KTM 990 Adventure / S (2008)

Vlastník tricetsest
Vloženo 4.5.2016
Aktualizováno 13.1.2022

Vloženo: 03.10.2016, Uskutečněno: 30.09.2016, Stav tachometru: 53426 km, Zhlédnuto: 16x

Už začíná být víc deštivo, než slunečno, a tak jsem se rozhodl pořídit kačeně nové obutí. Volba padla jednoznačně na Michelin S12XC, které sice v mém rozměru nedělají, ale použít se dají. Bláhově jsem si myslel, že když mám montpáky, chrániče ráfku a všelijaká jiná udělátka, že to v pohodě zvládnu přezout na dvorku na chalupě. Sundat přední kolo bylo jednoduché, vzhledem k tomu, jak jsou jiné úkony na KTM složité. Dostat dolů gumu s tím, abych moc nepoškodil ráfek, už bylo trochu těžší. Kdybych to rval silou nehledě na ráfek, tak by to asi bylo relativně v pohodě, ale jen přezout přední kolo mi trvalo nějakou tu hodinu. Když jsem pak sundal kolo zadní a zjistil, že guma se za žádnou cenu nechce pustit patky, na všechno jsem se vykašlal a druhý den odvezl celé kolo do servisu, kde mi to na počkání za 150,- přezuli. Věřím, že s patřičným grifem to asi tak těžké nebude, ale příště radši těch pár korun obětuju, než se s tím vztekat

_zdenda_ (0) napsal 28.11.2016 v 23:04

Ono to přezouvání není o trápení, když máš trošku cvik Přezuji motorku za hodinu, to bych víc času strávil s řešením pneuservisu.

tricetsest (39) napsal 21.11.2016 v 17:44

_zdenda_: Jo snad si to budu pamatovat pro případ, kdybych prorazil někde na dovolený a pomoc by nebyla nikde na blízku. Jinak já v terénu zatím tolik neřádím, tak uvidíme, jestli budu muset zouvat, než budou sjetý. Jednu gumu mi v servisu přezujou za 150,- a to mi za to trápení, kdybych to dělal sám, fakt nestojí

_zdenda_ (0) napsal 18.11.2016 v 16:19

Jinak když budeš jezdit dost v terénu, tak se vyplatí umět přezouvat. Jeden rok jsem píchnul snad 12x za zimu.

_zdenda_ (0) napsal 18.11.2016 v 16:10

Guma od ráfku se dobře odráží stojánkem motorky. Jak moto stojí, tak narveš kolo pod stojánek a vahou motorky v pohodě patku stáhneš dolů. Na všech gumách až na Scoutech mi to šlo v pohodě. Jinak stačí doma i truhlářská svěrka, tou to jde také v pohodě, ale tu sebou na cesty běžně nevozíš…

tricetsest (39) napsal 04.10.2016 v 09:35

Deyva: Jo taky jsem si to chtěl vyzkoušet sám, kdybych musel třeba měnit duši v zahraničí. No teď vím, že pokud píchnu zadní, budu hledat jiný způsob opravy Zkoušel jsem na to šlapat, odrazit to kladivem přes špalek, ale slézt to prostě nechtělo...

Deyva (3) napsal 04.10.2016 v 09:06

Mno, měnil jsem přesně s tím stejným vybavením (tři montpáky, čtyři chrániče ráfku) gumy na Hondě... Přední šla vpohodě, téměř jako na kole... Zadní byla peklo... Od ráfku jsem to odlepil tak, že jsem prostě dal kolo na rovnej povrch a šlápl na tu gumu u ráfku těsně... Ale pak vyzout starou C-02 od Mitasu byl porod... No a nazout novou E-09 byl taky porod zadní guma mi zabrala cca 4 hodíny, páč si furt nechtěla sednout na ráfek pěkně rovnoměrně. Bez ztráty kytičky se to neobešlo a na ráfku přibyly asi dvě montážní oděrky no. Ale chtěl jsem si to dat sám a ručně

• Netěsnící těsnění a nějaké ty novinky

Přijdu takhle do garáže, abych se trochu věnoval padacímu rámu, který mě trápí, a co nevidím - pod kachnou loužička oleje. Chvíli jsem se vzpamatovával, před očima mi lítaly tisíce za případnou opravu a pak jsem se jal z

Typ: Oprava
    Vloženo: 09.12.2016
    Uskutečněno: 09.12.2016
  • Výměna oleje (čti martyrium)

Na Banditovi jsem byl zvyklý měnit si olej i s filtrem sám, a tak jsem se do toho pustil i na oranžádě. Mnozí mě varovali, že je to trochu složitější úkon... Trochu?! Musel jsem sundat kompletní padací rám, šusplech (v n

Typ: Údržba
    Vloženo: 29.09.2016
    Uskutečněno: 29.09.2016
  • Prvních tisíc kilometrů a přípravy na dovolenou

Do profilu motorky jsem psal, že tentokrát budu vést deník poctivě, tak sem teda musím alespoň občas něco napsat. S kachnou za sebou máme něco přes tisíc kilometrů, tak je více než vhodná příležitost. Stále je můj styl j