Tak starý už začal mít problémy s otočením motorem. Sice startoval, ale občas už jen pootočil a díky poklesu napětí se resetovalo nastavení palubního kompu a to mě vadilo. Takže ještě před delšími cestami raději výměna.
Nejdříve výběr - ve Vraníkovi byla ještě originál BMW Exidka, nedivil bych se, kdyby byla od nové mašiny. Ale jistotu nemám, já ji od koupi moto v roce 2018 neměnil. Nemám teď love nazbyt, takže volba byla jasná - místo EXIDE za 2.400, Intact za 1.400 Kč. Recenze na ni nejsou špatné a já uvidím. Když odejde v záruce, tak vyměním, když po záruce, tak holt budu muset koupit jinou.
Po přivezení domů následovalo zprovoznění akumulátoru, protože je dodáván v suchém stavu - je to jednoduché, napíchnout nádobu s kyselinou na připravené otvory a pak hlavně sledovat a případným poklepáváním zajistit, že se celý obsah dostane do všech šesti článků. Následně "zaplombovat" dodávaným víčkem a je hotovo. Po naplnění jsem počkal ještě 2 hodiny, aby se to rovnoměrně vsáklo a aktivovalo, změřil napětí, bylo 12,9 V, takže plně funkční a jdeme na výměnu.
Druhá věc byla výroba přemosťovacích kabelů, protože jsem nechtěl celkově odpojit napájení a přijít o nastavení Quickshiftu apod. Takže chvíle práce a jsou na světě. Pak už jen výměna za asistence mého baťůžka, který přidržel přemosťovací kabely při výměně a manipulaci s akumulátory a bylo hotovo.
Teď budu sledovat, jak dlouho tedy při běžné údržbě (přes zimu na udržovací nabíječce) vydrží.
Vlastník | ToRoAshi | |
---|---|---|
Vloženo | 22.4.2019 | |
Aktualizováno | 7.4.2024 | |
Zobrazeno | 5 630x |