PROFIL MOTORKY

Motorro Sonny 50 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PBM2
Vloženo 13.8.2013
Aktualizováno 28.2.2018
Zobrazeno 6 063x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Moravsko - slovenská osmička - nedokončená

Vloženo: 27.10.2013, Uskutečněno: 27.10.2013, Stav tachometru: 155 km, Zhlédnuto: 5x


Popis trasy - původní záměr: ul.Ostravská, Ostravice, Bílá, Bumbálka, Makov, Kolárovce, Bytča, Považské Podhradie, Orlové, Nimnica, Vieska-Bezdedov, Dohňany, Záriečie Lúky, Lysá pod Makytou, Slamkovci, Strelenka, Horní Lideč, Lidečko, Luzná, Valašská Polanka, Leskovec, Ústí, Huslenky, Halenkov, Nový Hrozenkov, Karolinka, Velké Karlovice, Makov, Vysoké nad Kysucou, Turzovka, Podvysoká, Raková, Čadca, Svrčinovec, Hrádek, Nebory, Střítěž, Hnojník, Horní Tošanovice, Dolní Tošanovice, Vojkovice, Dobrá, ul.Ostravská.

Popis trasy - konečný stav: ul.Ostravská, Ostravice, Bílá, Bumbálka, Makov, Kolárovce, Bytča, Považské Podhradie, Orlové, Nimnica, Vieska-Bezdedov, Dohňany, Záriečie Lúky, Lysá pod Makytou, Slamkovci, Strelenka, Horní Lideč, Lidečko, Luzná, Valašská Polanka.

