renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 7 022x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 10.12.2015, Uskutečněno: 10.12.2015, Zhlédnuto: 107x


Zima se blíží a tak začínám vymýšlet další bejkárny :)
Tentokrát mi padla do oka esteticko funkční stránka věci. Náš stroj totiž obsahuje výdobytek moderních ekologických dobytků, a to konkrétně AIS systém, celým názvem YamahaAirInductionSystem. Jde o naši starou známou pálenici použitou už i u starších pekelných strojů pro splnění Euro 3 - i náš původní motor je uplně v samém původním konceptu s hrůzou Euro2, s tímto běsem a dalšími ekologickými úpravami v mapách jednotky plní Euro3. To je sice krásné, o to míň krásné je, že nám tím pádem na motorce přibude kopa kravin, blbostí a zbytečností.
Celý systém vypadá takto:





Je to tedy ta nejškaredší hadice, jakou na motorce máme :) Ba dokonce dvě..
Celý systém byl původně v tom, že v momentě, kdy probíhá výfuk logicky neprobíhá sání - a tak je přes prostý jednosměrný ventil vytažena hadice z airboxu za výfukový ventil, kde při výfuku vlivem proudu spalin vzniká podtlak a krade tak "čerstvý" vzduch z airboxu a pomáhá tím v první části výfukového traktu dohořívání všeho, co dohořet může. Dalším "plusem" této vydrbávky je, že zvyšuje teplotu celého traktu - to se ekoteroristům náramně hodí. Každý prskolet plnící Euro3 má už od narození ve výfuku katalyzátorové vložky, které nefungují jenom tak, musí se jim řádně přiložit pod kotlem, aby katalytická reakce vůbec fungovala. Jejich aktivační teplota bývá u motocyklového provedení +-350* a jak všichni víme, než se motor a celá soustava prvně chladných trubek roztopí, chvilku to trvá, a to se právě těm ekologickým sráčům nelíbí. Foukáním vzduchu, či řekněme kyslíku do výfuku dosáhneme stejného efektu, jako rozfoukáváním kamen fénem - geniální, co ? :) Ekoterorista je spokojený, výfukové ventily a celý výfukový trakt už tolik ne, ale emise plníme a zatím jezdíme..
V našem případě máme ncméně jeden háček. Máme totiž lambda sondu. Člověk by si řekl, jak chytré to zařízení, jistě nějaký zázrak techniky a motorka pak pojede jako z praku.. PRD! Funkce lambdy konktérně v našem motoru a použité jednotce je pouze a jenom k udržení co nejbližší směsi stechio poměru 14.7. A to vše ještě tak, že se lambdou řídi akorát při skoro konstantních otáčkách, tzv cruising. při akceleraci, deceleraci, volnoběhu a spol jedeme podle "pevných" předem nastavených map s korekcemi od čidel, né však lambdy. Veškerý fígl je v tom, že pustit jenom tak část pracovního cyklu vzduch do výfuku není jenom tak - to by tomu řekla lambda - musela by motoru tvrdit, že je směs neskutečně chudá a přidávat délku vstřiku do zblbnutí..tak by to nešlo :)
Celé to tedy funguje tak, že do 18% otevření plynové rukojeti jedeme bez lambdy a podtlakový ventil pro přídavný vzduch už není tak podtlakový, jak vypadá, ale je ovládaný jednotkou. Pokud tedy pustíme plyn, nebo volnoběžíme, vzduch si vesele proudí, lambda spí a všechno se zdá funguje.. až na ty práskance do výfuku, které nelibě nese všechno, co je jim v cestě.
V našem případě tedy můžeme bez problému celou zbytečnou aparatůru zahodit, na hlavu motoru našroubovat záslepku a díru v airboxu zacpat taktéž. Zbavíme se tím veškerého né zrovna estetického haraburdí a všech problémů okolo. Záslepky už jsou vyrobené v dvojnásobném počtu, než je vyrobených našich strojů, takže kdo bude mít zájem nafasuje ZADARMO svůj kousek :)
Pro ty, kteří by si chtěli ulehčit práci a jenom odpojit konektor s kabely od ventilu bych si dovolil malé upozornění. Protože máme lambdu a vadio by i malé protahování vzduchu skrz né ideálně tesnící plátky ve ventilu, funguje tu všechno bráceně. Plátky jsou elektricky přidržovány v zavřené poloze. Pokud jenom odpojíte kabel, bude vzduch proudit pořád, jednotka se pokusí dohánět směs až ke zblbnutí do bohata, bude to žrát jak tank, přehřívat se vstřik a lambda brzo chcípne, o krásných barevných flecích na svodech i zadních tlumičích už nemluvím - a katalyzátor, ten se zajisté rád odvděčí tím, že postupně vycestuje celým výfukem po kouskách ven. On má teplo rád, ale v rozumných mezích :)










Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DajaV (0) napsal 24.10.2021 v 18:18

Ahoj kolego,
pro chování svého motocyklu jsem se doklikal až sem. Nemám Jawku, ale mám XT-éčko. Mohl bys mě, prosím, navést k sehnání zde komentované záslepky. Nejde mi na ni narazit. Zkusil bych to zaslepit dle Tvého receptu. Děkuji za pomoc . D.

hrnous (-3) napsal 17.03.2016 v 13:52

Hadice vypakovat komplet, tj zaslepit nálitek na hlavě. S kabely jdou dělat tři věci:
1. Odpojit z ventilu a nezapojovat nikde - aktuálně, když mám diagnostiku na 660 to při odpojeném ventilu nehlásí nic, ani chybu při testu akčních členů.Ventil posléze zahodit do dáli.

3. Nechat ventil na svém místě i s kabelem, jenom odpojit a zaslepit komplet hadice.

3. Ventil zahodit a místo něj dát odpor 20Ohm 5W - řešení pro klidné spaní pro všechny detailisty.

Pokud jse ale o laďák.. u 660 ho naprosto nedoporučuju. Tento motor respektive jednotka má velice malé korekce a pokud k tomu nedáš další zařízení stylu powercommander a k tomu ještě lambda eliminator od stejné firmy, tak to bude vždycky o ránách a možnosti podpálení ventilů. Chystám jedno malé šidítko na čidla pro zvýšení bohatosti, nicméně to pomůže jenom u našich motorek k menšímu obohacení. Laďáky to vykompenzovat nedokáže.. tam už se musí šidit informace z lambda sondy a to tak, že né je zrušit, ale předžvýkat a jednotce podávat malinko jiné informace.

Horny (1) napsal 17.03.2016 v 12:52

Ahoj, moc pěkně napsané. Teď jsem nasadil na xt660z tenere laďák a to práskání do výfuku me pěkně otravuje, jak střelba z kanonu. Pokud bych chtěl celý systém odmontovat, pak mi vyvstává otázka, co udělat s kabely, které k AIS vedou? Nechat odpojené nebo nějaké jiné řešení? Nepřichází s odpojením pak nějaký problém do řídící jednotky? A nebo je lepsí cely systém ponechat včetně zapojení a jen ucpat trubičku co jde z airboxu? Díky za odpověď.

hrnous (-3) napsal 11.12.2015 v 08:31

Jak kdy :)

jarolim (133) napsal 11.12.2015 v 08:11

Dobře ty Neděláš náhodou v Týnci?

hrnous (-3) napsal 10.12.2015 v 20:07

Bengál to dělá :) Protože je to při pálení nerezu a hliníku chlazené kapalným dusíkem a ještě jede profuk vzduchem... třeba taky https://www.youtube.com/watch?v=4OyTj0EpxUg https://www.youtube.com/watch?v=f3h2xCMC4ew

Dr.fík (7) napsal 10.12.2015 v 20:04

Jenom k tomu videu. Laser jsem nikdy v akci na živo neviděl, ale měl jsem za to, že to je kultivovaný stroj a tady to dělá teda pěknej bengál . Zlatej vodní paprsek


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist