Dnešek byl takovej celkem smutnej den v garáži, prakticky jsem nic moc neudělal. Vzhledem k blbé těsnosti ventilu jsem sundal znovu hlavu i válec s tím, že to vezmu do motorárny, zabrousit sedla + ventily a srovnat dosedací plochy. Když už to bylo dole, pídil jsem se po tom, proč to asi utíkalo i přes kroužky. Koukal jsem do manuálu a zjistil jsem, že kroužky se měří dvěma způsoby, vůle v drážce (to jsem předtím měřil, tam byla vůle jak kdyby to bylo nové) a vůle v místě, kde se spojuje kroužek - tak jsem sundal kroužek, strčil ho do válce.. a ouha, kroužek je za servisním limitem. Aha, tak asi proto, tak bude potřeba vyměnit kroužky, fakt super. Okej, když jsem v tom, změřím i píst. Píst v cca 4/5 své životnosti, skoro kaput. No to už snad není možný, bojím se jít změřit válec... Měřím válec... a samozřejmě válec vydřený za servisní liomit Jak? Jak je sakra možné, že motorka z rakouska s necelými 39k na tacho má takhle šíleně vydřený válec?! Nevěřím, že by rakušák stočil moto o takovou sumu, aby odpovídalo opotřebení válce. No a odpověď jsem možná našel. Po pořádném prohlídnutí vložky jsem našel ve válci jakoby "zrcátka" (kdo někdy přidřel fichtla nebo tak asi ví o čem je řeč), stopy po pohybu drhnoucího pístu. Takže mě napadají dvě možnosti:
1) mělo to hovado, které studenému motoru šlapalo na krk - píst, který se jak je známo roztahuje ve válci rychleji tak způsobil rychlé vydření válce, v podstatě přidírání pístu
2) vzhledem k proteklému kohoutu benzínu, kdy byl benzín až v oleji, je možné že někdo jel na směs olej-benzín v mazacím okruhu, což by byl taky asi docela průser.
Ale co tu budu laborovat co za to může. Prostě válec je vylítaný, píst i kruhy taky. Spodek motoru mám poctivě udělaný, takže tohle nemůžu ošidit, když si chci moto do budoucna nechat. Takže to vypadá tak, že budu muset koupit výbrusové písty (+0,5mm), kroužky a nechat zároveň s broušením ventilů, sedel i hlavy udělat i výbrus válců, motor poté znová zabíhat... Člověku se chce brečet když ví, kolik to bude stát, jsem fakt nas*anej, hodně mě to mrzí, ale utěšuju se myšlenkou, že budu mít motor jak z fabriky a zbytek moto na tom bude podobně. Asi jediná útěcha, kterou teď mám. Motivací je těšit se, až ta dvouválcová mrška konečně zaburácí a já budu doufat, že už mám od motoru na desítky tisíc kilometrů (vyjma poctivé údržby), klid.
A aby to nebylo v garáži tak smutný, udělal jsem si aspoň radost tím, že jsem moto hodil na "superprofi" centrální stojan (viz. foto) a povolil si vidle a vyndal přední kolo, abych na nich pomalu mohl začít pracovat, zatímco bude válec s hlavou fuč.
Vlastník | dadanek1999 | |
---|---|---|
Vloženo | 14.12.2016 | |
Aktualizováno | 1.12.2020 | |
Zobrazeno | 8 885x |
No jo no.. To zabolí ale asi si tím prošel každý,já teda bohužel víckrát.Kdyby člověk měl na novou,nemusí to řešit,že jo..
Ale to se zvládne,motorku pak budeš znát do šroubku a musíš si pak svoje investice holt odjezdit,neprodat i kdyby ti pak jízdně neseděla...ale věřím že bude.Tolik se na ni nadřít,to ti přiroste k srdci...
Tak to opravdu naštve
Fakt super servisní "serial". At se už jen daří