Délka trasy: původní - 270 km, konečný stav - 155 Km

Jednoduché zhodnocení: Co k dnešní trase dodat? Vezmu to hezky popořadě. Samotná trasa byla lehce nedprůměrná, tedy její plánovaná původní délka, profil, převýšení i doba, kdy jsem ji chtěl provést. Ono totiž je konec října a ani počasí, ani světlo není nakloněno dlouhým trasám. Ale protože mělo jít o jeden z posledních hezkých víkendů, rozhodl jsem se trochu zariskovat a na konci sezóny pořádně prohnat koně pod kapotou a podívat se trochu dál k sousedům. Počasí bylo opravdu príma, od rána slunečno a předpověď říkala, že to tak má vydržet alespoň do odpoledních hodin. No, uvidíme. Vyrazil jsem kolem deváté a hezky zčerstva jsem si to namířil na slovenské hranice - Bumbálka. Cestou jsem míjel přehradu Šance a jen tak ze zvědavosti jsem se kouknul, jak pokročili s opravou a zda náhodou není trochu víc plná vody. Nebyla, jak je vidět i na fotografiích, a asi ještě dlouho nebude. Byl jsem tam, když začali s opravami a voda byla jen cca 2 metry pod běžnou hranicí. V současné době je vidět, že upustili opravdu fest a ani si netroufám moc hádat, o kolik metrů je to níže. 10? 15? To možná ani ne, ale je to dost. Cesta od přehrady na Bílou je moc príma, protože je plná táhlých zatáček, vedoucích lesem, prostě pohoda na projížďku. Jen bylo třeba dávat pozor na to, zda někde v zatáčce a ve stínu není víc mokro, než je třeba, nebo zda tam není listí. to by pak nepomohly ani značkové gumy . ale vše proběhlo v pohodě a já dorazil na hranice se Slovenskem. Udělal jsem pár foteček (zaboha nevím, co znamenají ty koule pod stříškou, ale jsou i na dalším přechodu) a pokračoval serpentinama na slovenskou stranu. Co 100-150 metrů byla značka, upozorňujícící řidiče náklaďáků, aby přeřadili na dvojku, protože se jelo celkem z kopečka a asi by to v těch zákrutách a sešupu neubrzdili. Před cestou jsem neměl nejaké plány, co chci navštívit, spíše mi šlo o to se projet. Proto jsem byl několikrát hezky překvapen, bohužel jednou i nehezky. Ale to až na konci. Poprvé to bylo, když jsem u Bytče narazil na Vážský kanál. Sice jsem ho na mapě viděl, že jde o nějaký tok. Ale že je to kanál s umělými břehy, který by se dal používat pro lodní dopravu, to jsem nevěděl. Proto to překvapení. Bohužel nevím, zda se používá nebo ne, během cesty kolem něj jsem neviděl snad ani jedinou loďku. No, jednu s rybářem ano . Tady je odkaz na wikipedii, kde je toto dílo více popsáno Vážský kanál . Cestou jsem si tak říkal, když jsem jel pod jeho úrovní dobrých 10-12 metrů, že by to asi nebylo zrovna moc příjemné pro okolní domky, kdyby začal někde prosakovat nebo se protrhl. Ale snad to nehrozí . Před odbočením směrem k hranicím jsem se přiblížil k Povážskému Podhradí, na jehož kopci byly zbytky hradu. Bohužel cesta tam nevedla, ta, po které se stoupalo, byla moc příkrá a já toho času taky neměl zase tolik, jak jsem už psal, je říjen a brzo se stmívá, takže nějaké odskočení v létě se dá strávit, ale dneska moc ne . Takže jen nakouknout, že to na strojku nepůjde, a jel jsem dál. Celkem svižně jsem minul Povážskou Bystrici, zamířil k Půchovu a odtud hezky směrem ke státní hranici, což měla být cca polovina z cesty +/-. Z cesty na české straně hranic jsem ujel necelou třetinu, čtvrtinu, když při průjezdu Valašskou Polankou došlo k onomu průšvihu. Míjel jsem zrovna místní základní školu, když jsem měl nejasný pocit, že se něco děje. Nic jasného, jen jakoby strojek netáhnul tak dobře, jako do té chvíle. Pak jsem měl dojem, že na mě z protisměru blikají, z čehož jsem usoudil, že buď jsou "za rohem" policajti nebo nemám zapnuté světlo nebo mi něco vlaje, případně odpadává. Než jsem ale stačil cokoliv z toho vyhodnotit, se strojkem to jakoby cuklo, jako když se něco přetrhne, například řemen, a už jsem zastavoval, motor sám od sebe chcípnul a já stál u krajnice. Co teď? Postavil jsem ho na hlavní stojan, obešel ho ze všech stran, zda mi něco nekape nebo neodpadává, nikde nic. Kouknul jsem na benzín a ono to vypadalo, že snad došel. Tak jsem šáhnul po záložní láhvi s litrem "pro strýčka příhodu" a nalil ho do náfrže. Chvíli jsem počkal a... nic. Motor točil, ale nenastartoval. Zkoušel jsem mu pomoci nakopávačkou, ale ta šla nějak lehce. Nekladla žádný odpor, jako by se někde něco uvolnilo, povolilo nebo vyvléklo. Napadl mě přetržený řemen od variátoru, ale ten nemá s nakopávačkou nic společného (nejsem technik, ale snad se v tomto moc nemýlím ). Oleje je dost, litr benzínu by na nastartování měl stačit, i kdyby nakrásně předtím došel dosucha (což se mi ale nezdá, protože i když jsem jel tzv. "na výpary", tzn. že jsem už byl za červenou čárkou, tak toto už jsem zažil a v pohodě jsem najel ještě nějakých 20 km). Takže co teď? No, naštěstí mám asistenční službu Europ Assistance , takže hezky mobil z kapsy ven a už jsem volal. Když ani napodruhé to nešlo (už jsem začal nadávat, že je to další služba na... ), tak jsem zjistil, že mám stále ještě zapnuté bluetooth spojení s přilbou. Vypnul jsem ho a zavolal potřetí. Tentokrát to již vzala hezky znějící žena, zeptala se na základní informace - značka, jméno, číslo pojistky, telefonní číslo - a následně mi řekla, že na čísle, kde volala technikovi, to nikdo zrovna nebere, takže mu to předá a on se už se mnou spojí. Po relativně nedlouhé době mi zavolal, zeptal se, co mám za problém, jaký mám strojek, co se stalo, jak se to projevilo a že mi ještě zavolá, že se spojí s technikem, který by případně přijel a opravil to. Po chvíli mi volal, že na tento typ skůtru řemen zrovna nemá, zda nemám já sám u sebe záložní (asi ho začnu sebou vozit, i když nevím, zda to k něčemu bude, protože sám to nevyměním a když se pod dekl variátoru nedostanu, nebudu ani vědět, zda je chyba v něm nebo v něčem jiném) a že tedy bude zřejmě lepší, když mě odtáhne. Po chvíli mi volal přímo člověk, který se měl postarat o odtažení/přepravu skůtru do mého bydliště. Zeptal se, co a jak se stalo, podivil se, co je s tou nakopávačkou a sdělil mi, že přijede cca do hodiny, protože pojede až od Nového Jičína. Takže jsem si chvíli počkal a opravdu ve smluvený čas přijel. Do té doby se začala nakopávačka opět chovat tak, jak dělala i předtím, tzn. že kladla jistý odpor a bylo cítit, že se snaží motor nahodit. Startér točil, ale nastartovat se nepodařilo. Když přijel odvoz, ukázal jsem mu, co se stalo, on vyzkoušel, jak se skůtr chová, na chvíli mu i naskočil, ale pokaždá chcípl. Prohlásil, že nakopávačka klade větší odpor a jako by sice motor měl snahu naskočit, ale něco mu v tom brání. Tipl si to na nějaké ložisko (skutečnost sem dám, až budu mít po opravě). Naložili jsme skůtr na plošinu a po uvázání jsme vyrazili domů. Nebylo to příjemné, měl jsem jinou představu o celé projížďce. Ale aspoň že se nestalo něco horšího, havárie apod. Toto je relativne v pohodě. Jen mě to mrzí a taky to bude něco stát. No, uvidím. Po nějaké době jsem dorazili domů, kde jsme skůtr dali na zem, dotyčný si ho vyfotil, opsal informace do protokolu, ofotil techničák a po rozloučení odjel. Mohu jen říct, že komunikace byla v pohodě, odvoz taky, cena za tuto službu je minimální (představa, jak sháním odvoz 75 km tam a zpět a platím někomu od kilometru apod. v neděli.. brrr... ), takže za mě Europ Assistance dávám za 1* a doporučuji. V tuto chvíli raději nepřemýšlím nad tím, co se strojkem je, to se uvidí až v průběhu příštího týdne a to nejdřív v úterý, v pondělí je svátek. Pak sem dám i informaci, co se stalo a případně i cenu, kterou to stálo. Tak za týden zase tady

