PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 164x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 03.08.2013, Uskutečněno: 26.07.2013, Stav tachometru: 26100 km, Zhlédnuto: 10x


Ačkoli máme doma 4 helmy, je to stále málo, jelikož když chceme vyjet se ségrama na více strojích, tak dáme dohromady 2 integrálky, ale s další helmou už je potíž. Tátova integrálka je nám všem obrovská a stará otevřená helma (byť po mojí odborné renovaci ) je jednak vzhledově trochu kýč a jednak na delší cesty vyšší rychlostí naprosto nevhodná. Začal jsem proto koukat po další helmě. Obyčejnou integrálku jsem už moc nechtěl. Motokrosová helma mě lákala více, ale po zvážení jejich kladů a záporů jsem si nebyl jist, jestli jít tímto směrem. Nejvíce se mi už dávno líbily "enduro" helmy, kombinující vzhled krosové helmy (delší čumák a kšilt) s klasickým plexi...I když je taková helma velkým kompromisem a má mnoho nevýhod, vlastně jsem už ani nechtěl nic jiného . Akorát jsem měl ještě požadavek na černý interiér, nejlépe kompletně bílou vnější barvu, zapínání nejlépe na přezku, váhu menší než 1600g a cenu do 5 tisic Kč.

Všeobecně jsem četl v diskuzích převážně negativní zkušenosti s tímto typem přileb. Lidé si často pochopitelně stěžují na odpor vzduchu ve vyšších rychlostech, hlučnost, ale i mlžení plexi a nebo dokonce i zkreslený obraz přes plexi nebo odlesky světel. To mě hodně odrazovalo. Jediná helma, která měla velice dobré hodnocení byla Uvex Enduro. U ní však byla zase značná potíž s dostupností, jelikož se momentálně nevyrábí (ale podle prodávajícího snad zase bude, protože je o ní značný zájem) . Třeba u krásné LS2 Gears, která by k mojí Blatě sedla jako prdel na hrnec a u mnoha dalších přileb převládala kritika recenzí a nebo nesplňovaly ani moje požadavky. Slibná mi přišla snad jen Nitro MX450 a MX630.

Nakonec se mi ale podařilo vyzkoušet jednu z posledních Uvexek v českých obchodech - v prodejně Flash team v MB a nechal jsem se do ní "ukecat" , byť je v černé matmé barvě, kterou jsem původně nechtěl . Je mi zatím trochu těsnější a to hlavně při navlékání a svlékání, ale určitě povolí. Plexi je lehce zatmavené. Udávaná váha s plexi je 1490g . Demontáž kšiltu i plexi je poměrně snadná. Zpracování vypadá moc pěkně a kvalitně. To třeba o Marushin x-moto II říct nemůžu (také jsem ji měl na hlavě) . Ta je sice lehoučká (asi 1290g ), ale plexi je slaboučké, při zavírání se kroutí a kšilt tam drží jen tak fórově na stranách pod šrouby plexi . Snad jedině ten kšilt díky tomu nenabírá tolik proud vzduchu. Uvexka ale aerodynamiku nemá taky vůbec špatně zvládnutou.

Jel jsem s ní zatím jen krátce pár km malou rychlostí, ale proti staré integrálce LS2 Targa je to poměrně nezvyk. Nicméně pocity jsou dobré. Čalounění Uvexky více obepíná hlavu, před nosem je prostor lépe tvarován, průvan tolik neproudí na oči (asi díky "hadru" pod bradou), je lehčí, více tlumí hluk, štítek a kouřové plexi výborně bojuje se sluncem a hlavně se mi líbí, že je z ní výborný výhled všemi směry . Vyšší rychlostí jsem s ní zatím nejel, ale myslím, že pokud člověk nebude předklánět nebo zaklánět hlavu, tak odpor vzduchu nebude nijak zásadní. Krom barvy se mi na té helmě nelíbí pouze pár věcí . Například "držátko na plexi z černého plastu mě trochu ruší ve výhledu, občas jsem v helmě zaslechl jakýsi bzukot (jako kdyby tam byla vosa ), Plexi by mohlo mít na můj vkus jemnější odstupňování aretace, protože už při nejmenším otevření plexi nabírá tolik vzduchu, že je lepší ho úplně otevřít (z integrálky jsem zvyklý často jezdit s pootevřeným hledím ). Celkově zatím nákupu a těch necelých čtyr tisíc korun nelituju. Myslím že se helma osvědčí stejně tak jako ostatním. Jen je škoda, že se nedá sehnat v bílé barvě...to by prostě nemělo chybu .

Jinak, ještě jsem se před pár týdny odhodlal do nákupu motobot. I zde jsem hledal kompromis pro jízdu po silnicí i v lehčím terénem. A zároveň něco, co trochu chrání nohu, ale umožní obstojnou chůzi a citlivé řazení. Výběr nebyl jednoduchý, ale nakonec se zůžil v podstatě jen na W2 4-Dirt Adventure a Formy Adventure. Při vyzkoušení byly boty sice rozdílné, ale do značné míry podobné. W2ky mají hlavně trochu silnější podrážku měkčí na došlápnutí. Volbu nakonec vyhrály Formy. Sice se občas najde nějaká negativní recenze, ale rozhodně je vozí více lidí než W2ky. Na W2 mě trochu odradil semišový povrch (snáze navlhne a hůře se čistí), silnější podrážka, kompletně plastové přezky a nápis "made in china" . Ještě jsem zvažoval nákup bazarových Forem, ale nebyla moc velká nabídka a babička mě od toho ještě odrazovala . Rozhodl jsem se tedy, že se plácnu přes kapsu a koupím funglovky v černé barvě v obchodě Outdoor Liberec za nějakých 4550Kč

Je zajímavé, že hnědé Formy byly podle cedulky vyrobené v Itálii a černé v Rumunsku . Sice jsem je zkoušel s odstupem několika týdnů, ale řekl bych, že i tvarově byly trochu rozdílné a ty černé mi příjdou mohutnější. Jelikož mám úzkou a nohu, tak mi jsou trochu širší kolem kotníku, ale to doma zpravila instalace vložek (jako skoro v každých mých botech ) . Díky tomu jsou i měkčí na došlápnutí a pohodlí bych přirovnal k bačkorám. Snad jen při bočním ohybu v kotníku tam tlačí do kloubku jakýsi chránič, ale to mi vadilo až snad po 6ti hodinách jejich prvního nasazení do provozu, kdy okusily i první deštík (noha suchá, jen pod kolenem už šla voda skrz kalhoty ) . Řadí se v nich trochu hůře, než jak jsem zvyklý, ale každým kilometrem je to lepší, takže nebude problém. Pokud se nerozpadnou a vydrží alespoň do konce záruky nepromokavé (snad nechci tak moc ) , tak budu spokojen .

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
istonbike (2) napsal 03.08.2013 v 11:05

Přilba i boty dobrá volba a nádherně vyleštěná podlaha


Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist