PROFIL MOTORKY

Honda CBF 600N (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jezev
Vloženo 9.5.2012
Aktualizováno 8.4.2013
Zobrazeno 3 364x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 11.09.2015, Uskutečněno: 11.09.2015, Stav tachometru: 20000 km, Zhlédnuto: 15x


CBF je mezi motoristickými novináři poměrně neoblíbený stroj, přestože třeba v Německu se tahle motorka hodně prodávala. Proto jsem se rozhodl napsat pár zkušeností s tímhle strojem po 4 sezónách a 20 tisících km.

Co se týká spolehlivosti, tak letos jsem vyměnil slabou baterii, počet ostatních závad nula.

Od roku 2008 má CBF motor z CBR 600RR se vstřikováním, je to mimochodem stejný motor, který vrčí v závodních strojích Moto2. Pro CBF je snížen kompresní poměr a jsou i jiné vačky než v CBR a Hornetu.
Podle mě je motor je vyladěn hlavně na jízdu v první polovině otáček. Tam nemá prakticky žádné vibrace a táhne bez přehánění už od volnoběhu, je to mazel. Výkonová křivka naprosto plynule roste až do 8 tisíc otáček, pak se nárůst výkonu trochu zpomalí a maxima dosahuje v 10500 otáčkách, takže ta výkonová špička, kterou má Hornet, tam chybí. Ale do těch 8 tisíc má CBF vyšší výkon než Hornet.
Převody jsou poměrně dlouhé (maximálka 210 je u naháče skoro zbytečná) ale tahle motorka je dělaná na pohodu a docela to k ní sedne.
Výkon 78 koní nikoho neohromí, ale já ho považuju za dostatečný i na vyblbnutí. 0-100 lehce přes 4 sekundy.
Řazení je bezchybné, jen při řazení z jedničky na dvojku se mi několikrát podařilo zařadit neutrál, když jsem řadil až moc lehce.
Spotřeba oleje neměřitelná.

Přední brzda (dva kotouče) absolutně nemá chybu, je silná a má i silný nástup, motorku umí zpomalit velice razantně.
Zadní brzda (jeden kotouč) má na můj vkus delší dráhu a vyžaduje víc síly, ale i tak jsem parkrát při intenzivním brždění zadní kolo zablokoval.

V roce 2008 dostalo CBF nový rám, čímž (a díky novému motoru) se z něj vlastně stala nová motorka, která s původním CBF má společný spíš už jen vzhled.
Podvozek je naladěn spíše komfortně, při klidné jízdě je suverénní, při ostřejší jízdě už tak moc ne. Dost možná by pomohlo přitvrzení pružin (jsou nastavitelné vepředu i vzadu), ale nezkoušel jsem.

Jízdní pozice je přirozená bez velké váhy na rukou a na CBF se dá velice dobře cestovat. Ani delší jízda neunaví, napomáhá tomu i absence vibrací motoru.
Spolujezdec má místa opravdu hodně, paradoxně by možná pomohlo, kdyby byl více přitisknutý k řidiči.
Problém jsou dálnice, tam to na nahaté verzi dost fouká.

Rozvor 1490mm dělá z CBF jednu z největších šestistovek, vůbec to není malá motorka. Ani pohotovostní váha 213kg není z nejnižších. Je to prostě kus motorky.
Sedlo se dá jednoduše nastavit do tří poloh, já jezdím na nejnižší, protože se mi pak s motorkou snáz manipuluje na místě.
Prostor pod sedlem spolujezdce je dost slušný, nějaké drobnosti se tam vejdou.

Vzhled je otázka vkusu, mně osobně se CBF líbí. Na motorce mi vadily dvě věci - příliš fádní vzhled budíků z černého plastu, tenhle problém jsem vyřešil chromovanými kroužky, díky kterým vzhled přístrojů dost prokoukl. Moc se mi nelíbí zadní světlo, připadá mi spíš jak z nějakýho skůtra, ale co se dá dělat.

Když jsem si vybíral CBF, chtěl jsem UJM, čili univerzální japonský motocykl, standardní slušnou motorku, a tou CBF je. Kdo v ní bude hledat supersportovní schopnosti, bude zklamán, ale k tomu ta motorka nikdy nebyla postavena. Není to ani CBR, ani Hornet.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
horlivec (6) napsal 01.03.2016 v 12:02

Supr recenze Ten zadek a světlo nemá podle mě dořešená spousta motorek První půlka motorky vypadá jak nášláplej goliáš a druhá půlka je odfláknutá. Už aby se oteplilo

tatíkPé (9) napsal 12.09.2015 v 00:33

Mně se CBF vždycky líbila .


Nejnovější záznamy v deníku
  • Měření spotřeby

    Po dlouhé době jsem si změřil spotřebu. Celý víkend strávený v různém tempu, kochačka i rychleji, roviny i zatáčky a kopce. Celkem 762km, průměrná spotřeba 4,24l/100km.

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 29.06.2020
    Uskutečněno: 29.06.2020
    Tachometr: 64000km
    Komentářů: 1x
  • Devátá sezóna s CBF

    Jo, pořád ji mám. Poohlížím se po nových motorkách, ale náhradu jsem zatím nenašel. CBF mi splňuje většinu požadavků, co na motorku mám: * Spolehlivost - najeto přes 60000km bez jediné závady. * Dá se na ní v pohodě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 24.05.2020
    Uskutečněno: 24.05.2020
    Tachometr: 63000km
    Komentářů: 1x
  • Pátá sezóna

    Pátý rok..

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 30.06.2016
    Uskutečněno: 30.06.2016
    Tachometr: 27000km


TOPlist