Edit 1.11.2013: zatím nevím, co se přesně stalo se strojkem. Po domluvě se servisem si pro něho přijeli, naložili do dodávky a odvezli k sobě. Řekli jsme si, že se nebudu "zbytečně" ptát, dokud něco nezjistí a počkám si, až se ozvou sami. Na druhý den mi volali, že zkusili změřit tlak ve válci a místo minima něco kolem 5 tam byl někde kolem 3. Zeptali se, jak to budu řešit, zda na záruku nebo jinak. Tak jsem jim vysvětlil, že díky nehodě a následnému půlroku v nemocnici jsem "prošvihl" termíny garančních prohlídek (jak kilometrové, tak časové) a tak mi záruka padla, takže to bude hezky z vlastní kapsy. Po této informaci mi bylo sděleno, že "buď jsou v háji kroužky nebo špatně funguje oilmaster, kdy se stává, že se u něj poškodí ozubené kolečko náhonu díky nekvalitnímu materiálu a on potom nestíhá při vyšších otáčkách dostatečně přimazávat, takže dojde k částečnému nebo úplnému zadření motoru, případně je to nějaká kombinace tohoto všeho. Ono toho bylo malinko víc, ale v práci mám špatný signál na mobil a tak jsem to zjednodušil. V podstatě mi bylo nebídnuto, že tedy motor rozhodí, podívají se, co a jak moc je poškozené, případně potřebuje buď opravit nebo vyměnit, pak by mi zavolali a domluvili bychom další postup. Jako jedna z možností tu je výměna válce, pokud by ten původní byl přidřený, za jiný. Buď o stejném obsahu (stejného typu nebo i třeba lepší značky, který by byl kvalitnější atd.) nebo vyššího obsahu,, třeba 70 ccm. Což mě sice na jedné straně láká, protože by to lépe táhlo a i rychleji jelo, ale na druhé je tu ten fakt, že kdyby se cokoliv stalo (havárie, sražení chodce, který by mi skočil do cesty, kontrola na cestě a kdo ví, co ještě), mohli by mě páni od policie nebo pojišťovna poslat na technickou, zda je vše tak, jak je to uvedeno v techničáku, a byl bych namydlený, tzn. všechny škody bych musel uhradit, jak pojišťovně, tak např. zraněnému, dále bych přišel o papíry a dostal bych body a tučnou pokutu. A toto se mi nechce riskovat. Někdo řekne "jak často se ti něco takového stane, kdy jsi se setkal s takovou situací, aby tě poslali na kotrolu v STK, je to hloupost atd.". Ale to, že jsem o tom nikde nečetl, neznamená, že se to už někomu nestalo a on jen mlčí, aby nevypadal jako trouba, případně je těch případů sice málo, ale pár jich je. Takže s velkou pravděpodobností, samozřejmě až budu vědět, co a jak je třeba opravit nebo vyměnit, bych šel zpátky do 50 ccm, jen do jiného válce od jiného výrobce, což by sebou mělo nést sice vyšší cenu, ale i lepší materiál, zpracování a asi i o něco málo lepší výkon (nic světoborného, pořád to bude 50 ccm, takže nepojede jako střela, ale možná se to dá poznat ). Až budu vědět víc, dám sem info.

