Od doby, kdy kapal benzín z podtlakového ventilu z nádrže mě štvaly následky, které kapající palivo zanechalo. Na víku motoru totiž benzín rozleptal vrchní bezbarvý lak a ten následkem toho zežloutl . Spodní stříbrný nástřik motoru je odolný, ale moc nechápu, proč ho výrobce ještě přelakoval syntetickým lakem, který neodolává chemikáliím a s vysokou teplotou (hlavně na víku olejového filtru) si zrovna taky nerozumí .
Sám o sobě by mě ten flek na levém víku nevadil. Na funkci to přeci nemá vliv a nějaký ten šrám až zas tak neřeším. Štvalo mě ale to, že víko takhle působilo, jako kdyby po něm tekl olej . Sice jsem hodně váhal, jestli to nenechat být (přeci jen je to originální stav), ale hlavně táta mě ''dokopal'', ať s tím něco udělám.
Motorku jsem tedy po dlouhé době umyl a začal s pokusy . Nejprve jsem vzal nitro ředidlo a pokusně zkusil ten zatracený lak smýt, aby zůstal jen podkladový metalický nástřik. To se zprvu zdálo být nadějné, ale šlo to pomalu a zdálo se mi, že po smytí laku byl podklad matný a jakoby poškrábaný. A hlavně byla tato metoda velmi pomalá. Proto jsem toho brzy nechal, místo toho vytáhl kompresor se stříkací pistolí a stříbrný nitro lak, že víko prostě přestříkám na stříbrno. Před tím jsem ještě zakryl papírovou lepící páskou okolí víka a všechny šrouby. Samotný nástřik byl už otázkou asi minuty.
S výsledkem jsem v celku spokojen. Sice je nástřik trochu matnější než víko na pravé straně, ale ono se to časem tak nějak sjednotí. Určitě to vypadá lépe než s těmi žlutými fleky.
-
stav před zákrokem
-
stav před zákrokem
-
sundaný řetěz kvůli očistě
-
pastoek už má po cca 25000km pěkně vyžrané zoubky :-)
-
po částečném smytí vrchního laku ředidlem (nevypadalo to hez
-
po zakrytí krycí lepící páskou
-
příprava na nástřik
-
stav po nástřiku
-
konečná podoba
-
konečná podoba
Ch0ze: Teď lituji, že jsem to víko přestříkával a nebo že jsem nezvolil jiný lak. Použítá nitrocelulosová barva totiž na roviných plochách celkem drží, ale v záhybech se má tendenci odfukovat a loupat. A vzhled je teď snad horší, než kdybych to nechal být.
Stejnej problém...
Moc hezké Ono problém spékajícího se svrchního laku není jen okolo olejového čerpadla, nýbrž po celé ploše motoru. Když člověk stroj moc nemyje a jezdí s ním na plný plyn v terénu, je lak spečený téměř všude
Taky jsem to podobně dělal na ER5,jen pomocí spreje neb kompresor nevlastním //www.motorkar...etail&ddid=20442