V hledáčku byla motorka, která mi měla přinést více komfortu, méně váhy na rukou a taky nějakého toho koně navíc. To vše po 4 sezónách s VFR 800, po kterých má člověk laťku nasazenou hodně vysoko.
První dojmy - Nikdy jsem na ní neseděl a z okolí se ozývaly věty o rutinní motorce, za kterou se nikdo neotočí, ničím nezklame, ale taky nenadchne apod. To mi bylo celkem ukradené, protože jsem věděl, co chci, viz. výše. Projížďku mašiny u prvního prodejce, od kterého jsem ji den na to i koupil, jsem nijak neuspěchal a krásně se projel. Po návratu jsem si ještě pod helmou musel vyklepat úsměv, nebo bych odsouhlasil i navýšení ceny.
Recenze
Update po první sezóně: postupné poznávání možností motoru mě bavilo jako už dlouho ne. Nejdřív stačilo točit do 7tis a stačil jsem většině okolo...pak se jednou nechám hecnout Fárošem a k červeným otáčkám je to nevýdaný tah! Zároveň zůstává parádní ovladatelnost, lehkost zatáčení a díky brzdám mohu i lehce riskovat pozdějším bržděním.
Jedna z avizovaných věcí se potvrdila- za mašinou se lajk neotočí, určitě ne se sériovým laufem. Protože rád dělám rozruch, pořídil jsem na konec sezóny laďák v podobě nového Mivv kousku. Radost z jízdy zase poskočila nahoru a v tunelech je to požitek :)
Přímo se nabízí srovnání se zmíněnou VFR 800 z ´98, na které jsem před Fazerem jezdil 4 sezóny:
POSEZ- při mých 180 cm je sedlo (s protiskluzem) výškově tak akorát, z motorky krásně dosáhnu na zem a nohy nemám při jízdě nijak zalomené. Hlavně si ale užívám toho, že na rukách nedržím skoro žádnou váhu jako u VFR a sedím krásně vzpřímeně.
ŘÍZENÍ- největší nadšení, protože takovou obratnost a lehkost jsem nečekal. S rozložením váhy si kluci japonští prostě vyhráli a nepřestává mě to udivovat. Motorku si vodím jako nic, změny směru prakticky telepaticky a na české silnici obstojně nastavitelný podvozek.
MOTOR- dal by se přirovnat k elektromotoru- jede už odspodu bez cukání, kopanců, nebo dalších nevhodných projevů. Ten lineární a téměř nekončící zátah se mi zamlouvá a zatím jsem nepotřeboval točit víc jak 8tis (červené začíná někde u 11,5tis otáček). Zajímavé je startování- u všech jsem viděl, že i se sytičem vrknou plynem, tak jsem to převzal taky.
BRZDY- velká změna v účinnosti, prostě nadšení a to i ze zadní brzdy.
ZVUK- se seriovým laufem motorku prakticky neslyšíte, ale nijak mi to nevadí. Ve vyšších otáčkách motor krásně hučí, taková turbína :) Pokud bych to časem chtěl řešit, nabídka laďáků je v pohodě, ale zatím není třeba.
Krásná motorka Vfr rozmazluje po ní se těžko vybírá
hezká
taky mám miláčka FZS 1000
Uz leda nova :) Vfr vydrzela 4 sezony, intervaly vymeny se prodluzuji...
Hmm, takže za rok zase VFR??