PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník xvasek
Vloženo 16.10.2021
Aktualizováno 18.7.2022
Zobrazeno 3 497x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Aprilia 650 Pegaso vs BMW R1200RT - 1:0

Vloženo: 01.11.2021, Uskutečněno: 30.10.2021, Stav tachometru: 95000 km, Zhlédnuto: 18x


Tak nakonec Šišku vycukalo počasí a naštěstí nevydržel své předsevzetí koupit si baterku až na jaro příští rok. Volá mi, jestli se neprojedeme, jasně že jo, jsem tam za chvilku. Tím pádem může dojít k přímému srovnání strojů z mocností, které prohrály druhou světovou válku, tedy mého tuto-sezónu-koupeného überstroje původem ze spolkové republiky Německo a produktu Itálie - proslavené výrobou těstovin a sušenek - Aprilie Pegaso 650.

Srovnáním tabulek výkoů a točivých momentů motorů, počtu a průměrů pístků brzd i počtu a kvality asistenčních systémů i prodejních cen strojů je jasné, kdo by měl být na projížďce technologickým leaderem a prostý pohled na stroje (sic, nemám fotku) tento technologický nepoměr pouze podtrhuje.

Nic, konec kochání a srovnánvání, startujeme, vyrážíme. Šiška volí trasu, má to vymyšlené. Dnešní menu jsou silnice třetí třídy v okolí Zlína s trochou silnic třídy druhé. Kudlov, Provodov, Luhačovice, Slavičín, Vrbětice (tam jsem nikdy nebyl), Vizovice, Zlín. Volíme průjezd listnatými lesy, protože tady ty dva týdny, než to spadne, jsou prostě nádhera. (Pokud toto čtete někdy v následujícím týdnu a venku svítí sluníčko, přestaňte HNED TEĎ a vyfičte minimálně na dvacet kiláčků ven, dočtete to večer!) Šotolinu při pohledu na můj stroj dnes tedy vynecháváme, i když Šišku samozřejmě poučuji, že podvozek RTčka je původem z endura.

No, tak si jedeme, opouštíme Kudlov a vyrážíme mimo město a já si najednou uvědomuju jednu zajímavou věc - ten stroj ze země špagetožroutů je nějaký agilní a já mu ... nestačím? Jak je to možné? Vždyť jsme to probírali, takže rekapitulace. Výkon RTčka: více než dvojnásobný, podvozek: německý, brzdy: radši srovnávat nebudeme, váha jezdce přibližně stejná, čím to může být? Samozřejmě se nabízí vysvětlení, že původ tohoto problém sedí za řídítky. Chvilku nad tím uvažuju a začínám chytat komplex méněcennosti. Překliknu podvozek na "Sport", abych byl rychlejší (nic se nestane*) a trochu se trápím a trochu přestanu Šišku honit a trochu víc si užívám toho listí a těch barev a jedu tak, jak je mi to příjemné - což není o moc pomaleji, ale trochu jo. Šiška na mě občas pár sekund někde počká.

Pak sesednem, pokecáme. Šiška si užívá možnosti stroje (aspoň že nejede turistiku) a prý v pohodě, moc ho nebrzdím, rychleji by nejel. Poslední kus cesty z Vizovic do Zlína je po široké rovné cestě, jedeme turisticky, trochu předjíždíme ve víkendovém provozu a já najednou vidím ten rozdíl - Aprilka samozřejmě může, ale RTčko najednou MÁ ten rozdíl třídy, co jsme se bavili na začátku. Takže existuje to!

Zlín. Čau Šiško, Čau Véno, bylo to super, tak zase někdy. Jedu domů a promýšlím to. Samozřejmě mám v hlavě "žluto" od listí, je to fakt nádhera. (Ještě pořád si to čtete i když je venku pěkně???) Žijeme v krásném kraji, někde za Vrběticemi je menší bráška takové té "losí stezky", jak se všichni fotí v Norsku nebo kde.

Ale leží mi v hlavě taky ten Italský stroj - jak je možné, že mu vrchol germánské techniky (ovládaný mou maličkostí) sotva stačí? A pak mi postupně dojde několik věcí. Zaprvé - srovnáváme endurko, které je přímo URČENÉ pro takové cesty-necesty, s cestovním "parníkem", který je doma někde úplně jinde. Kdybychom jeli - co já vím - třeba do Prešova, tak budu čekat na Šišku spíš asi já, minimálně po těch dálničních částech. Naopak tam by mě zase nakopala libovolná "zmrzlina", což taky není překvapivé. Zdruhé - potřebuju já nad někým "vyhrávat"? Není to spíš o té (momentálně) žluté nádheře a pak v pořádku domů? Kdybych měl Goldwinga, K1600 nebo nějaké HDčko, tak bych asi stíhal ještě míň, ale zajímá to vůbec někoho? Majitele těch strojů asi těžko. No a zatřetí - není to celé náhodou naopak triumf Německého inženýrství, že dokázali sestavit stroj, který je sice svým pojetím spíše dálniční záležitostí, ale který skoro stačí endurku ještě i v disciplíně "jedna úroveň nad šotolinou"? Spousta přemýšlení na zimu...

Ad *: Opět trocha mé neustálé polemiky nad "ESA II" a režimy "Comfort", "Normal" a "Sport". Ony mi ty rozdíly přijdou docela malé až zanedbatelné, ale jsou tam. Nicméně to nejsou tři různé motorky, ale pořád jenom jedna, které jde volbou "rozdrbat" podvozek - při relativně malém rozdílu v tvrdosti podvozuku se dostaví relativně větší rozdíl v jistotě vedení. "Comfort" je tedy "o malinko měkší a hodně plave", následně "Normal" je "ideální kompromis" a nakonec "Sport" je "o malinko tvrdší a trochu víc jistější". Nastavení počtu jezdců pak zvedá a snižuje zadek, což se zdá být užitečné - více mám v zápisku o svělech.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (276) napsal 01.11.2021 v 11:44


Nejnovější záznamy v deníku
  • Servis v Renocaru Brno

    RTčko už mám rok a to je ta doba, kdy přichází jedna nepříjemná věc - servis. O to nepříjemnější, že se žádným servisem nemám zkušenosti a na bavoráky už vůbec ne - olej jsme vždycky nějak poměnili v garáži a vyčistit ka

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 20.06.2022
    Uskutečněno: 20.06.2022
    Tachometr: 98000km
    Komentářů: 2x
  • Zazimovávají se ty bavoráky vůbec?

    Toto bych teda od motorky nikdy nečekal - je okolo 6,5°C, ale vyhřívané hefty, vyhřívaný zadek, ruce schovaná za zrcátky, člověk chvaný za plexi a normálně na pohodu pár desítek kilometrů ještě v listopadu. A jestli jsem

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 09.11.2021
    Uskutečněno: 08.11.2021
    Tachometr: 94062km
  • ESA II a světla

    Můj milý deníkčku. Mám pro tebe báječnou zprávu - ESA II funguje. Dnes jsem se jal seřizovat světlo, protože na mě už občas někdo bliká, hlavně když tomu ve dvou za značkou naložím, a to mám to štelování na palubce už úp

    Typ: Údržba
    Vloženo: 25.10.2021
    Uskutečněno: 25.10.2021
    Tachometr: 94000km


TOPlist