Honda ST 1100 Pan European (1995)

Vlastník Zipák
Vloženo 17.2.2008
Aktualizováno 9.6.2018

Vloženo: 10.08.2016, Uskutečněno: 18.08.2016, Stav tachometru: 108000 km, Zhlédnuto: 30x

Neděle 1. Den Předčasně obědváme,honem vysrkneme naše domácí presso...Motorka sbalená dofča začala. Mám nazutou zbrusu novou Michelínku a po pár km zjišťuji,že jsem pouze pasažér.Motorka dává zatáčky naprosto sama!
Valíme po silnici č.11 přes Zábřeh tam dáváme svačinku v Bille.Pokračujeme na Olmík.Na dálnici jen těsně míjím holuba chodce co si právě vzpoměl,že půjde a vyklove všechen asfalt.
Pokračujeme pořád rovně přes Valmez pak už Makov kde je zrovna po dešti a dost chladno.Stáčíme se do Žiliny a poblíž Rájeckých Teplic dnes končíme v kempu Slnečné Skály.

[b]Pondělí 2 .Den Budíme se celkem časně.Počasí dnes všelijaké.Snídaně však velmi dobrá Kemp je prostý,ale vybavený vším co stanoví lidé potřebují.Od rána již několkrát prší.Jedeme do thermálů v Rájeckých Teplicích hotel Afrodite.Platíme divokých 17E za dvě hodiny každý!Noříme se do 38 st. vody.Po prohřátí jdeme objevovat nově přistavěné bazény.Je to nádherné jsme u vytržení.Turecké lázně voda 41 st.
Dvě hoďky utekly jako voda a už kráčíme po chodníku zpět k motorce když tu najednou mám v motonohavici zakousnutou malou fenku seznama.Byla tak urputná,že jsme raději vyklidili pole
Po návratu do kempu balíme a odjíždíme směr Orava-Námestovo.Cestou nám poprchává a je zima.Fotíme Oravu.Po té míříme k Polské hranici až do vyšperkovaného městečka,perly Tater Zakopaného.Zastavujeme v pěkné dřevěné hospůdce.Dáváme si s Jíťou kotlík čaje a polévku Zurik.A tu taky všem doporučuju ochutnat
Už je celkem pozdě šouráme se přes ucpané Zakopané,kupujeme něco k večeři a 2x Hot Dog pak už rovnou směr Niedzicza.Sjíždíme dolů k přehradě,jen malinko se oteplilo.Nácházím dávno navštívený kemp ležící až na samé hranici Slovenska a úpatí Tater.Není drahý platíme pěkných 33 ZL
Jítě je zima!Stavíme rychle stan,ale nepomáhá to.Pak vaříme čaj,zajídáme ho klobásou a cestou koupeným ovčím sýrem.Moooc dobrý!Půjčuji Jitušse spacák pak i kuklu na motorku pak ji fotím.Je ráda...

Úterý 3.Den Spalo se krásně,bylo teplo i když venku jakoby podzim obcházel???Ranní deštík nezklamal dorazil po snídani.Vyjeli jsme proto jen kousek tady na přehradu.Moc lidí moc dreků.Sjíždíme dolů k Dunajci až k Červenému Klášteru.Naštěstí postavili přes řeku úzký mostík tak jsme do Slovenska jen přeběhli a dali se vlevo ke klášteru.Zaplatili si prohlídku,kterou nám kazil Polský překladatel dějin túze znalý.Ale jinak výklad moc zajímavý.
Cestou zpět dáváme oběd samo,že halušky jen jsme si na ně museli notnou chvíli počkat.Je málo hodin tak ještě zvládneme výlet do městečka Zakopaného,které nás doslova učarovalo.Tam však až nedojedeme poněvač opět prší.Zastavujeme u mohutného srubového restaurantu.Objednávám silně dobré presso picolo a Jíťa vybírá čokoládový dortík Sacherovského tipu.Naprosto dokonalé!Fotíme venku i uvnitř.Jen co sedneme na motorku začíná opět pršet.Jedeme domů do kempu v Niedzicze.

Středa 4.Den Počasí trošku lepší i když sem tam zaprší.Přesto odjíždíme do Tater konkrétně na Štrbské Pleso.Cestou se pořádně ochladilo a i já se zapnul Přijíždíme k hornímu parkovišti kde nás pán necháva zadarmo.To je panečku gesto!
Pěšky obcházíme Pleso s krásně čistou vodou.Stezka je upravená pochozí pro všechny věkové kategorie.Nabízí se i člnkovanie,ale nevím kam bych člnkoval tak na to kašlem.Cestou zpět k parkovišti děláme zastávku na oběd ve stylové kolibě.A co,že bylo k obědu?Zase halušky a zase pirohy...ani Piňďa už to nežere V Jíťe zkušený číšník poznává jedlíka a tak jako pozornost podniku dostává borůvkový likér!
Po obědě odjíždíme na projížďku kolem Liptovské Mary.Míjíme Tatralandii i Bešeňovou takové správné taháky na prachy.My,ale radši najeli na dálnici,aby jsme brzy zastavili na profláknutém dálničním odpočívadle Dechtáré.Já jen ze zvědavosti vcházím do koliby kde je vše při starém.Objednáváme si Fofolu.Na břehu Mary robíme fejsbukofky a pak tradá 130kou do Vrbova do thermálů.Tam však přichází malé zklamání v podobě nudné stojaté trochu teplé vody zaplněné spoustou lidí.Hold Rájecké nasadili hodně vysokou laťku...Večer pak jízda do Niedzicze se západem slunce za Tatry.

Čtvrtek 5.Den Konečně slunce rozsvítilo Polskou oblohu a my opět pod plynem zamířili do Tater.Tentokrát úplně nejvíš.Tatranská Lomnice - Lomnický Štít.Ale popořadě tak snadné to nebylo.Parkování v ceně to je fajn.Pak,ale jdeme rovnou na konec fronty.Na lístky se tu čaká ako kdysi na banány,ale máme je!Maličký zádrhel tam však je...U kasy se dozvídáme,že Lomničák už je dnes vyprodaný.Tak bereme alespoň na Lomnické Sedlo.Vyrážíme k lanovce.Radost netrvá dlouho.Narážíme opět na konec fronty co stojí na lanovku.Prozatím velíme ústup a odjíždíme se někam najíst.Po obědě se vracíme na místo činu a koukáme fronta fuč.Rychle cpeme tikety do turniketů a vrháme se do kabiny té pozinkované krásky.3x přesedáme,aby jsme mohli obdivovat toho dne odhalený Štít Lomničák.

Pátek 6.Den Ráno jsme zabalili saky paky.Zaplatili zlotuvky a vyjeli nadobro na Slovensko.Míříme do Dobšinské ladové jaskyně.Parkoviště máme a pak rychlých 20min.do vrchu.Je nám pořádné teplo tak,že se velice těšíme do jaskyně.Prohlídka je též velmi rychlá.Do 30min.jsme venku.Cestou dolů k parkovišti je nám znovu teplo.
Zadávám do navigace Spišský hrad.Po 30 km jsme ho už z dálky zahlédli.Motorkou se dostáváme k parkovišti od tud ještě 5min.a jsme na nádvoří.Teda pouze já.Jíťu chytli.Mě se podařilo projít aniž bych chtěl.Ale hlídá tu neoblomná paní,která ihned inkasuje.Vyfotili jsme hrad a vyrazili napříč Slovenskem na Šíravu.
Cesta příjemná moc není je velké teplo a ještě větší provoz.Jako vždy soutěžíme kdo zahlédne Šíravu jako první.Jíťa opět boduje.Původně zadaný kemp Horka nevypadal zrovna útulně.Otáčíme a nakonec se ubytováváme v ATC Klokočov.Bydlíme celkem rychle.Rychleji než pán co přijel ve stejnou dobu autobusem...Totiž karavanem z autobusu Setra a megasatelitem na střeše.Jdeme koupat.Stojíme na břehu té velké Šíravy akorát nevidíme nikoho se koupat.Voda nevypadá moc čerstvě proto jsme rádi za bazén,který můžeme za 3E každý použít.Jeliož už bude 18 h tak nic neplatíme.V 18h už musí jít plavčík domů.Též recepce osyřela.Spěcháme proto ke stánku s občerstvením co kdyby museli jít už taky domů...Moc jsme se nespletli.Polovina dobrot už došla.Dáváme si maso v housce a chlazené pivo.Sedíme u stolu s párem chopráků z Čech On i ona jsou z Králova Dvora u Berouna.Klábosíme pak jdem na kutě.

