Honda ST 1100 Pan European (1995)

Vlastník Zipák
Vloženo 17.2.2008
Aktualizováno 9.6.2018

Vloženo: 09.02.2019, Uskutečněno: 09.02.2019, Stav tachometru: 120000 km, Zhlédnuto: 24x

1.Den: Přípravy na letošní dovču byly trochu hektické a to z důvodu zapojení vozíku Pav za Hondu.Vše se nakonec povedlo a tak s námi jede 57 letý Pávík.Při balení se těším z velkého dostatku místa.Ne však na dlouho Jituška mi přináší stále nové a nové potřebné věci.Nakonec máme kufry plné nahoře vak a Pava taky plného...Naštěstí jak jsem později zjistil jede se s tím celkem slušně.Po 7 h ranní vyrážíme cílem je dnes Lipno kde se uvidí co dál.Ve 13h jsme tam již po obědě a v dobré náladě objíždíme tu vekou vodu,prohlížíme nové hotely vše je nové až vypiplané.Pokračujeme do Vyššího Brodu od tud již přejíždíme do Rakouska.Plujeme dokonalou krajinou až do Linze tam se ta dokonalost trochu pokazila.I s navigací bloudíme několikrát přejíždím odbočku Jíťa říká že tu navigaci neposlouchám a jezdím si kudy chci...Jsme venku a konečně řežeme zatáčky prohlížíme četná údolí,kopce poseté alpskými staveními dnes až do Bad Gastein.Hned na okraji městečka kempujeme.Kemp samozřejmě vybavený naprosto vším potřebným.Tak honem postavit stan,najíst,vykoupat a spát.Dnes najeto téměř 600 km tak to půjde samo...

2.Den: Ranní snídaně trošku netradiční Jíťa se pokouší vařit zdravé proteinové lívance. Prohazuje to jako ten náš Polerajt!Já zůstám věrný chlebu se salámem.Po vydatné snídani jedeme do městečka Bad Gastein hledat thermální koupaliště.Hurá máme ho je hned naproti vlakáči.Jelikož Bad Gastein leží ve slušném svahu proplétáme se uzkými uličkami a při tom objevujeme hřmící vodopád tekoucí přímo skrz městečko.Něco fotíme a pak už rovnou do lázní. Cena 57E za oba.na celý den + 8 E sauna + 26 E oběd Nechybělo nám nic vydrželi jsme tam až do večera.Krásné prostředí,vše čisté voňavé až exklusivní !! Voda 32 st. vše je moc pěkně nasvícené chvílemi až hra světel .Mezi tím venku pěkně sprchchlo.Cestou do kempu kupujeme benzín a nějakéhou Gousra na doplnění tekutin.V kempu se k naší večeři přidávají kačer s kačenou tak máme o zábavu postaráno.Jme utahaní i dnes okamžitě usínáme.

3.Den:Budím se celkem časně z rána-to zima již se mnou cloumá! Cvíli se nažím zahřát,ale marně.Kouknu vedle sebe Jituška si spokojeně spí.Asi se včas přioblékla.Hold zkušený táborník se hned pozná!Konečně máme dnes před sebou pořádný kopec.Je to známý průsmyk Grossglockner a Jíťa má zde premiéru.Vypadá,že se těší!
Mýtnice v dohledu hlásím!Tahám z kapsy kartu a než se brána otevřela tak nám paní Mýtná bleskurychle odňala z karty 26 Eur.Noo.Nikam nespěcháme počasí úplně skvělé fotíme,kroužíme zatáčky.Do cesty se nám občas přimotají cyklisté jedoucí již nějakou chvíli na kyslíkový dluh.Směrem k vrcholu motorek přibývá.Přistáváme na vyhlídce Kaiser Franz-Josef-Höhe.Kocháme se výhledem na zasněžené hřebeny.Avšak náš Pávík neunikl pozornosti novodobých motorkářu,kterým prostě nejde do hlavy,že něco může jezdit po jednom kole.Snad těm nešťastníkům Gůgl pomůže!
Opouštíme vyhlídku,projíždíme tunelem a pak na kruháku doprava míříme rovnou k ledovci.I zde doba pokročila nejen,že ledovec značně utál,ale i super moderní skleněné garážové stání s ulicemi nad hlavou zde nechybí.Proto je tu celkem slušně nařacháno.Dalekohledy jdou z ruky do ruky,přeplněné restauranty jsou asi na denním pořádku. Opět vysvětlujeme slovo Pav...Lelkujeme u toho velkého ledu a pro vyznavače umění je zde nahoře ještě umístěna veliká gondola z kovu .Asi po hodině sedíme na motorce směrem dolů užíváme si teplo,které tímto směrem přichází.Daří se nám spatřit orla,který bravůrně využívá vzdušných proudů a ukazuje nám jak má vypadat správně projetá zatáčka.Opouštíme udolí plné sněhu a v obchodě jménem Spár kupujeme pár dobrot.Svačinku si loupneme hned u motorky na parkovišti a tady se nám naskýtá nemilý pohled-paní za volantem couvá a couvá všechna čidla jíž troubí ..!!! Naše souprava dostavá lehký bodyček do předního kola.Vše dobře dopadlo a my pokračujeme dál bez škrábanců.
Opět míříme do průsmyku postupně překračujeme hranice Rak.a Slovinska.Doslova si užíváme jízdu v údolí kde silnici kopíruje krásně čitá modrá řeka Sáva.Míříme do kempu Bled.Jen co se zabydlíme začíná slušný liják.K večeru jdeme obhlédnout jezero a cestou zpět si v restauraci obědnáváme 2x pivo.Dostáváme však jen jedno??Jíťa prý stejně nemá žízeň.I tak jsem se s ní rozdělil.Vrchní je zde nějakej divnej.Necháme ho být a jdem na kutě.

