí. Jediné co mi chybí, je kryt řetězu. Bez něj neprojdu přes STK, musím ještě sehnat.
Celá akce trvala celkem dlouho, cca od 7.11.20 do 19.12.20. Měl jsem jen málo času a makal na tom jen o sobotách.
Vlastník | dave-lister | |
---|---|---|
Vloženo | 29.9.2015 | |
Aktualizováno | 27.5.2018 | |
Zobrazeno | 1 195x |