PROFIL MOTORKY

Jawa 500 OHC (1958)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Křesťan
Vloženo 1.9.2012
Aktualizováno 23.9.2023
Zobrazeno 5 512x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 10.07.2022, Uskutečněno: 12.06.2022, Zhlédnuto: 44x


Když jsem zvítězil, nastala dvouletá pauza vynucená koronou. Další dva roky se závod nejel a tak bylo dost času na vylepšování. Bylo mi líto neřadit čtyřku která má nejmenší ztráty při otáčení v převodovce, protože jde o přímý záběr. Výpočtem jsem došel k přesvědčení, že pokud budumít rozetu s 56 zuby měl by mít motor v cíli na čtyřku stejné otáčky jako má nyní na trojku. Od celkově kratších převodů jsem očekával větší zrychlení v první polovině dráhy. Rozeta v tomkle rozměru se musela kompletně udělat. Střed jsem použil z jedné staré, stočil se na soustruhua na něj se navařil výpalek s požadovaným počtem zubů. Koupila se nová baterka svíce, dolil se olej co za ty dva roky z motoru samovolně odkapal a motorka týden před závody celkem ochotně po dvou letech naskočila. Na závod jsem odjížděl tradične v pátek a výjmečně ne po vlastní ose, protože s těmito převody už to v povozu nešlo normálně jet. To mi dalo možnost přivézt si do místa dění spoustu klumpů včetně gauče Můj největší soupeř byl ze mě náležitě nervozní, ale jen do první rozjíždky, kdy mi ukázal záda. Ještě jsem se pokusil přenastavit zapalovní pro vyšší otáčky ale to se hned v úvodu první bodované jízdy ukázalo jako chybný krok. Po startu motorka málem chcípla a než jsem nabral rylost bylo pozdě. Tak jsem to dal zase zpět. V poslední jízdě zase zaváhal soupeř a v cíli jsem byl první já. V závodě Můj náskok ale nebyl takový, aby to něco změnilo na celkovém pořadí. Holt oběm ničím nenahradíš. Už to že na pětistovce proháním dvanáctistovky není špatný. Zklamaný jsem nebyl, ale můj kamarád který startoval ve dvěstěpadesátkách, urval zcela překvapivě 4. místo. Jeho stoj jsem krátce před závodem vskřísili z mrtvých a tak bylo co slavit. Na jeho Pankárně jsem nikdy nejel a muse jsem to napravit. Při zastavování mi ale motorka podklouzla na mokré trávě a já si obtisknul výfukový svod na lýtko a stehno. Jezdit v kraťasích se zkrátka nevyplácí. Byly z toho popáleniny II. stupně. ošetření na Chirurguii v Plzni a bezesná noc. Když jsem si jel druhý den naložit mašinu a odvézt věci domů, ukázalo se o koho se mohu v nouzi opřít a o koho ne. Trochu jsem se oklepal ale v večer už jsem byl s Drakoušem v Kolíně. Ale to už je zase jiný příběh.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Viking1 (13) napsal 18.07.2022 v 19:55

V zajetí rychlosti ... po česku. To se mi líbí!


Nejnovější záznamy v deníku
  • Hot Rod dragstrip contest vol 11.

    "Nazdar Outsideře" Tak mě zdravil Ivan, když mi volal, hned jak se vrátil na jaře z Ekvádoru. Bylo to od něj dost troufalé, protože mě na dráze dosud nikdy nepředjel. Tak jsem se na naší sprinrérskou konfrontaci opavdu t

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.09.2023
    Uskutečněno: 09.06.2023
  • HotRod dragstrip contest vol.9

    Jawa byla stavěná k tomu, aby vítězila na dráze. Tak že když dva roky po sobě berete stříbro, úplně Vás to už netěší. Před třemi lety jsem dostal od kamaráda lahev Passport whisky, řekl jsem mu tehdy, že si jí otevřeme n

    Typ: Sraz
    Vloženo: 08.12.2019
    Uskutečněno: 07.06.2019
    Komentářů: 1x
  • Klínek!

    Když jsem po půl roce sebral morální sílu a vydýchal jsem debakl který jsem se strojem utrpěl na Jízdě garážových jezdců, dal jsem se do oživování Jawy. Původně jsem hledal problémy v elektroinstalaci, protože tam Jawa d

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.12.2019
    Uskutečněno: 17.05.2019
    Komentářů: 2x


TOPlist