Je to docela těžká a vysoká potvůrka pro mé krátké nohy. Je hodně poslušná a pohodlná.
Motorka koupena od Bazoš - Dobrý kluk, celkem rozuměl tomu, co prodával.
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KLE 500: Chtěl jsem nakonec zkusit jednobucha
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Prý je hodně vysoká, bohužel jsem se na ni nesvezl, a když jsem ji měl možnost porovnat s Pegasem, tak Aprilia je vyšší. Takže kecy pokud nemáš min. 180 cm tak na to nelez.
Yamaha TDM 850: Za cenu, co jem byl ochotný dát se nenašla ucházející bez nutných investic
První dojmy - Je to cukavá potvora, hlavně do 3000 otáček, mám ještě karburátor a zkoušel jsem i stříkačku a přišla mě klidnější, ale línější. Super je na ní posez, hezky vzpřímeně i ve stupačkách a prakticky hned padnoucí řidítka do ruky. Další věc, co mne zaujala je super zvuk originálních výfuků jak při akcelaraci, tak chrapot po uzavření plynové rukojeti.
Motorku bych doporučil pro - Rozhodně to není moto pro skalní vyznavače BMW, Harley nebo pouze japonských motocyklů. Trochu exot, ale mne chytla u srdce. Nemám vyhraněnou značku ani styl a rád poznávám i jiné motocykly. Až trochu vyrostu a nabydu zkušenosti, určitě zůstanu u endura, ale většího a zřejmě dvouválcového. Z toho vyplývá, že dle mého názoru Aprilka není vůbec špatná pro vstup mezi cestovní endura.
Doplňky na motorce - Na motce je padací rám domácí výroby s mlhovkami. Nevypadá špatně, ale přes zimu trochu poladím. Sehnal jsem vyšší plexi Giwi a jsem s ním spokojen. Dále jsem nainstaloval na původní držák kufr Shad SH40. Není to designovka, ale je neskutečně pevný a udrží a uveze dost nákladu(vyzkoušeno už na GPZ) Povedlo se mi sehnat originální boční kufry a namontovat zásuvku na 12V. Do budoucna nechci moc experimentovat, ale vyhřívané rukojeti a zdvihnout řidítka bych chtěl.
Recenze
Na dlouhé recenze je ještě brzy, protože ji mám teprve 2 měsíce a najeto 2300 km. Pegaso se mi líbilo už jako malému klukovi, takže jsem si splnil vlastně takový dětský sen, zároveň je to pro mne vstup mezi enduro. Další důvod je, že pro mé titanové šrouby v páteři je pohodlnější než předchozí GPZ 500. Jezdím na Mitasech E-08 a zatím jsem spokojený. Na suchu klid a za deště jezdím opatrněji a zatím bez problému. Polňačku, trochu les i naše rozbité cesty zvládá suprově. Brzdy hodnotím jako dostačující i se spolujezdcem. S podvozkem jsem ještě na doraz nešel(je pravda, že jsem s ní ještě neskákal). Je trochu nesvá, když se v zatáčce objeví koleje, díry nebo hrboly, ale to každá jiná také. Spolujezdec sedí jako v bavlnce a sedačku mu ze spodu vyhřívají výfuky. Za jízdy skoro neznatelné, po zastavení už ano. Co se týká spotřeby, tak se mi dost různí, podle stylu jízdy. Jel jsem za 5, ale i za 7 litrů. Běžně kolem 6-ti i ve dvou. Co se týká cestování na dlouhé tratě, tak zatím nevyzkoušeno. Zatím jezdíme kolem komína tak 250-300 km a bez pocitu únavy nebo nechuti k další jízdě. Nejsem žádný divoch a moje cestovní rychlost se pohybuje kolem 100 Km/h kromě města všude na cca 4100 ot./min. motoru. Příjemné. Moje maximum je 155 km/h s batůžkem bez jakéhokoliv zalehávání.
Ahojky chlape, rád koukám na to, že je o jednoho PEGASÁKÁ víc. Jak psal Pepa 66. Přifrč v Září do Šimanova, máš to za humny. Bližší instrukce najdeš na PegasoClubu CZ. . Jinak taky 10 Měj se H125
Tak ať Ti ten jednobuch dobře bouchá
Bezvadná motorka ...
ŽEJO
Ahoj kolego, moc pěkná italka. Už se těším na Šimanovské panství tak doufám že se 12.9. ukážeš, ať se všichni pokocháme. Přeju hodně spokojených kilometrů v sedle, čau Pepa 66. Jasných 10 b
Krasavice ! Přeju hodně příjemných kilometrů.