Při zajíždění motoru, který jede jinak docela pěkně, mě v hlavě zase hlodalo řešení problému s chodem motoru. Tento problém jsem měl před GO, je po GO a co vím, tak ho má snad každý druhý Pionýr.
Jde o to, že pokud je motor ohřátý a stojí se dlouho na křižovatce a nebo se jede typicky ke křižovatce se zavřeným plynem, tak po jeho přidání je motor zahlcen směsí, zakašle si, chvíli mu trvá než se probere a vyletí zase do otáček.
Jedná se, dle mého, o hodně bohatou směs na volnoběžný systém, takže přechod na vyšší otáčky je moc bohatý a než to motor spálí, dochází k tomuto jevu.
Karburátor Pionýra je primitivní a jediné možné seřízení je výška jehly - tzn. přechodový režim, jízda na půl plynu, ale bohatost směsi na volnoběh seřídit nelze.
Další laborace by mohla být s tryskami, ale není problém koupit jiné hlavní trysky, jen volnoběžná se prodává pouze 38. Menší je pak na jiné modely, snad by měly jít také použít, ale nezkoušel jsem.
Zkusil jsem ale radu kolegů z jawamanie kde tohle řešili - a to převrtání vzdušníku volnoběžného systému. Co jsem zkoušel, tak na karburátoru je vzdušník 0.6mm, převrtal jsem ho na 0.8 mm. Měly by se lehce zhoršit studené starty, ale neduh ulitého motoru by měl zmizet.
Dále jsem zkontroloval hladinu a zjistil jsem, že límec plováku je velmi, ale velmi špatně vyroben - není v rovině, ale je namontován pěkně šikmo, snad s rozdílem 2mm. Jak se plovák točí, tak těžko říci co za jízdy dělá hladina benzinu.
Podařilo se mi ho tedy srovnat do roviny a provedl jsem první, krátkou zkušební jízdu.
A super - problematický chod motoru zmizel na 70-80%, občas se to ještě zakuckalo, ale je to o hodně lepší. S tímhle karburátorem to snad ani na 100% být nemůže.
Jaké budou starty za tepla, studena a co bude dělat motor, uvidím po delší praxi s touto úpravou, ale zdá se, že to bude jen k lepšímu.
Teď bude následovat odladění přísunu vzduchu, ale to jak bude čas.
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 1.8.2011 | |
Aktualizováno | 8.11.2015 | |
Zobrazeno | 6 641x |
dobrá práce