Sobota 7.Den Začala velmi brzy!Někdy před 4hod.ranní né,že by nás vzbudil ruch od silnice ani discotéka doposud hrající.Byla to malá baterka a občasné šarašení v předsíňce našeho stanu.Máme hosty!Na to,že je sobota vstávám velmi prudce.Zlodějíci prchají k bráně a pak hopla do starého Opla mizí v dáli.Jen moje prošacované kalhoty se válí na trávníku poblíž stanu.Prý jsme nebyli tuto noc jediní... Ráno se loučíme s párem na šopráků a rovněž to balíme.Při opouštění kempu perlička na závěr-projíždíme závorou co tam v noci nebyla!Při dotazu kde,že byla závora v noci nám pán povídá,že ji každé ráno montuje,že by ji v noci ukradli Na recepci pracují do 18 hod. a ráno až se někdo vyspí.Dříve jak v 9 to,ale není...
Jedeme dlouhé roviny mezi lány pšenky směr Slovenské n.Mesto.Přejezdem Maďarské hranice se životní úroveň roste.Po skvělém obědě ve vinné oblasti Tokaj přijíždíme do města Nyíregyháza.Kemping je součástí rušného dění koupacího rybníku,ale i moderního aquparku s přilehlými restauracemi.Prostě to tu žije!Odpoledne jdeme na průzkum.Platíme vstup na koupadlo spokojíme se starším bazénem,který mile překvapil teplotou vody odhadem 38-40 st.Večer pak trošku zapromenádíme a jdem spát.

Neděle 8.Den Ráno bezproblémový start.V 8:00 už jsme za městem a hltáme nekonečné roviny.Dokonce Zuzka tak ta se s tím vůbec neprděla a šoupla nás rovnou na dálnici.Samo,že známku nemáme...Dálnice naprosto dokonalá.Vyhazuje nás před Rumunskou hranicí u města Satu Maré.Na hranicích čekáme řadu.Celní kontrola nic špatného neshledala.Město -divočina.Dop.předpisy tu platí pouze informatívně.
Za městem se řidiči uklidňují my projíždíme divné vesnice poblíž Satu Maré kde bohatí Rumuni staví z našeho pohledu nevzhledné několikapatrové hrůzy s kýčovitými ploty z různorodých materiálů.Následuje chudý kraj podél UK hranice,který sem tam přebije moderní benzínka.Před každým domem je na návsi lavička a jak se u nás říká meleme,meleme...takový Rumunský internet určitě probrou všechno Jsme unešeni z dřevěných vyřezávaných kostelů a jejich bran.
Asfaltka naprosto bez problémů.Přijíždíme do Borsy a kempujeme na zahrdě RD je tu vše.Odpoledne jdeme na jídlo a něco málo dokoupit.Překvapily nás všude přítomné žebrající děti.Nevíme jak se tvářit.Zahlédli jsme taky jejich maminky-... Odjíždíme zpět do kempu a na nějakou vycházku v pozdních hodinách se určitě nevydáme.
Večer v kempu oběvujeme Rumunské křupky.Stojí 1 Leju a jsou moc dobré.Ještě po křupkách se seznamujeme se třemi motorkáři z Polska.Domluveno zítra jedeme stejným směrem do Bizazu kemp Cristina.

Pondělí 9.Den Ráno jedeme na prohlídku kláštera Moisei.Je to krásný komplex staveb.Kamenných i dřevěnných kostelíků nejstarší z roku 1672!Krásné.