Edit: 19.11.2013: Sice strojek není ještě hotový, ale alespoň malé info. Podle rozhovoru s mechanikem jsem se dozvěděl několik věcí. První byla ta, že se motor nezadřel. Ne ve smyslu, že by nebyl mazán, takže by píst dřel o stěny válce. Ale došlo k "zapečení" pístních kroužků, ztrátě tlaku a následně k poškození ložiska pístního čepu. Mechanik objednal novou sadu od firmy RMS, která by, podle jeho tvrzení, měla být kvalitnější, než ta původní. Nevěděl, zda bylo příčinou této poruchy špatné mazání, výrobní vada, kdy došlo k podtečení směsi do prostorů kroužků a zde jejího "zapečení" nebo nekvalitní a nepřesné pístní kroužky (i s tím se už setkal - nekvalitní materiál, nepřesné zpracování a z toho vyplývající špatná funkčnost celého pístu s válcem). Samotný válec nebyl vůbec poškozen. Motor samotný je již smontován, odzkoušen, funguje, i mazání jede, samotný oilmaster se nejeví jako poškozený (původně jako jednu z možností uváděl, že se někdy poškodí a pak je narušena jeho schopnost správně a dostatečně dodávat olej do směsi). Ale i tak mi řekl, že mám dvě možnosti, nechat to na automatickém mazání a "doufat", že to bude fungovat dobře, nebo ho odstavit a "míchat" olej do benzínu při každém čepování. Nejsem ještě rozhodnutý, protože každá z těch možností má svoje pro a proti. Od vyšší spotřeby oleje a většímu zanášení celé spalovací soustavy až po "pohodlí" bez nutnosti pokaždé při čepování myslet na to, abych doplnil i olej a i jistou úsporu, která vychází ze samotného principu oilmastera. Nevím, co bude lepší. Podle mechanika totiž po případném odpojení a míchání směsi v nádrži budu mít aspoň jistotu, že tam olej je! Tak nevím... Ale objevil ještě další věc. Když mi volal, z hlasu jsem poznal, že je tu ještě nějaké to "ale". A taky že ano. Aby to nebylo málo, po nastartování a přidání plynu se nic nedělo, přesněji se kolo vzadu ani nehlo. Tak zkusil rukou ho protočit a uslyšel nějaký zvuk, který tam rozhodně nepatřil. Proto rozdělal kryt variátoru a zpod něho se vysypal rozšrotovaný řemen. Vyloženě hromádka! Proč k tomu došlo, neví ani jeden z nás. Tipuje to na to, že při nějaké delší jízdě z kopce, kdy se dalo strojku trochu víc zabrat, se řemen přehřál, začala se měnit jeho struktura a on byl postupně křehčí a křehčí, až začal praskat, drolit se, prokluzovat atd., výsledkem čehož bylo jeho celkové rozemletí. Takže práce navíc. Paradoxem bylo, že když se mě ptal, jak rychle jsem jel ve chvíli, kdy se to pokazilo a jestli to nebylo z kopce a jak dlouhou trasu jsem jel před tím okamžikem v kuse, tak odpověď, že jsem zrovna jel přes město cca 50 km/h +/-, že to bylo po rovině, z kopce jsem jel spíše jen za Bumbálkou, ale tam jsou takové serpentíny, že to hnát je sebevražda, a že jsem sice ten den najel něco kolem 150 km, ale asi na čtyři kusy, nic najednou, nejdelší byl tak 50 km, mu nepomohla vysvětli, proč nebo kde a z jakého důvodu k tomu mohlo dojít. No co, faktem zůstává, že válec je namontován, teď dát dohromady ten náhon a do konce týdne bych ho měl mít snad doma. Až to bude hotovo, dám vědět, stejně jako i cenu, kterou mě to stálo

