Na Banditovi jsem byl zvyklý měnit si olej i s filtrem sám, a tak jsem se do toho pustil i na oranžádě. Mnozí mě varovali, že je to trochu složitější úkon... Trochu?! Musel jsem sundat kompletní padací rám, šusplech (v návodu je honosný název "kryt proti podjetí"), levý plast, levou nádrž, část kaslíku a nějaké další drobnosti. Na fotce to sice vypadá jako bych dělal motor, ale je to jen běžná výměna oleje. Když jsem se dostal k jádru pudla, byla potřeba vyčistit dvě olejová sítka, vypustit olej dvěma výpušťáky a vyměnit filtr (HF158). To je taky galimatyáš, protože něco se musí vypouštět na centrálním stojanu, něco na bočním. Po vypuštění zbývalo už jen napustit (Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50) a poskládat všechno dohromady. První problém nastal, když jsem zjistil, že výpušťák na olejové náplni šroubuju a šroubuju a šroubuju... Zřejmě už ho načal minulý majitel a já ho strhnul úplně a zasekl se v takové pozici, že nešel vyšroubovat ani zašroubovat, protáčel se v obou případech. Tak jsem to nechal koňovi, protože vypadal, že drží, nalil jsem olej a příští výměnu mě tedy čeká vložkování (po pár stech kilometrech drží statečně dál!). Jako největší problém se nakonec ukázalo přišroubování padacího rámu, protože už za sebou pár odložení jistě má, a tak je poněkud pokroucený, i když to není vidět. Nasměrovat všechny díry proti sobě aby šly skrz byl skoro nadlidský úkol a situace vypadala asi jako legendární oprava Lakatoše. No nakonec se dílo podařilo, olej byl vyměněn (evidentně správně - do teď jsem nezadřel) a zabralo mi to jen celé odpoledne. Zanedlouho mě čeká přezouvání pneumatik (Michelin S12XC), to bude taky lahůdka!
Vlastník | tricetsest | |
---|---|---|
Vloženo | 4.5.2016 | |
Aktualizováno | 13.1.2022 | |
Zobrazeno | 2 132x |
_zdenda_: S tím jsem problém neměl. Ze všech výpušťáků, sítek a filtru to teklo rovně dolů do lavoru. Kdybych to chytal do PETky, bylo by to asi složitější
Abych nezasvinil vše co je pod výpušťákem, tak si z alobalu pokaždé udělám kryt kolem věcí co nechci omatlat. Případně používám trychtýř z malé pet flašky, kterým to z olejové nádrže odvedu stranou.
RychlejSolista: Netěší mě to, ale vítej do klubu stržených závitů! Jo já jsem to všechno utahoval opatrně, ale asi jsem bezcitnej. Tak ať nám ten silikon vydrží, taky jsem ho tam dal.
Tak jestli tě alespoň trochu potěší, že v tom nejsi sám, povím ti, že jsem v pondělí měnil olej u svého 990 SM-T a stala se mi úplně ta samá věc - závit v olejové vaně napadrť takže zatím to vyřešil silikon, ale čeká mě oprava. Jo a ještě jeden malý tip - ty dva šrouby, co drží olejové víčko utahovat opravdu s citem - rády praskají.
No ku...
Driver-toys: Já jsem pod tim měl hodně velkej lavor, takže pohodička a teklo to i docela disciplinovaně Ten závit mě sice štve, ale je to ten v nádobce a ne v motoru, tak to ještě dopadlo dobře a vložka by to měla úplně v pohodě vyřešit Ale když už teď vím co a jak, tak budu alespoň pro příště připraven, nejhorší fakt bylo napasovat tam zpátky ten rám...
Nesměju se, jen pousmívám...Vyměnit olej v LC8 je fakt lahůdka . Holt to není tak obyčejná mašina, ale spíše sportovní náčiní a jako takové má krom předností i své mouchy.. Poprvé mě přijel vyměnit olej kámoš, abych věděl co to obnáší - koukal jsem na to jako puk . Vypustit nádobku znamená zablít pokaždé vše co je pod vypoušťákem... A když máš ještě strženej závit, tak to moc na náladě při výměně nepřidá. Odkaz na Lakatoše je trefnej - přesně tohle si říkám než se k výměně dokopu .