4.Den:Ráno upřesňuji souřadnice soutěsky nad jezerem Bled.Máme namířeno do soutěsky Vintgar. V noci lilo teď počasí celkem drží.Po 6 km přijíždíme na parkyryště a je úplně prázdné.Zaradovali jsme se z ranního prvenství a spěchali na tu stezku.Vedle nás hučí prudká řeka.To budou vodopády říkám!Procházíme kolem kasy je zavřená.Jejich smůla říkám!Pokračujeme a za chvíli doháníme dělníky nesoucí vercajk a nějakou tu kládu.Společně přicházíme k bránce.Tady naše společná cesta končí oni si jdou po své práci a nás odhánějí od bránky zpět.Stezka v rekonstrukci tak to je pech.Jedeme dom.
Cestou zpět zastavujeme ve městě Bled .Procházíme objevujeme.Na oběd se vracíme do kempu.Trochu si odpočineme a vyrážíme na dnes již druhý výlet na nedaleké jezero Bohin.Cesta pěkná je se na co dívat.Objíždíme jezero a nacházíme kemp..Jdeme na průzkum.Za krátko zjišťujeme,že přestěhovat se by bylo zbytečné.Hold Rakušani nastavili laťku hodně vysoko!Cestou zpět zase prší a okolo jezera létají blesky.Po každém záblesku vykřiknu do interccomu a Jíťa se lekne,že mě to spálilo.Baví mě to!Zbytek odpoledne trávíme ve stanu a řádně větráme wifinu,kterou má kemp slušně rychlou.To bude asi ta pátá hvězda ...

5.Dnem balíme na Bledu saky paky a otáčíme k domovu.Míříme opět do Rakouska. Objíždíme pohoří Triglav (na mapě prý po normální silnici) v reálu je úzká na jedno auto.Díky tomu však dokonale poznáváme Slovinský venkov je tu nádherně.Na širší silnici se napojujeme až u městečka Bovec.Brzy následuje tankování ,protože před námi je drsný průsmyk Vršič.Stoupáme vzhůru a já zjišťuji,že průsmyk není už tak drsný a divoký jako před hodně lety co jsem ho zdolával na Jawě.Všude plno kempů,restaurantů a jiného turistického vyžití .Silnici lemuje krásná modrá řeka Soča.Po chvíli neodoláme,zastavíme a jdeme okusit lanový most blbneme na něm pak i u řeky.Je krásné teplé počasí .Aby jsme si průsmyku dokonale užili zastavujeme u stolečku a dáváme si oběd.Nikam nekvaltujeme do Rakous co by kamenem dohodil.Následně zdoláváme průsmyk Wurzen pass ten tvoří Slovinsko- Rakouskou hranici.Pak už z kopce dolů přes Villach až k jezeru Millstatt.Moc pěkně vyšperkovaná oblast!Jedeme do menšího kempu Neubauer ležící na břehu jezera.Opět je tu vše..Dnes a tady slavíme 10 let spolu tak jsme pár dobrot pojedli něco popili a hajdy na kutě.

6.Den:Po vydatné snídani odjíždíme z našeho kempu Neubauer do lázeňského městečka Bad Kleinkirchheim.Byli jsme zvědaví jaké je to tam v létě,protože před 8 lety jsme zde byli na zimním pobytu.Městečko je poloprázdné.Procházíme se až k našemu bývalému hotelu Sportalm.Také ochutnáváme zdejší léčivý pramen.Hned mi je líp!!! Pak nasedáme na motorku a jedeme k vysokopoloženému jezírku Falkert See. Cestou nahoru prohlížíme možnosti zimního ubytování jsou tu postavené celé vesničky(resorty) dřevěných domů na pronájem.Jen hádáme kolik asi tady musí být v zimě sněhu??Shodujeme se,že hodně! Úplně nahoře leží jezírko Falkert a ještě výš už je jen ski areál se širokými sjezdovkami.Všechno jsme to prohlédli a zhruba po 30 km z kopce dolů brzdíme u našeho jezera Millstatt.Odpoledne koupeme,ležíme na kempové pláži u jezera až nás vyhání prudký déšť,který páchá škody ve městečku vzdáleném jen 4 km od nás.Ale to zase až ráno...