Jedeme do kempu.Kucí Polský se před chvílí vzbudili.My měli hned zbaleno a jeli vzhůru do hor.Asfalt se zhoršil první zkoužka našich šroubků je tady.Jedeme max.60 kou.Opět kostely vystupující z krásné přírody.Kolem poledne už jsme značně vyhrkaní a vyhlížíme jezero nad Bizazem.A po obědě jsme ho konečně zahlédli.Už ani nevím kdo první??Celé jsme ho objeli a dole našli motel Cristina s ubytováním v chatkách a pokojích.Zamlouváme si chatku za pěkných 50 Lei (350CZ) Supr cena!
Jdeme rovnou do sprch ty jsou,ale klasické Rumunské...Osvěženi vyrážíme k jezeru kde je zaparkovaný hausbot a na něm je ubytko s pěknou restaurací s vyhlídkou na jezero.Bereme misto,obsluha vítečná slečna nám nabízí něco z rybí nabídky.Okusíme pstruha.Ve chvilce začíná zapadat slunce a jzero dostává červený nádech.Vracíme se do motelu a do tmy posedáváme před chatkou.Objevujeme kluky z Polska dorazili až někdy po nás.Povídáme o všem možném vyměňujeme si ádres pak jdeme spát.

Úterý 10.Den Dnes vstáváme na budík.Může za to nevalný Rumunský asfalt.Dnešní plán byl totiž stanoven dojet pokud možno až do Turdy a zmáknout prohlídku solných dolů.A jelikož štěstí přeje připraveným,klouzali jsme po rovném asfaltu dobrých 200 km.Kolem 13 hodiny jsme našli solný důl.
Kupujeme vstupenku a dlouhou chodbou scházíme pod zem.Chodí tu každý sám bez průvodce a tak občas se někdo trošku zamotá.Ale mi konečně objevujeme tu pořádnou díru v zemi.Indiana Jones by koukal !Lezeme dolů.Úplně dole je jezero a na něm se dá člnkovať.Ale k čemu?Všude je tma jak v pytli.Nahoru jedeme výtahem.Jsme venku a jen lapeme po vzduchu je 35 st.Spravil to HotDog.Teď jedeme hledat kemp.Máme ho.Bydlíme u města Cluj-Napoca směr Oradea.Kemp je pěkný hodně se blížící představám EU.Dokonce i pákové baterie jsou zde zdárně namontované.

Středa 11.Den Opouštíme nadstardní Rumunský kemp.Je 8:30 ,cesta je naplánovaná a navigace hned hlásí,že dnes nám přičte 1 hodinu k dobru Ještě se utíkáme vyfotit s hlídacím pejskem fenkou NO je moc hodná.
A už ujíždíme směr Oradeo.Asfalt jak když střihne!Provoz zhoustl,Rumunská MKD se tu činí.Taky lidi jsou více zasažení civilizací.Koníků i kraviček ubývá zato aut naopak přibývá.Jedeme na nákup do Kauflandu nejprve si dáváme rychlé občerstvení menu mici pak dokoupíme neco na večer i lahvinku dobrého Rumunského vínka...To však ale neochutnáme poněvač ho nechtěně ještě v obchodě pouštím na zem.Prostě atrakce!Hlavně,že se pořád něco děje
Maďarskou hranici máme na dosah.Poznávám to podle dlouhé kolony kamionů.My čekali jen chvíli.Rozjíždíme se po dlouhých Maďarských rovinách pohodlně se usazuji za řidítky,krajina se rychle míhá a ejhle najednou příslušník s radarem měřící 90ku!Prosvištěli jsme okolo-naštěstí si tam něco šteloval Zadávám kemp v nedalekém Puspokladány.Jsme za něho rádi protože v ceně je zahrnutý vstup do thermálů.Tam taky zůstáváme namočení až do 20 hod.

Čtvrtek 12.Den Odpočinkový den.Využíváme možnosti volného vstupu do všech bázénů i kempový bazén s výřivou vanou je nám k dispozici.K tomu dobře papáme a bumbáme a tak pořád dokola.Až je pátek.Počasí nám přeje je pořád 30 st.

