Tatran S125
Výrobce: Povážské Strojárne, Československo
Rok výroby: 1967
Obsah: 125 cm3
Výkon: 5,2 kW
Můj jediný motocykl se startérem...
Recenze
Výkon motoru s malým obsahem vykazuje poměrně malou spotřebu při vysoké rychlosti. Stroj je poháněný dvoutaktním benzínovým spalovacím motorem o výkonu 7k při 5300 ot/min s vratným vyplachováním s nuceným chlazením.
Ventilátor je upevněn na rotoru dynamospouštěče, který je pevně spojen s klikovým hřídelem. Proud chladícího vzduchu je usměrněn pomocí plechového krytu na celý válec. Ventilátor odstraňuje závislost chladění motoru na rychlosti stroje.
Dynamospoušteč: Při spouštění stroje pracuje dynamospouštěč jako motor. Kotvou, a tím i sériovým vinutím statoru, teče velký proud - převládá vliv sériového buzení nad paralelním (derivačním) - dynamospouštěč pracuje téměř jako sériový motor. Při nabíjení akumulátorů pracuje dynamospouštěč jako dynamo. Proud kotvy je malý a dynamo pracuje s převládajícím vlivem derivačního buzení; sériové buzení pracuje proti derivačnímu buzení. Jmenovitý výkon dynamospouštěče při spouštení motoru je 300 W. Jeho jmenovitý výkon jako dynama určuje proudová charakteristika regulačního relé. Při používaném regulačním relé 12 v s 12 závity proudové cívky je jmenovitý výkon 60 W. Proud potřebný ke spouštění se odebírá ze dvou akumulátorů 6 V, 11-12 Ah, v sérii.
Ahoj,nádherný stroj. Potřeboval bych radu uvažuju, že pořídím tatrana nebo čz 501, 502 ale je to velké dilema... Chtěl bych i občas na nějaký delší výlet ve dvou. Koukam že tu máš plzeňsko já sem od Klatov nebylo by možné se někdy přijet podívat ? A popovídat? Tatrana sem ještě na živo neviděl... =) ondra
pěknej, doufám že tě někdy na něm v plzni uvidím a zkouknu ho naživo
Krásnej kousek
V této barvě ho ještě neznám, ale je krásný