No podle posledního záznamu na motorkářích nebyl olej měněn nejméně rok a půl A protože se blíží sezona a my jsme od poslední výměny najeli závratných cca 1500 km (což je opravdu hafo mega mrtě moc ), rozhodl jsem se ho vyměnit...
Jako vždy, výměna oleje znamená zaprasení půl garáže Tato výměna nebyla výjimkou. Až jednou budu velkej, budu měnit olej již bez zasrání betonu v půlce garáže...
No olej připomínal částečně mazud a částečně vyjetý olej. Dole na pekáči, kam ten brajgl stekl, se oddělili 2 frakce. Dole byla jakási tmavá táhnoucí se hmota a nad ní byl klasický vyjetý olej U Riegla v Liberci jsem koupil olejový filtr HF 132 a v jednom obchodě koupil olej 20W-50 od Motulu. Až doma jsem zjistil, že je nejvíce vhodný pro "vysoko" otáčkové motory Harlejů Nedá se nic dělat, další olej kupovat nebudu... No money bro Specifikaci plní, mazat to bude a při tom našem minimálním nájezdu a výměně zase po roce to ten olej vydrží
Taky jsem vyčistil vzduchový filtr... Po 4 letech Řekněme, že za přístup k němu, by měl někdo dostat minimálně rákoskou Už vím, proč jsem ho minimálně 4 roky nečistil!!! Jebačka na hodinu a půl!!! Musel jsem pak vyměnit vruty, které drží airbox pohromadě, páč origo měli pěkně "ošoustané" hlavy. Pro jistotu jsem všechny nové šrouby před utáhnutím vomatlal ve vazelíně, aby zase za 4 roky šly snadněji povolit
No musel jsem taky oživit baterii. 12V baterie hlásila napětí 5V Naše chytrá nabíječka baterií vyhlásila stávku a že je baterie "kaput" a že nejde nabít. Stavil jsem se u kámoše pro hloupou nabíječku a ta již baterii oživila a drží si napětí krásných 12,7V P.S. Díky Dráte Důvodem rychlého vybíjení byly udělátka na nabíjení telefonu pomocí USB. Ty jsme udělali před x roky v rámci cestování a živení telefonů elektřinou. A toto vybavení pochopitelně žere energii, páč je napojené přímo na dráty z baterie. Teď tam již nic není a baterie by měla vydržet déle nabitá
Asi bude potřeba vyměnit brzdovka, lebo při opakovaném prudším brždění klesá výrazně účinek a bod záběru páčky. Nejspíše tam je někde voda, co vždy začne trochu bublat a účinek je ten tam
Taky jsem to byl krátce projet První poznatky - motor již není zdechlý a nemusím na 9500 ot/min řadit, ale nechá se držet skoro až na 10 500 ot/min A stovku teď na rovině hravě udrží
Vlastník | 125Marek | |
---|---|---|
Vloženo | 23.12.2010 | |
Aktualizováno | 24.2.2013 | |
Zobrazeno | 12 532x |
Olej jsem neměnil ani nepamatuju. Musím zjistit, kdy to vůbec naposledy bylo .
Já akorát před vypouštěním sundávám kryt (většinou i řadičku). Připadá mi to jednodušší, než ho pak čistit. S filtrem jsem se nazlobil v zimě při příležitosti demontáže tlumiče. To si člověk vždycky od srdce zanadává .
Co se týče baterie, letos jsem její péči asi taky dost podcenil, přestože jsme o tom ještě někdy v zimě diskutovali na fóru . Nevím jaké měla napětí, světlo sice rozsvítila, ale točit s motorem se jí ani po chvíli nabijeni nechtělo. První start po zimě jsem tedy raději provedl pomocí roztlačení . Ale potom, co pobyla pár hodin na nabiječce vypadá, že snad ještě bude makat. Doufám, táhne jí teprve 4. rok.
A brzdy, ty se mi zdály taky nějaké jalové. Však taky destičky už nemám nic moc. Nicméně, když jsem z nich intenzivním záběrem trochu vypálil mastnotu, účinek šel rapidně nahoru
dávám olej Motul 7100 2O W 5O pravidelně a maximální spokojenost
Babička ho chtěla vyhodit a prý: "kluci, nebude se vám to k něčemu hodit"? Jasně že ano Ale stejně jsem to vycintal vedle
Pěknej pekáč na olej