7.Den:Opět vydatná snídaně,něco malo i sebou a už sedíme na motorce. Dnes míříme do průsmyku Scheistelnock.Jedeme přes městečko Millstatt a tady pravě včera zapršelo trochu víc.Zabahněné silnice,vyplavené obchody a tak.Jedem směr Gmund.Tady navětěvujeme muzeum Porsche.Letos slaví Porsche výročí 70 let.Krásné malé muzeum mapující život F.Porsche až po současnost.Fotíme ty skvosty i Jíťa si tady vybrala svůj kousek.Všechna auta zrestaurovaná,přehled prvních použitých motorů,auto v řezu,ukázka hliníkové karoserie,dřevěnný model 1:1 jako mustr,plno promítaného videa ze závodů prostě krása!!!
Před polednem stoupáme do průsmyku Scheistelnok.Něco málo musíme za vjezd zaplatit á 12E . Tady se míjíme se skupinkou jezdců na starých motocyklech zn.Puch.Viděli jsme se před 4 dny na Grossglockneru.Průsmyk je krásně zelený ,fotíme a kroužíme po né zrovna široké silnici až do výšky 2 024 m/n.m.Slunce pálí dalekohledem prohlížíme vzdálená údolí. Cestou dolů zastavujeme u stolečku kde si dáváme v nedotčené přírodě oběd a odpočíváme.Odpoledne po návratu do kempu jdeme koupat a zase jako včera nás vyhání déšť.

8.Na dnešní den je naplánovaný přesun domů do ČR někam k Budějicím. Již naposledy projíždíme městečkem Bad Kleinkirchheim hned potom už stoupáme do nevelkého průsmyku kde již po třetí tento týden potkáváme skupinku motocyklů Puch.Máváme na sebe a smějeme se...Pak už frčíme tou krásnou krajinou k domovu.Ani nic neříkáme 280 km rychle uběhlo.Bez sebemenších problémů přijíždíme do ČR.To se však za krátko změní!Příští den chceme navštívit zámek Hluboká tudíš hledáme nějaký kemp v okolí.Cestou nás stihla přeháňka a tak by jsme byli rádi za chatku.Dle navigace nacházíme kemp Bezdrev. Ptáme se na od pohledu skromnou chatičku (bývalá pionýrská) paní si žádá 800,- A pokud by jsme si přáli něco exklusivnějšího? Tak tu mají chatičku s vlastní toaletou.Ta už je za 1000,- Protože by to neměl být jediný kemp v této oblasti poděkovali jsme a paní i s chtičkama nechali v prachu.Vzpomínáme na cenově přivětivé Rakousko.Druhý kemp vzhledově lepší. Je,ale zavřený prý pro něho ještě sezona nezačala???Vracíme se zpět do Budějic kemp Stromovka.Tady hodně věřím v úspěch.Opět zavřeno tentokrát rekonstrukce.Stejně jako mi tady bloudí bílá Octavie dáváme se do řeči.Dostáváme doporučení na kemp hned vedle toho prvního co jsme navštívili.Dnes už poněkolikáté přes Budějovice... A skutečně byl tam ještě jeden kemp jmenuje se Hoch nabízí nám úplně stejnou chatičku z let pionýrských za krásných 500 korun.Pokorně přikyvujeme na cenu.Po nastěhování do chatičky odlaluji pod nánosem tmavé barvy výrobní štítek.Jakýsi národní podnik rok výroby 1986 .Smějeme se a padáme do postele.

9.Den:Ráno celkem rychle opouštíme chatičku.V 10 hodin stojíme na nádvoří zámku Hluboká.Kupujeme si lístky na zcela nový okruh hostinské pokoje tak se jmenuje a sestavila ho naše paní průvodkyně a stojí 250,- Naše paní průvodkyně je zároveň kurátorkou zámku Hluboká a dohlíží zde na všechny restaurátorské práce.Její přednáška je dokonalá, zábavná a časově jen nahrubo omezená.Tudíž se dozvídáme spoustu zajímavostí při renovaci celého zámku.Po hodině a třičtvrtě je prohlídka u konce.Paní průvodkyně je za skvělou přednášku odměněna velkým potleskem.Tímto dnem také končí kempování v České republice.Domů se dostáváme přes spoustu objížděk na,které je sebelepší navigace krátká a tak jak holub se musí každý vratit z Českých Budějovic sám ...