Edit: 25.11.2013: Dnes jsem byl v servisu vyřídit poslední "formality", týkající se opravy mého strojku. Takže to zkusme sečíst: kompletní válec fy RMS - 2.800, protikus variátoru (větrák) - 300, materiál - 300, nový řemen - 300, ložisko - 200, těsnění pod kryt variátoru - 200, práce 8 hod./350 Kč - 2.800. Celkem - 6.900,- Kč. Vcelku drahá porucha, ale mohlo to být horší a rozhodně je to lepší, než havárie. A o co tedy šlo a co se změnilo? Jak jsem psal, došlo k zapečení pístních kroužků, díky čemuž náhle poklesl tlak ve válci, načež motor zhasl. Při tom se poškodilo (kromě pístu a kroužků) i ložisko v pístu. Aby to nebylo málo, z nějakého důvodu se přetrhl i řemen, který následně změnil svůj vzhled na hromádku střapců, ale předtím stačil ulomit několik lopatek ventilátoru variátoru. Došlo i částečnému poškození těsnění, které je pod krytem variátoru. Na doporučení mechanika jsem souhlasil s odpojením automatického mazání (oilmaster) a budu si směs míchat v nádrži sám. Podle jeho zkoušky, zda oilmaster měže nebo ne, mohl jen říct, že to sice olej dávkuje, ale nedokáže odhadnout, jak se chová nebo bude chovat při vyšších otáčkách, kdy by mohlo dojít k nedostatečnému dávkování oleje do směsi. Odpojil mazaní, utěsnil ho, odpojil kontrolku stavu hladiny oleje, aby nesvítila. Asi někdo napíše, že by do toho tolik neinvestoval apod. Měl jsem dvě možnosti. Nechat to tak a najít kupce, který by to za pakatel koupil a pak přidat peníze, kterých se mi ale moc nedostává a stále se nad mou prací stahuje obava z propouštění, a koupit nějakou jetou 125-ku nebo i novou, ale jen "čínu". Nebo do toho ty peníze investovat a "vědět", co mám, co od toho mohu čekat a jezdit dál. Vybral jsem si, co jsem vybral. Je to moje rozhodnutí, které se sice nemusí každému líbit a každý s tím asi nebude souhlasit. Ale to je jeho problém, ne můj, mým byla samotná oprava a ta je už za mnou. Zítra mi ho dovezou domů, zazimuji ho, baterii dám na nabíječku a budu očekávat příchod jara. Do té doby se s příznivci jedné stopy loučím. Ale už teď plánuji mnoho dalších výletů na příští sezónu . Mějte se zatím fajn

