Honda ST 1100 Pan European (1995)

Vlastník Zipák
Vloženo 17.2.2008
Aktualizováno 9.6.2018

Vloženo: 08.10.2017, Uskutečněno: 08.10.2017, Stav tachometru: 117 km, Zhlédnuto: 20x

RUMUNSKO 2017
1.Den sobota: Po krátké páteční noci vytahuji z garáže letos pečlivě připravené eSTéčko.A že jdeme trochu té bezpečnosti naproti máme sbaleno nově ve fluo vaku.Rovněž 2x přilba Caberg modus přibyla...uvidíme jestli nám to bude co platné?
7:25 startujeme.V práci mě zlomyslně předpovídají déšť.Počasí drží až do Brna.Za Brnem začíná pršet,ale zatím pohoda nic se neděje.Ještě pořád se smějeme
9 let jsme na sobě neměli nemoky chtěli jsme v tradici pokračovat,ale to jsme si raději měli vybrat jinou cestu,jiný den,protože dnes na dálnici mezi Brnem a Bratislavou schytáváme pořádnou průtrž mračen.Ještě chvíli před tím míjím dálniční odpočívadlo a pak už není návratu.Zastavujeme až na Slovnaftu kam jsme se ,,nepozorovaně vplížili '' všichni na nás koukají.Děti tak takle vypadají vodníci Nemoky navlékáme už jen pro zahřátí ...
To přichází až před Budapestí.Jedeme stále dálnici i známku letos máme!A když jsem ji na hranicích kupoval povšiml jsem si ,že auta s Německou spz nebo i NL spz - prostě nejsou to Němečtí turisté jak je známe.Tihle jsou černí a mají vícero manželek dětí nespočet.Takto okupují dálniční bezínky a našinec si nemá ani kde tu chladnou bagetku shltnou.Po nich bordel a bezínka chráněná Securiti není zde vyjímkou.Tohle vše se děje v roce 2017 kdyby toto někdo četl později...Naštěstí mimo dálnici je vše při starém.
Stáčíme se na Solnok potkáváme dodávky napěchované zbožím a Rumuny.Do našeho Puspokladany přijíždíme v 19:20.Hledáme Tesco na konci města při tom nás přeměří trojnožka osamělého policity.Máme o malinko víc (Maďaři nemívají víc) a tak se míjíme se vzajemným úsměvem třeba taky jezdí
Ve 20:30 bydlíme a koupeme až do 21 hod.v kempovém thermálu s vodou až 41 st.! Dnes to byla odměna .

2.Den neděle: Válíme se v Thermálu Puspokladány.Dnes se stalo jen toto 1) Našel jsem baterku ukrytou v tašce. 2) Začal zlobit zámeček na pravém kufru a za 3) Jíťa zjistila závadu v podobě skřenčelých kolíčků na prádlo,tak že jich šmahem ubývá.Celý den koupadlo večer trávíme pěkné chvilky v kempovém restaurantu a úplně pozdě večer visíme na wifi a plánujeme zítřejší jízdu Rumunskem.

3.Den pondělí: Ráno pobalíme věci ještě na chvíli do thermálu skočíme a pak tradá Rumunsko.Jen to balení jsme museli trošku urychlili poněvač jsme byli popoháněny dvěma dědky mající zrovna to ráno v našem kempu sekací brigádu.Jezdí sekačkama jeden přes druhého a krutě nám práší do věcí...a my?Čerstvě vykoupaní mokří od vody ve chvilce vypádáme jako závodníci Dakaru.
Než na dobro opustíme Puspokladany směňujeme peníze a hned vedle kupujeme velikou a dobrou zmrzlinu.Po 70 km začínají konečně první kopce.Jedeme po námi známé cestě do Turdy.Krasná krajina,dlouhé kopce porostlé travou stáda pasoucích se oveček... doslova hltáme ty krásné výhledy.Silnice jsou ve velmi dobrém stavu sekáme kilometry náhle jsme však zbržděni dlouhou kolonou.Pozvolně se jí probíjíme řidiči celkem vstřícně reagují.Dokonce v zrcátku vidím,že jich několik vybočilo a jedou podél jako my Kolona měří přes 8 km!My pak odbočujeme a jedem směr Sibiu.Jedeme po staré cestě vesničkou Ocna Sibiului kde 16 km od Sibiu se zastavili čas a my se ocitáme v 18 století.Zajímavá exkurze.Za to však Sibiu!Moderní rušné město se vším všudy.Chvíli tam kormidlujeme a již za šera přijíždíme do kempingu Ananas.Je na netu pěkný a velmi slušně vybavený.Jako první nás vítá kolega ze Slovenska jedoucí na 6 kovém Hornetu.S ním pak dlouho do tmy klábosíme A pak přijíždí Milos z Polska.Ten s námi už moc neklábosí poněvač padá únavou rovnou do postele.Tak ráno...

