PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLE 500 (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dadanek1999
Vloženo 14.12.2016
Aktualizováno 1.12.2020
Zobrazeno 8 885x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 15.02.2017, Uskutečněno: 15.02.2017, Stav tachometru: 38621 km, Zhlédnuto: 1x


Dnešek byl takovej celkem smutnej den v garáži, prakticky jsem nic moc neudělal. Vzhledem k blbé těsnosti ventilu jsem sundal znovu hlavu i válec s tím, že to vezmu do motorárny, zabrousit sedla + ventily a srovnat dosedací plochy. Když už to bylo dole, pídil jsem se po tom, proč to asi utíkalo i přes kroužky. Koukal jsem do manuálu a zjistil jsem, že kroužky se měří dvěma způsoby, vůle v drážce (to jsem předtím měřil, tam byla vůle jak kdyby to bylo nové) a vůle v místě, kde se spojuje kroužek - tak jsem sundal kroužek, strčil ho do válce.. a ouha, kroužek je za servisním limitem. Aha, tak asi proto, tak bude potřeba vyměnit kroužky, fakt super. Okej, když jsem v tom, změřím i píst. Píst v cca 4/5 své životnosti, skoro kaput. No to už snad není možný, bojím se jít změřit válec... Měřím válec... a samozřejmě válec vydřený za servisní liomit Jak? Jak je sakra možné, že motorka z rakouska s necelými 39k na tacho má takhle šíleně vydřený válec?! Nevěřím, že by rakušák stočil moto o takovou sumu, aby odpovídalo opotřebení válce. No a odpověď jsem možná našel. Po pořádném prohlídnutí vložky jsem našel ve válci jakoby "zrcátka" (kdo někdy přidřel fichtla nebo tak asi ví o čem je řeč), stopy po pohybu drhnoucího pístu. Takže mě napadají dvě možnosti:
1) mělo to hovado, které studenému motoru šlapalo na krk - píst, který se jak je známo roztahuje ve válci rychleji tak způsobil rychlé vydření válce, v podstatě přidírání pístu
2) vzhledem k proteklému kohoutu benzínu, kdy byl benzín až v oleji, je možné že někdo jel na směs olej-benzín v mazacím okruhu, což by byl taky asi docela průser.

Ale co tu budu laborovat co za to může. Prostě válec je vylítaný, píst i kruhy taky. Spodek motoru mám poctivě udělaný, takže tohle nemůžu ošidit, když si chci moto do budoucna nechat. Takže to vypadá tak, že budu muset koupit výbrusové písty (+0,5mm), kroužky a nechat zároveň s broušením ventilů, sedel i hlavy udělat i výbrus válců, motor poté znová zabíhat... Člověku se chce brečet když ví, kolik to bude stát, jsem fakt nas*anej, hodně mě to mrzí, ale utěšuju se myšlenkou, že budu mít motor jak z fabriky a zbytek moto na tom bude podobně. Asi jediná útěcha, kterou teď mám. Motivací je těšit se, až ta dvouválcová mrška konečně zaburácí a já budu doufat, že už mám od motoru na desítky tisíc kilometrů (vyjma poctivé údržby), klid.

A aby to nebylo v garáži tak smutný, udělal jsem si aspoň radost tím, že jsem moto hodil na "superprofi" centrální stojan (viz. foto) a povolil si vidle a vyndal přední kolo, abych na nich pomalu mohl začít pracovat, zatímco bude válec s hlavou fuč.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
HonzaCR250R (2) napsal 16.02.2017 v 15:19

No jo no.. To zabolí ale asi si tím prošel každý,já teda bohužel víckrát.Kdyby člověk měl na novou,nemusí to řešit,že jo..
Ale to se zvládne,motorku pak budeš znát do šroubku a musíš si pak svoje investice holt odjezdit,neprodat i kdyby ti pak jízdně neseděla...ale věřím že bude.Tolik se na ni nadřít,to ti přiroste k srdci...

Radus88 (8) napsal 16.02.2017 v 09:32

Tak to opravdu naštve

cong156 (8) napsal 16.02.2017 v 09:07

Fakt super servisní "serial". At se už jen daří


Nejnovější záznamy v deníku
  • Schránka na nářadí a držáky kanystrů

    Made by táta :-) Oboje z hliníkových jeklů. Kanystry jsou na vodu - jedem na dovolenou dva, takže na vaření a pití docela spotřebujem. A nechtěl jsem vozit petky v kufru kvuli hmotnosti, takhle jsem dostal nějakou váhu

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 08.07.2020
    Uskutečněno: 08.07.2020
    Tachometr: 51700km
    Komentářů: 2x
  • Výroba rozšíření stojánku

    Hliníková destička 60x80x5 cca 22 Kč, čtyři šrouby, pár podložek, matky a silnější pružina ze strojních součástek za cca 55 Kč. Jo a jedna součástka z merkuru = bez nákladů. Zároveň proběhlo dotažní rozjetého “U” na stoj

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 05.07.2020
    Uskutečněno: 05.07.2020
    Tachometr: 51644km
    Komentářů: 1x
  • Zimní údržba

    Příprava na letní trip, tedy úpravy a nějaký základní servis. Nový olejový filtr a olej (přešel jsem na 10W50 Repsol, výrazně ztišil zvuky z převodovky), proplach chlazení čističem a nová náplň, seřízení ventilů a seříze

    Typ: Údržba
    Vloženo: 19.03.2020
    Uskutečněno: 19.03.2020
    Tachometr: 51000km
    Komentářů: 5x


TOPlist