Při posledním přezouvání pneu (výjimečně jsem kola demontoval sám a vezl je do pneuservisu) jsem si všiml, že jeden závit v zadním brzdovém třmenu je stržený. On tedy ani ten druhý nevykazoval nějak velkou pevnost .
Mám silné podezření, že mi to "vožvejkali" v pneuservisu, kdy moc nedbají na to, jak lehce jde šroub natočit a prostě to tam nějak dotáhnou.
Nový třmen je bratru za nějakých 10k a to se mi dávat nechtělo. Trochu jsem googlil, jiný šroub tam dát nejde, závit je jen na začátku a pak přechází do čepu, v kterém třmen jezdí.
Takže než nový třmen, zkusil jsem koupit závitové vložky s vnějším závitem M12x1,25 a vnitřním M10x1,25, plus sadu závitníků, neb takovým jsem nedisponoval. Nakonec jsem vyvložkoval závity oba, než abych to rozebíral za půl roku.
Postup je jednoduchý:
1. demontovat třmen a odpojit tlakovou hadičku
2. do původních závitů vyvrtat díru 10,8 pro závit M12x1,25 - je důležité dodržet souosost
3. vyříznout závity M12x1,25
4. nové závity pořádně odmastit, plus odmastit i závitové vložky
5. závitové vložky napatlat zeleným Loctite a zašroubovat do třmenu
6. montáž třmenu na motorku plus připojit brzdovou hadici
7. odvzdušnit
Zatím jsem ještě nevyzkoušel, jak se to bude chovat poté, co se brzda ohřeje, ale na stahování kalhot je dost času .
Vlastník | GiantDino | |
---|---|---|
Vloženo | 25.4.2016 | |
Aktualizováno | 6.5.2021 | |
Zobrazeno | 2 444x |
Pěkná práce, klobouček!
..pěkné,šikula a pneuservis nakopat do řiti