Společně s úpravou karburátorů jsem se dal rovnou i do deinstalace AIS (Air Induction System), který navrací část výfukových plynů zpět do válců a tím by měl zajišťovat o trochu čistější ovzduší pro nás pro všechny, jelikož ale jezdím poslední dobou málo, je mi to nějak jedno.
Deinstalace byla trošku oříšek, naštěstí jsem na to měl dost času a nikam nespěchal, ale běžně by se to dalo zvládnout za cca 3-4 hodiny.
Postup následující:
- odpojit a sundat nádrž
- rozpojit elektroinstalaci pod nádrží
- vypustit, odpojit a sundat chladič
- odpojit hadičky AIS vedoucí do svodů těsně u hlavy válců
- odšroubovat a vyndat AIS (jinak také ježek v kleci, protože to šlo dost blbě)
- do zbylých otvorů ve svodech udělat závit
- šrouby (závit) namazat výfukovým tmelem pro lepší těsnost a dotáhnout na krev
- vše namontovat a zapojit zpět
Výsledek je asi nijaký, jen jsem si všiml, že při vyndané tlumivce výfuku, moto více "střílí" do výfuku při ubrání plynu z vyšších otáček. Rozdíl ve výkonu je sporný, spíše nulový...jelikož jsem odinstalaci prováděl spolu s instalací karburátorového kitu, zvýšení výkonu a ostatní změny jako menší vibrace, lepší chytání za studena přisuzuji právě samotné úpravě karbců.
Vlastník | Baza | |
---|---|---|
Vloženo | 1.6.2015 | |
Aktualizováno | 18.1.2022 | |
Zobrazeno | 1 613x |