4.Den úterý: Dnes plánujeme celodenní výlet do skanzenu větrných mlýnů je to kousek od Sibiu.Úderem 9 té jsme u pokladny ve skanzenu a jen se usmíváme nad cenou vstupného v přepočtu 140 Kc za oba Skanzen je obrovský dá se v něm strávit celý den.Na netu se to jmenuje skanzen ASTRA.Kolem 15 h jsme venku.A co s načatým odpolednem?Skočíme na motorku a jen tak na lehko si vyjedeme do blýzkých kopců.Projíždíme okolí bavíme se a relaksujeme.

5.Den středa: Po snídani probíhá rychlé naplánování trasy.Dnes se z nás stane nový gang Marek (Slovensko) Maciej (Polsko) a my(CZ).Společně zdoláváme Fagarašskou horskou silnici .Úplně nahoře parkujeme a procházíme stánky s cetkama,klobásama sýrama a vařenou kukuřicí.Protože je poledne čas oběda vystoupáme ještě o pár metrů výše a usazujeme se ve stylové restauraci s výhledem na horské oko.Krása!U oběda vedeme legrační hovor složený ze tří blízkých jazyků a sem tam padne i anglické slovíčko je to velká legrace.Po obědě robíme fejsbukovky trochu blbneme u toho křišťálového jezera.Na důkaz přátelství si vyměňujeme ty naše moto profily a dál už jen každý svojí cestou.Sjíždíme až do městečka Curtea de Argeș pak chvíli po hl.tahu na Sibiu ze kterého sjíždíme do městečka Brezoi dále touto spojovačkou míříme k profláknuté Transalpíně.Bohužel již večera rychle přibývá a tak se na Transalpíně dlouho neohřejeme a bez zastávek točíme serpentýny až do našeho kempu.Cesta to byla dlouhá a celkem náročná.Krajina však naprosto úžasná se spoustou jezer.

6.Den čtvrtek: Včera nás ten kousek Transalpíny natolik uchvátil,že při dalším plánování cesty jsme se rozhodli pro přejezd celé Transalpíny i s baťohama.A udělali jsme dobře - počasí přeje nějký ten obídek dole pod kopcem a pak už jen stoupáme.Poobědové kafčo dáváme již v průsmyku za všude přítomných toulavých pejsků jeden si mě natolik oblíbil,že nechtěl aby jsme odjeli...
Zdoláváme poslední vracečky pod vrchlem a vjíždíme do mraku.Prudce se ochlazuje.Míjíme dva cyklisty na další zastávce míjí oni nás a něco halekají.Asi brzy umřou...Ne ne !!! Jsou to Slováci a takhle nás zdraví Jsme nahoře.Prší a je hustá mlha.Helmy ani nesundáváme.Kupujeme samolepku Transalpíny a honem dolů.Ztrácíme se v husté mlze a dešti.Sraby co jedou od spodu mají zase nemoky.Projíždíme tou zimou a postupně začínáme cítit návrat slunce konečně!A jsme zase až dole je 33st.uf.
Hory tady jsou celkem jiné než Alpy.Všude jemná tráva pasoucí se stáda ovcí,krav oslů i koní.Pokračujeme k městu Cortes.Začínáme hledat ubytko a kde nic tu nic..Nakonec zastavujeme u TIR motelu kde za 100 Lei nocujeme v pokoji s televizí s toaletou,ale studenou vodou :-/ Parkování motocyklu domlouvám u obsluhy restaurace dovolují mi zaparkovat hned u výlohy to,ale znamená projet celou terasou mezi stoly.No co chtěli to s naloženým tankem,ale nepočítali.No prostě bylo mě všude .Dáme něco dobrého a pak na kutě.

7.Den pátek: Dnes je naším přáním dálnice na Constantu.Tu za chvíli máme a pádíme rovnou do Bukurešti kde nám Zuzka zavařila a to doslova.Odklonila nás na nějaký obchvat,který nebyl dálnicí a byl naprosto zasekaný kamiony.Trávíme s nimi určitě přes hodinu.Na slunci při 35 st.to byla smaženice!Po opětovném nájezdu na dálnici jsme hladoví a žízniví.Bohužel Rumuni dnes rozhodli,že jíst nebudeme.Benzinky sice potkáváme,ale bystra u nich prostě nepostavili.Do Constanti přijíždíme značně zmordovaní a míříme rovnou do prvního kempu.Tam však přichází první zděšení.Kemp připomíná skvot a to se opakuje pokaždé když do navigace zadám další kemp.Už je pozdní odpoledne a my postupně vzdáváme bydlení v kempu a vydáváme se na milost náhončím s ubytováním.První pokus končí na 50 Eurech.Jedeme dál po pobřeží a jestli neseženeme něco rozumného tak za chvíli vjedeme do Bulharska.Ale vše se v dobré obrátilo a my jsme ubytovaní v pěkném přímořském apartmánu za pěkných 25 E.Jmenuje se to tady Neptun,Jupiter,Olimp,Venus,Cap Aurora.Jako kdysi u nás Je večer a my se vydáváme na pláž.Tady opět trošku úlek to když z blýzka spatřujeme rozpadající se hotely a naopak ty nedostavěné hotely.Klopítáme po polámaných a částečně zarostlých chodnících.Velkým kontrastem jsou luxusní vozy zaparkované jen tak v ulicích mezi hotely (tady se prostě nekrade)Dávám si večerní koupání v moři.Voda čistá pláže ne.Cestou zpět děláme nějaký ten nákup a taky melouna jsme přikoupili.Měl 5Kg a s tímto melounem začínáme hledat cestu zpět do apartmánu.Dlouho se nedaří nabrat ten správný směr a taky meloun už začal vážit alespoň 10Kg.Hurá jsme doma a za to hned rozporcuju ten meloun taaak!

8.Den sobota: Den pro nás začíná stejně jako pro tisíce hostů zde na pobřeží tj.snídaně a k moři...Hledáme a nakonec nacházíme kousíček našeho písku.V poledne nás vyžene žár slunce do plážové jídelny.Rychlé,chutné,levné.Poo odpočíváme v našem apartmánu a občerstvujeme se tím melounem.A znovu pláž a pak večerní korzo.V jedné z uliček nám padnou do oka potvory z moře vytažené.Nesměle stojíme ve frontě na poslední chvíli ruším objednávku šneků fuj nevěděl jsem to.Jítě nejvíc chutnají obálené škebličky.Já mám gril mix těch potvor.Večer ještě dlouho sedíme na prohřáté terase našeho apartmánu.

9.Den nedělě:Po prozkoumání pobřeží nejsme vším úplně nadšení a tak po 2 dnech vracíme klíče od našeho pokoje a opět najíždíme na dálnici směr Bukurešť až do Pitesti pak se stáčíme vlevo na Targu Jiu,Orsová,Baile Herculane.Před Orsovou cesta kopíruje Dunaj a to je něco nádherného.Dunaj svoji šířkou připomíná jezero.Kocháme se tak dloho až začne pršet.Hledáme kemp v Herculane.Jen zastavíme dává se s námi do řeči náhončí a nabízí nám pokoj za 20E bereme prší.Celý den se u mě projevují žaludeční potíže.Asi ty mořské potvory a aby toho nebylo málo na oběd si dávám fazole s masem.Bylo to výborné,ale pro mě dnes asi né zrovna vhodné.I přes to si užíváme posezení v malé předzahrádce našeho pokojíku.Výhled máme na vysoké skalnaté kopce Herculane.

10.Den pondělí: Naše bydlení je na velmi výhodném místě odkud by se dalo udělat pár výletů po okolí Lázně,Dunaj a tak.Škoda času už moc nezbývá.Je rozhodnuto!Sem se ještě někdy v budoucnu vrátíme.Dnes,ale míříme zpět do Maďarska do thermal kempu v Kiskoros.Je šílené vedro.Cesta však rychle ubíhá díky skvělým Rumunským silnicím.Náhle dojíždíme kolonu.Tou se nám daří částečně projet zaszavuje nás až shluk hasičů a policajtů řešící vážnou dopravní nehodu.Hasiči mají jako my přilbice ve fluo barvě.Nechávám na hlavě a vyrážím na průzkum.Zjišťuji jestli se dá projet dostává se mi rozpačitých pohledů nejprve o Rumunské politie pak i od hasiče.Rychle proto rozhoduji za ně.Skočíme na motorku a těsně se protáhneme mezi těma vraky.A honem pryč.V Maďarsku začíná slušně pršet.Stojíme před kempem v Kiskoros.Nastává maličká pauza v tom lijáku vrháme se honem zprovoznit náš stan.Celkem to vyšlo při druhém lijáku už koupeme v bazénu s vodou 37 st.a držíme palce našemu stanu v boji s tím silným deštěm.

11.Den úterý: Kdysi jsme již v kempu Kiskoros byli tak jen tak pro upřesnění.Místa na rozdávání,několik sociálek,sprch,lednice dva vekovní thermály,plavečák a dětský bazének dva vnitřní bazény,pára,saunák(sauna).To vše hojně využíváme po celý den.S cenou někde okolo 540 KC za oba komplet s kempem !

12.Den středa: Tamtéž
13.den čtvrtek: Odjíždíme do předem vygůgleného kempu SÁ-RA v městečku Heiguko.Celý den přeháňky.Nezastavujeme tudíž nemokneme

14.Den pátek: Kemping SÁ-RA je na pomezí Rakouska a Slovenska.V kempu nové sociálky a vůbec všechno je zařízené po vzoru Rak.kempů.I většina bydlících turistu jsou Rakušáci.A my!Bohužel i ceny jsou blýzké těm Rakouským.Další věc!Ke kávě tu nalévají panánk slivovice v domění,že je to voda jsme to do sebe kopli aaaá.

15.Den sobota: Procházíme se kempem a obdivujeme letošní novinky karavaningu kterými zejména starší Rakušáci jen srší.Ale klíd oni zase určitě obdivují nás jak,že se na motorku sbalíme

16.Den neděle: Odjezd domů.Do Bratislavy to máme asi 70 km.A pak 300 a jsme doma v Brusnici.
Celkem: Najeli jsme letos 4 300 km.Zájezd pak stál 12.500,- na os.Motorka šlapal počasí taky.Za rok zase někam...