renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 7 019x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Konečně něco ? Jo, pár blbostí :)

Vloženo: 05.12.2015, Uskutečněno: 05.12.2015, Zhlédnuto: 12x


Někdo možná netrpělivě čeká a ono pořád nic :) Velice nic se taky neděje, motorka má svoje mouchy, ale všechno se daří řešit za pochodu...
Ale aby to nebylo tak jednostranné tak je tu malý progres, konečně jsem dotáhnul dvě věci, teda tři..
První věcí je výroba závažíček do řidítek. Původně jsem s něčím takovým vůbec nepočítal, problém nastal až v momentě, kdy jsem chtěl pořídit chrániče páček a zjistil, že pokud chci opravdové chrániče tj. něco s hliníkovým základem a trochou plastu, co ochrání páčky s pumpou a mými prsty proti poškození, musím vymyslet závaží.. jednoduše bez nich by se to tam mechanicky neposkládalo..páčky jsou velké a dlouhé a navíc brzdová pumpa má vývod horizontálně ke směru jízdy, takže i při sebelepší kombinatorice by to mechanicky nefungovalo.
Nu což, sériové závažíčka by moc nefungovaly, protože bylo potřeba malinko nestandardní délky, aby vše sedlo jak prdel na hrnec a celkem dost velké osazení na trubce řidítek, aby se nedeformovaly gumové srandičky. Nakonec se s pomocí mého realizačního týmu podařilo celé závaží vytočit z hliníku a posléze doleštit na strukturu podobnou předním tlumičům, které jsou taktéž z hruběji leštěného hliníku.. Nedělám si nějaké iluze ohledně tlumení vibrací - motorka skoro žádné neprodukuje a i tak jsou závaží dlouhé asi 20cm - nejdelší jak jenom to šlo do celé délky řidítek. Byl posléze malinko problém s centrálním šroubem, protože jsem chtěl zapuštěný imbus, vyráběný v maximální délce 100, ale poradil sem si celkem prostě, stočil kus závitovky, upíchnul hranu a jednoduše svařil tigem do ztracena a hned byl 25cm šroub :)

No a druhá záloežitost jsou samotné kryty páček. Výběr je dnes celkem velký, jenom je třeba se rozhodnout co od toho člověk žádá. Buďto velkou plastovou plachtu, která sice zabrání mrznutí prstů, ale jinak je úplně k prdu. Nebo něco s hliníkovým jádrem, menším, a mechanicky takovým, jaké si to představuju. Primárně jako mechanická ochrana páček, prstů a spol.

Začalo tedy pátrání co tam dát, nakonec se mi podařilo sehnat příplatkové chrániče používané jako originální příslušenství k XT660 a bez nápisu yamaha..asi to někdo krade ve výrobě, ale to je mi fuk :) Na první pohled geniální záležitost.. Ovšem do doby, než se pokusíte to napasovat na motorku.. 660 má pumpu a spojkovou páčku provedení "velké dlouhé" to znamená, že na to nejdou napasovat skoro žádné chrániče tohoto typu a nějaké amatérizmy ve stylu kusů plechu a kdoví čeho ještě provozovat nebudu, když už tak to musí vypadat jako z výroby.. i když už jsem dávno došel k tomu, že cokoli chci aby vypadalo jako z výroby, kvalitu originálu tvrdě předčí :) Nuže co.. začal jsem tedy kreslit závažíčka, které by dostaly kryty do takové polohy, jakou jsem chtěl a kupodivu se zdá, že všechno na milimetr sednulo.. Dobré..

Snad bych ještě dodal jednu pikantuli na závěr... v průběhu akce jsem zjišťoval co že jsou to vůbec na motorce za kombinaci pumpy a spojkové páčky, respektive z čeho je to použité.. ano vím, že je to od číňana, ale i ten to zcela jistě z něčeho původního okopíroval, pak by šlo použít alternativní CNC páčky v krátkém provedení a vše by bylo jednodušší.. bohužel..ve fabrice nikdo netuší, z čeho to kdy mohlo být :) Takže beru toto jako první variantu, do dalších let bych chtěl použít radialni pumpu od bremba




O jejích výhodách se zmiňovat nehodlám, to si každý nastuduje. Snad bych jenom podotknul, že pro náš dvoukotouč je potřeba pumpu o průměru pístku 18 nebo lépe 19. Pumpa pak má pro naše účely příznivější brzdný účinek a hlavně její zástavbové rozměry..

Třetí věc, kterou jsem podniknul jsou nerezové šrouby. Kupodivu jsou na motoru od yamahy použity črouby s černou povrchovou úpravou, ale klasické černění to není.. podstatné je, že po pár umytích už nejsou šrouby tak pěkné, jak bych si předstaoval..takže všechno točím na nerez.. je ještě možnost barevné hliníkové šrouby, ale t se mi technicky moc nepozdává..

Snad ještě poslední oscilující myšlenka, hliníkový topcase od GIVI, ale zatím jenom jako myšlenka.. k realizaci chybí nabitá peněženka.. :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hrnous (-3) napsal 09.12.2015 v 09:17

Jaký šusplech myslíš ? Kryt pumpy už kreslím, nerez.. kryt pod motor by šel taky, ale to se mi moc nelíbí.. opticky už to z toho dělá stroj do bláta a kamení.. No a k tomu uchycení.. patrně by to šlo i přímo, pokud by se použil rozvod jednou hadicí do Tčka dole, nebo ze třmenu na třmen. Tím by se pár mm uvolnilo, ale s tím teď nebudu experimentovat

martins (0) napsal 09.12.2015 v 00:49

Vypadá to pěkně. Tu pravou máš přidělanou jako já z fabriky k pumpě, takže by to při nárazu stejně odnesla jako první, ne? Ale jinak to asi vymyslet nejde. Kryty samotné samozřejmě 100x hezčí než co nabízí Jawa.

Co další, šel by nějak napasovat nějaký šusplech určený na xt660?

bosik (3) napsal 06.12.2015 v 18:02

Stando pěkně to vymazluješ, až ji budeš někdy prodávat hlásím se jako první zájemce :)

hrnous (-3) napsal 06.12.2015 v 16:54

laser bohužel není v garáži.. protože celé laserové centrum zabírá na délku asi tři garáže :) a co se týče bordelu tak už je to uklizeno..člověk buď uklízí, a nebo vytváří hodnoty..oboje naraz nejde :)

GSXJarda (274) napsal 06.12.2015 v 11:52

laser za 12 milionů a v garáži bordel jak já

vrko (0) napsal 06.12.2015 v 10:56

moc šikovný majitel ,dokonalé

jarolim (133) napsal 05.12.2015 v 23:36

dobře udělané.

mokomido (0) napsal 05.12.2015 v 22:14

šikula

hrnous (-3) napsal 05.12.2015 v 20:44

K tomu laser za 12 milionů..ohraňovací lisy atd atd :)

milan1963 (272) napsal 05.12.2015 v 20:34

to zázemí ti mohu jen závidět - dílna, svářečka, soustruh...


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist