Konečně došlo na první pořádný výlet, a na to bylo potřeba Brejlovce řádně připravit. Jednak si ho nastavit podle svého, a pak na něj navěsit pár doplňků. Každý normální člověk by začal v tomhle pořadí, já jsem to ale z nějakého důvodu udělal obráceně.
Jako první přišla na řadu vychytávka s názvem TPMS alias měřič tlaku v pneumatikách , kterým Guzzi v sérii nedisponuje. Na motorku jsem nainstaloval systém s logem Michelin (představenízde ), což nebylo nic složitého. Mistička, co drží displej, se lepí oboustrankou 3M a ventilky s tlakoměrem jednoduše nahradí ty standardní. Jediné co, tak musí být před instalací pneumatiky nafoukané na správný tlak.
Jako další se na řadu dostala česká navigace Navitel. Máme sice přislíbený originální bluetooth modul MIA, který dokáže na TFT přístrojovce zobrazovat navigační pokyny a spoustu dalšího, ale ten ještě nedorazil. Proto došlo na „starou“ dobrou navigaci. Instalace byla stejně jednoduchá jako v případě TMPS. Nejsložitější bylo vybrat správné místo pro držák a namotat kabely. Brejlovec má naštěstí dobře dostupnou USB zásuvku, takže byl spíš problém s „krácením“ drátů (ano, bílé pásky jsou jako pěst na oko, ale jiné jsem po ruce neměl O:). Jediné mínus instalace je, že sice USB zásuvka má záslepku, ale když do ní něco zapojíte, už to ničím přikrýt nejde. Otestoval jsem to ale i v takovém normálním jarním dešti a žádný elektrický problém se neobjevil. Přeci jenom bych ale byl klidnější, kdyby na to byl nějaký vodotěsný obal.
Podobně jako s jednotkou MIA to je i s originálními kufry, takže došlo na geniální brašnu Kriega . Její recenzi už jste si mohli přečíst tady, ostatní namontované doplňky orecenzuji co nevidět.
Po úspěšném namontování všech doplňků došlo na nastavení ovládacích prvků . V85TT k tomu navíc vyjíždí s vynikajícími předpoklady. Jednak má nastavitelné páčky na řídítkách , které jsem si samozřejmě nastavil hned před prodejnou, k nim ale ještě přidává nastavitelné pedály zadní brzdy a řadičky . Na to jsem ale nesahal, to mi vyhovovalo v továrním nastavení. Trošku jsem hýbal s řídítky , což mi výrazně „usnadnil“ předtím namontovaný držák navigace, hehe. Řídítka mi přišla na koncích zbytečně zahnutá dolů a trošku mě z nich bolely ruce. Takže jsem je malinko pootočil v klemech vzhůru, teď jsou o chlup rozevřenější a na pocit výrazně vyšší. Líbí se mi to jak při jízdě vsedě, tak to pomáhá jízdě ve stupačkách. Spolu s pootočením řídítek došlo také na doladění sklonu páček . Tuhle alespoň základní možnost volby sklonu páček, řídítek a nějaké polohy řadicí páky má snad každá motorka a při pořízení nového stroje by si měl nový majitel najít chvilku k jejímu přizpůsobení. Děláte to?
Posledním pánem na holení byl přední štítek . Ten se na Guzzi nastavuje povolením dvou šroubů a změnou jeho sklonu. Od převzetí byl nastavený do skloněné pozice, takže jsem chtěl vyzkoušet, jak se chová v opačném extrému. Později se ukázalo, že jeho vzpřímením narostly turbulence a hluk na palubě, takže šel nejdřív do poloviny a nakonec zpátky do sklopeného stavu. V tom mi jde většina větru přímo do přilby a trošku do ramen, čímž sice jízda maličko připomíná jízdu na naháči, hluk je ale přirozenější, bez turbulencí a taky to přineslo onen vítr do vlasů :) Kdo by se chtěl víc schovat, má možnost díky originálnímu většímu plexi. Se zvednutím řídítek je tu ještě jedno malé ALE. V plném rejdu se nádobka brzdové kapaliny potkává se štítkem, takže jsem ho zase zvednul. Tady budu muset najít nějaký kompromis a možná se podívám, jestli nejsou nastavitelné dorazy. Brejlovec má rejd hooodně velký a kdybych mu z něj ubral pár milimetrů, asi by to ničemu nevadilo. Nainstalováno, nastaveno, tradá do hor a na Moravu!
Vlastník | Motorkari.cz | |
---|---|---|
Vloženo | 20.2.2019 | |
Aktualizováno | 6.4.2022 | |
Zobrazeno | 6 069x |
Zdarec, mám dotaz k navigaci. Jak funguje - plynulost, plánování tras, čitelnost na slunci, atd. Cena je lákavá.
Super postřehy uživatele. Bylo by možné se zmínit o snadnosti případně problémech v přístupu k baterii, vzduchovému filtru?