PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Deyva
Vloženo 2.3.2016
Aktualizováno 4.6.2019
Zobrazeno 1 620x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 18.03.2019, Uskutečněno: 18.03.2019, Stav tachometru: 14111 km, Zhlédnuto: 30x


Počasí už konečně vypadá vcelku v pohodě na motorku, tak jsem si v první březnovou neděli udělal chvíli čas a vyměnil jsem olej (PP90), spojkový lanko a dotáhl krk řízení. Taky jsem dal čerstvě nabitou baterku a dofoukal kola s tím, že v pondělí pojedu do práce.

V pondělí ráno jsem si přivstal, páč jsem se nemohl dočkat první letošní jízdy na Džawě do práce. Až slavnostně jsem si oblíkl nový termoprádlo z lidlu, který jsem celou zimu sušil ve skříni. Vršek s kapucí. Na to jsem nahodil motogatě, upravenou druhou motobundu aby šla připnout ke gatím (má lepší límec a netáhne za něj), nový rukavice teplejší trošku a s vrstvou na dotykový telefony na ukazováčccích no a na finále goretexový kanady vzor 2010.

Následně jsem se přepravil do garáže, vytáhl Džawu, nasadil helmu, zkontroloval všechny světla, zapnul handsfree na helmě a nastartoval, zapnul vyhřívaný hefty a jedem. Rozjezd nic moc, ale šlo to, než se trošku vykuckala studená po ránu.

No a jak tak jedu, tak se jí moc nechtělo do vyšších otáček sem tam střelila do výfuku (levýho).
Možná Verva přes zimu degradovala, tak na nejbližší pumpě natankuju 95ku čerstvou... Stále nic.

Dalších 10km a furt nic... Tak si říkám svíčkovej kabel vyhnil, přešroubuju fajku, přehodím káble abych zjistil, jestli to je fakt kabelem... No střílelo to furt. Tak si říkám asi svíčka možná.

Místy se drkocám na pouhých 70km/h. Po asi 20km, když jsem dojel na začátek Brna od jihu najednou začala Džawa chcípat. Pořád se jí nechtělo předtím moc jet, když jsem dal plnej, tak byla odezva asi deset sekund a pak teprve vystřelila kupředu. No ale najednou chcípla a hotovo. Zjistil jsem, že mi nesvítí kontrolka neutrálu, když mám zapnutý potkávačky.. Ok, tak vypnu potkávačky a ono to najednou zase jede. Jedu teda dál, ale pořád se jí moc nechtělo. Tak jsem to u Ronda otočil a že radši pojedu zpátky do garáže, protože z práce bych jel skoro potmě a to by bez světel nebylo uplně ono. Celou cestu zpátky se drkocám nějakých 60-70km, vůbec to netáhne, sem tam si trochu pufla do výfuku. Posledních ssi 5km (z celkových asi 20-25 z cesty zpět) už ani na ty parkovačky nechtěla jet, tak vypínám i ty parkovačky a jedu bez světel. Tři kilometry od baráku už jí dělaly potíž i brzdový světla a blinkry a chcípala při nich.

To už vypadala, že mele z posledního a hlavou se mi honilo to, že se provalilo gufero a žere olej (páč hulila a nechtěla pálit vůbec) nebo že mikuni nečerpadluje a přidřel jsem ji nebo že jsou uhlíky KO, někde prokostřený káble. Ale pořád mi vrtalo hlavou, proč tak najednou přes zimu.

Dostal jsem se do garáže, tak kontroluju co to dělá. Kontrolka neutrálu už nesvítí ani při zapnutým zapalování bez světel (a to je LEDková). Kontroluju kabeláž ke světlům a blinkrům, jestli není někde viditelný prodření a kostření - není. No pak kontroluju baterku a za ní jsem našel jedno volný očko s bílým drátem... Dívám se kam vede a je to k regulátoru VAPE to extra ukostření, co musí být vždycky zapojený jako první, jinak regulátor odpálíte. Tak mě napadlo, že Jawa asi nedobíjí - nastartuju, změřím kolik má na baterce a voltmetr ukazuje 8V! Tak je to jasný... Celých 50km jsem jel jen na baterku a ještě se zapnutýma heftama. Nedobíjí to. Tak jsem ukostřil regulátor a hnedle se rozsvítila kontrolka dobíjení, po přidání plynu zhasla a na voltmetru se ukazuje už ke dvanácti voltům, při přidání plynu přes třináct. Všechno svítí, bliká tak, jak má. Tak jsem ji jel projet a bez problému. Vytáhl jse baterku a hnedle ji dal na nabíječku.

Závěr - malý VAPE s regulátorem VAPE R04 nedobíjí, pokud není ukostřený a to tak, že vůbec. V horším případě regulátor odpálíte, v mým případě to vypadá, že se tak snad nestalo. Jawa dojede na motobatt MB5U baterku bez dobíjení a se zapnutýma heftama asi 50km. Nastartovat jde i při hlubokým vybití baterky, což je dobrý.

Poučení: vždycky si zkontrolujte, jestli máte připojený všechny očka na baterce (já jich mám asi 8, vše ukostřený zvlášť a to jedno prostě zapadlo za baterku a nevšiml jsem si a včera se s čerstvě nabitou baterkou závada neprojevila).

Takže asi tak... Na první jízdu do práce fakt super zážitek Doufám, že už jsem si to vybral a ty další budou jen lepší

Teďka už mám naježděno dalších 200km a (zatím) bez problému...

Stav moto tacho: 14111, stav digi tacho: 2503

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Příprava na STK po pár letech

    Naposled jsem se na Džawě projel někdy v červenci 2020. Od té doby propadla STK, covidový restrikce, narození další dcery, práce kolem baráku a asi to nejzásadnější ohledně ježdění na moto - už tři a půl roku pracuju z d

    Typ: Údržba
    Vloženo: 29.08.2023
    Uskutečněno: 29.08.2023
    Tachometr: 40000km
  • Vyhřívaný hefty (a urvanej držák nádrže)

    Už delší dobu pokukuju po vyhřívaných heftech... Už mám za sebou dva neúspěšný pokusy z aliexpressu - oboje byly sice levný, ale moc dlouhý. Na jaře jsem předělával elektriku (Vape R04 regulátor, pojistkovka atd) a přit

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 30.09.2018
    Uskutečněno: 30.09.2018
    Komentářů: 1x
  • Uložení kyvky + další drobnosti

    Minulej týden jsem zjistil, že se mi kyvka kýve ve dvou osách :-D V té jedné by to bylo v pořádku, ale ve druhé měla vůli asi půl centimetru a to už mi v pořádku nepřišlo. Objednal jsem teda nový kroužky, o kroužky a mis

    Typ: Oprava
    Vloženo: 07.09.2018
    Uskutečněno: 07.09.2018
    Komentářů: 2x


TOPlist