Dnes dopoledne došla z Yamahy diagnostika pro 660, takže sem tomu musel večer protáhnout dráty. Po nastudování 30ti stran manuálu k diagnostice jsem měl jasno, jednodůché, ale účelné zařízení.
Jdou s tím provádět tyto vecičky
Nastavení CO hodnoty - v podstatě jde o volitelné nastavení obohacení/ochuzení při velmi malém otevření plynu - do 2%. Jde o šidítko ekologického šidítka :) Když už je elektronika natolik ekologicky zmrvená, že potřebuje další elektroniku, aby to první opatření zase kousek vracela nazpět..to už je asi nějaká psychická nemoc. Jednoduše jde o to, že bylo třeba značně ochudit bohatost směsi na volnoběh a s tím spojenou produkci škodlivinm jenomže u tak velkého motoru už je problém s jeho rovnoměrným chodem, pokud nemá setrvačník jak stabilák od Slávie, takže je zde jistý mechanizmus, kdy po otočení klíčkem dojde k načtení obsahu speciální paměti s hodnotami jak moc ochudit/obohatit směs na volnoběh. Původně existovaly motorky se dvěma variantami jednotky - do roku 2006 bez lambda sondy, kdy motor běžel v openloop režimu a fungoval v podstatě spokojeně a posléze jednotky novější s lambdou a jinou emisní třídou, se kterýma už je dost těžká debata, motorky skáčou jak koza a jakékoli běžné šidítko bývá často odhalené jednotkou, a je po ptákách. Pokud by měl někdo zájem, dá se sehnat nová jednotka staršího provedení i s konektorem a veškerou lambdasondu a spol hodit do příkopy. Stane se z toho docela příjemná motorka :)
Další funkcí diagnostiky je testování veškerých akčních členů, které se na motorce nachází, tj všech vstupů čidel jednotky s výstupem přímo v dané hodnotě - stupně, volty, úhly atd a taktéž všechny výstupy - tímto jsem zjistil, že namísto čidla bočního stojanu je na motorce jenom svazek dvou kablíků zatočený do izolačky a volně visící do prostoru..
Druhá zajmavost, která takto vylezla na povrch byla nefukčnost ventilátoru chlazení. Důvod se ukázal celkem hrůzostrašný. Při výrobě kabeláže někdo zapoměl na kablík vedoucí k ventilátoru namontovat konektor, tak nechal dva dráty vesele viset také do prostoru.. Jenomže při výrobě motorky si toho někdo všimnul, a tak ho nenapadnulo nic lepšího, než kabel z ventilátoru prostě zastrčit tak nějak dozadu, aby nikde nevisel s tím, že na to asi nepřijdu.. přišel sem.
No a poslední z funkcí diagnostiky je čtění a mazání chybových kódů,jak aktuálních chyb a poruch tak všech, které byly při provozu zaznamenané..
Na první pohled fikané zařízeníčko..
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 13.9.2015 | |
Aktualizováno | 29.3.2018 | |
Zobrazeno | 7 034x |
Jednotka potažmo motorka má vyvedené diagnostické rozhraní.. kdo hledá najde, kdo nenajde dokáže si ho vytáhnout :)
Super pracicka, na co jsi to napojil?
U některých motorek se říká, že nejsou pro všechny. Totéž se ale dá říct jen o jediné značce. Máš můj obdiv za nekonečnou trpělivost, kterou vlastnictvím tohoto stroje dokazuješ
Táto diagnostika sa pripája cez niejaký konektor?