Krásné počasí, květnový víkend, tak to by chtělo udělat si výlet. Sportka naleštěná, má květovaná žena připravená k první vyjížďce na téhle italské krásce. Doposud nám počasí ani pracovní vytížení nedovolilo, tak teď to konečně vyjde!
Prvních pár kilometrů, silnice prázdné, sluníčko svítí, Sportka ukazuje nadprůměrných 25°C. Dáme zmrzlinu. Zastavujeme v Novém Městě nad Metují na náměstí a pochutnáme si na zmrzce a pressu.
No nic, pojedem dál. Oblékneme se, sednu na Guzzi, otočím klíčkem, zmáčknu startér, lidi kolem koukají, čekají co bude, já teda bohužel taky jen koukám a taky jen čekám co bude, protože Sportka nestartuje. Trochu trapas. Zkouším znovu a znovu. Sedlo dolů, kontrola pojistek. Všecko v cajku. Relé startéru cvaká, ale startér netočí. Zoufale se chápu telefonu a volám Láďu. Naštestí to hned bere, ptá se na detaily a pak se mi směje. "Nojo, to je klasika. To Guzzi dělají. Relé blbne nebo se přehřeje a pak to nestartuje. Prostě to roztlač a je to." Povídá mi se smíchem a přidává historku, jak s kamarádem jeli na sraz a přihodilo se jim oběma totéž ve stejný okamžik na benzínce po kávičce ... Oni se aspoň mohli roztlačit navzájem.
O.K. Tedy tlačit. No další trapas, náměstí plné lidí. Manželka se mi už směje taky. Naštěstí je tam pěkný kopec dolů, takže za tři a jedem. Chytá na škubnutí. Další problémy neriskuju, jedeme raději domů.
Kontaktuju pana Průchu z První Kozí, no směje se mi taky. "Jo, jo, to Guzzi dělávají. Pošleme Vám náhradní relé, dejte si ho pod sedlo, a až se to stane znova, tak ho tam šoupněte a je to." Dobrá, učiním tedy tak.
Jezdil jsem dál až do srpna, kdy si Sportka opět umanula, že startovat nebude. Stalo se to opět za horkého počasí po zastávce na cigáro na benzínce. S úsměvem vybaluji nové relé a měním ho za to staré. No, dámy a pánové, nebudu vás dále napínat, úsměv mě rychle přešel . Sportka totiž nechce startovat ani s novým relé. Tak to jsem v pasti, protože tady poblíž kopeček není. Vedro jak v prd.li, u benzínky jen párek důchodců, ty mi asi tlačit nepomůžou. No nic, jde se na to. Asi po 500m jsem našel kopeček a s dvěma přestávkami na něj Sportku vystrkal. Chytla na škubnutí, tak aspoň to ...
No, ale co s tím, sakra! Pátrám na netu, třeba už se někomu něco takového stalo. Nakonec jsem na nějakém anglickém fóru objevil postup, jak tomuhle stavu předejít. Údajně nejde o problém s přehříváním relé, jako takového, ale o problém v kabeláži. Kabel, který vede kolem motoru se prostě přehřeje, sníží se napětí, které skrz něj teče a Guzzi nestartuje. Oprava je překvapivě snadná a levná. Vyjmout relé i s paticí, sundat konektor, v něm najít tlustý žlutý kabel. Ten z konektoru vypreparovat (jde to snadno), zaizolovat a přimotat třeba zpátky ke svazku ostatních kabelů. Zakoupit pouzdro na nožovou pojistku s kabelem. Mě stálo 25Kč. Do něj vložit 15A pojistku. Na jednu stranu očko a přidělat na "+" přímo na baterku. Na druhou stranu konektor a vložit zpět do patice konektoru. Vložit relé a jedem. A tentokrát doopravdy jedem
Doba opravy asi půl hodinky i s cigárem. Cena opravy asi 50Kč včetně pojistky. No a od té doby Sportka startuje i v tom největším horku
Vlastník | mis_001 | |
---|---|---|
Vloženo | 23.4.2018 | |
Aktualizováno | 2.5.2018 | |
Zobrazeno | 3 843x |
Koukal jsem k Tobě do profilu a tak se mi zdá, že tohle je dost brnkačka. Dokud nepraskaj kosti ...
Díky, a přeju Ti brzké uzdravení!
to jsou teda věci.Ale hlavně že to dobře dopadlo