Když jsem po půl roce sebral morální sílu a vydýchal jsem debakl který jsem se strojem utrpěl na Jízdě garážových jezdců, dal jsem se do oživování Jawy. Původně jsem hledal problémy v elektroinstalaci, protože tam Jawa dojela, pak zmokla a od té doby nešla natočit. Dal jsem nové cívky (kuli nim přišel stroj o centrální stojan) ale pořád nic. Jiskra silná, benzín, vzduch taky OK. Po několika dnech jsem zjistil, že s kompresí to není úplně ono, seřídil jsem ventilové vůle. Ale pořád se mi to nezdálo. Startoval jsem to tak dlouho, až se v motoru něco stalo a najednou se mi přestala točit vačková hřídel. Klika se protáčela, ale tam pohyb končil. Po odkrytování olejového čerpadla bylo jasné, že se střihnu klínek na klice. Do závodu Hotrodů nezbývalo moc času a tak bylo třeba jednat. Hodně mi pomohli kamarádi od půllitrů bez kterých by se to určitě nepovedlo. Při poslední jízdě se klínek nejprve nastřihnul. Tím se posunulo časování ventilů a motorka, pro ztrátu komprese, přestala jet. Po sejmutí hlavy byly patrné obtisky sacích ventilů na pístech, ale naštěstí to bylo tak málo, že ventily zůstali rovné a těsnili dál Nový klínek mi zapůjčil Michal a s Lukášem jsme to bez odkladu složili zpět. Pak už motor naskočil bez zdlouhavého pobízení. Začal jsem stroj ladit na blížící se klání. To se nakonec podařilo a já mohl krátce před závodem poslat soupeřům drzý vzkaz. Že letos to budou mít hodně těžký, protože Jawa jede jako nikdy předtím
Vlastník | Křesťan | |
---|---|---|
Vloženo | 1.9.2012 | |
Aktualizováno | 23.9.2023 | |
Zobrazeno | 5 455x |
Zajimavá stavba s OHC motorem. Na pullitru jsem už řešil mraky různých problémů, ale střihlý klínek na soukolí rozvodu na klice jsem teda ještě neviděl. Jo a se vzkazem soupeřům bych byl v případě motru 500 OHC opatrný
Když už jsem myslel že mám na motoru 500 OHC vše vyladěné, tak se stejně něco pos.....o
1 reakce
Znám člověka, kterej tvrdí, jízda na půllitru je vítěství člověka nad hmotou No, je vidět, že víš o čem mluvíš.