Odkaz na fotogalerii:Moravsko-slovenská osmička - nedokončená Moravsko-slovenská osmička - nedokončená

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PBM2 (114) napsal 04.11.2013 v 20:05

Jen ještě k té ceně za odtah. Mám ten Europ Assistance - MotoCare Fun - za necelých 300,- Kč. V ceně je odtah z místa, kde se stala příhoda, do 100 km zdarma, podle podmínek je tam i např. dovezení benzínu, oprava na místě, odtah do servisu, zaplacení cesty vlakem apod. Co je nad 100 km, tak se udělá kalkulace a dotyčný je při domlouvání s operátorem seznámen s cenou a buď ji přijme nebo ho odtáhnou někam do těch 100 km a dál je to už na něm. Tuto službu, o které se psalo i na Skutrforu a já tam popsal i tuto příhodu, mohu jen doporučit, protože shánět někoho nebo něco jiného v neděli odpoledne sám od sebe je celkem opruz, takto v pohodě. Za mě 1*

PBM2 (114) napsal 04.11.2013 v 19:57

Ono není opravdu co závidět. Konec sezóny jsem si rozhodně nepředstavoval takhle a skončit uprostřed cesty, která měla mít původně něco kolem 230 km, po cca 130 km není nic příjemného. Naštěstí to nebylo "díky" havárce, ale "jen" díky poruše. A 125? Jo, napadlo mě to taky. Ale zrovna se jedná u nás v podniku, jestli bude stávka kvůli kolektivce nebo se přijme kolektivka tak, jak ji předložila firma, navíc hrozí, že zavřou moji práci, takže budu rád, když doma "projde" ta oprava. Koupi vyššího obsahu by asi nestrávili . A oprava? Cenu zatím nevím, ale když jsem koukal na válce na Netu, což je s DPH a marží, tak by se dal sehnat za relativně rizumnou cenu. Samozřejmě plus práce, což je většinou vyšší výdaj. Ale podle servisáka bych se mohl vejít do +/- 5.000,- Kč, což beru s velkou rezervou, ale zatím jsme se vždycky dokázali domluvit . Až to bude hotové nebo budu vědět víc, napíšu to sem do Editu.

petr311 (0) napsal 03.11.2013 v 20:58

Tak tohle ti vůbec nezávidím. Takové patálie na konci sezony, to je nadělení. Jinak s tebou souhlasím co píšeš v editu, je to přesně jak píšeš. A propo, nebude nakonec levnější rovnou pořídit 125? Pokud bys měl platit drahou opravu, asi bych se na to vykašlal a pořídil 125. Jen tak pro zajímavost, kolik tě stál ten odtah přes asistenčku?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Po mimosezónní údržbě

    Dlouho jsem nic nenapsal. Nebyla to ale zcela moje vina, protože jsem během posledních několika měsíců byl dosti často na návštěvě u doktora. +o( Takže jsem měl jiné starosti, než hledat potřebné součástky, provádět

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.05.2016
    Uskutečněno: 07.05.2016
    Komentářů: 3x
  • Co se může stát aneb i takové bývají následky...

    Každý, kdo jezdil nebo jezdí na motorce, skůtru nebo čemkoliv tomuto podobném, se s tím už setkal nebo se do podobné/ stejné situace dostal. Havárie. Občas je osudová, občas jen "pohrozí", aby si dotyčný uvědomil, že pří

    Typ: Havárie
    Vloženo: 14.03.2016
    Uskutečněno: 14.03.2016
    Komentářů: 11x
  • Zapomněl jsem ještě na něco?... - část 4.

    26.12.2015 - Jak postupně přecházím z levé strany přes sedlo na pravou stranu, dostal jsem se po nasazení předního kola k práci na zrcátkách a držáku plexi. O co jde zde? Obě věci prohodím a začnu držákem. Dosud měl za

    Typ: Údržba
    Vloženo: 26.12.2015
    Uskutečněno: 26.12.2015
    Komentářů: 3x


TOPlist