Pátek 13.Den Den odjezdu.Ráno to pobalíme a jdeme ještě skoupnout.Potom vyjíždíme naplánovaným směrem na Budapest.Cesty jsou bez chybičky.Policie sem tam tak cesta rychle ubíhá.Budapest přichází záhy.Probojovali jsme se až do centra a tam zabloudili.Ani naše Zuzka si nedokázala poradit s častými objížďkami.Nedaří se nám trefit ulici co by nás vyhodila na nábřeží kde leží palác.Konečně ho máme!Parkujeme (docela hodně blýzko paláce) a celý upocený hodlám co nejrychleji opustit náš rozpálený stroj.Od Jitušky však přichází upozornění,že k nám jde voják???Je rozumný trochu povídáme ohledně našeho parkování.Prý nejsme dost VIP.Před vojákem ustupujeme a parkujeme na vedlejším parkovišti.Od tud jdeme vyfotit palác a Dunaj.Je 33 st.tepla tak,že tím to je Budapest vyřízená.
Zadávám kemping uložený v oblíbených a s klidem vyrážíme bydlet.Po 60 km jsme na místě.Jmenuje se to tady Tata.Ale ani jeden z nás to tu nepoznává??Jezdíme dokola kemping jsme už dávno našli,ale vůbec ho nepamatujeme ani není nikterak pěkný.Jak se teda mohl dostat do navigace?A vlést mezi oblíbené?Nikdo neví.Záhada zůstává nevyřešena..Platíme a jdeme se ubytovat.Ráno se tu porozhlédnem kam,že jsme to přijeli

Sobota 14.Den Dnes ráno se probouzím zcela na zemi.Bohužel nás postupně již čtvtý den opouští naše skvělá nafukovací postel.Po ranní kávě dávám strohou řeč s cyklistou co stanoval naproti a má uplně stejně věcí jako my?Chce jet do Budapesti.Je to blázen...My se jdeme koupat

Nedělě 15.Den Úderem 8h již plavu v kempovém jezeře.Jíťa mě fotí pak jdem zabalit a jedeme směr Komárno.Hranici překonáváme po Dunaji a dále pak lážo plážo po Slovensku.Do špiglu mi zasvítí podobná mašina jako my.Jen xenon dává tušit novější stroj.V obci najede vedle nás a povída,že pojedou kus s námi,že nemajou navigaci.A tak jsme se za jízdy seznámili.Stavíme na pumpě dáváme společně kafe pak i oběd v Novém Městě n. Váhom.Dozvídáme se,že jsou z Jeseníku.Jituš pochází ze Zábřeha.Prostě svět je malej.Loučíme se a někdy naviděnou.My pokračujeme do Trenčína kde nacházíme kemp jmenuje se Na ostrově.Stavime stan je veliké teplo.Následuje koupadlo na řece Váh.Váh je,ale plný řas tak jdu jenom já.Pak vyrážime na hrad co se na něho díváme z kempu.Je to Trenčianský hrad a prohlídka stojí za to!
Při návratu do kempu zřejmě špatně projíždíme 4proudou křižovatku.To jsem vydedukoval z rozpačitých pohledů dvou policistů stojících proti nám v Kiji.Ale mám tam za jedna tak jsme jako blesk!A těch blesků si dnes ještě užijeme.Bouřka obchází náš Ostrov ze všech stran.Kotvím náš tenoučký stan z Penny obchodu co jen to jde.Dokonce přihazuji jednu volnou lavičku na naši předsíňku.A v tom to začalo!Nebe svítí jak o Sylvestru.Jíťa se bojí já občas kontroluji jak rychle k nám zasakuje voda.Ale určitě zítra přijde pondělí a my pojedeme domů.Poznámka:Je tma blesky divo bijů,Jíťa má sepnuté ruce a již notnou chvíli se modlí.Slibuju,že pondělí bude!Povídá: Ámen.

Pondělí 16.Den Den návratu.Halabala do pytle sešlapujeme promočený stan i lehátko.Cestou občas prší.Jedeme přímo domů.V odpoledních hodinách přistáváme před chaloupkou,vyhlížíme našeho kocourka a s radostí probíráme ještě čerstvé zážitky z cesty.
Najeli jsme 3.490 km ,spotřebovali jsme 192 L benzínu,pobývali ve čtyřech státech,nečekaně se ocitli v jiném časovém pásmu.Při tom jsme poznali spoustu zajímavých lidí.