renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Manet Tatran S 125 (1966)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tramp57
Vloženo 15.9.2017
Aktualizováno 24.6.2023
Zobrazeno 5 647x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Po spackaných operacích levého ramene a pravého kolena jsem již nemohl Trampa překročit a při čekání na křižovatce jsem měl taky problém. Proto si jej pan Franta odvezl.Ale vím,že je v dobrých rukou.

Více fotografii

Motorka koupena od pána ze Strakonic

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Hledal jsem něco, kde bych nemusel zvedat nohu - jenom nastoupit. Skutr. Kdysi jsem měl Čezetu 175 - prasátko, ale teď se právě na inzerátech nevyskytoval. Našel jsem tam však "slovenskou pomstu". Tak snad zjistím, proč se Tatranu takhle říká.

Motorku bych doporučil pro - toho, kdo si dokáže něco na motorce udělat doma sám. Tomu bude tenhle stroj opět sloužit jak má.

Doplňky na motorce - Doplňky nemá Tatran žádné, chybí plexištít, mám jenom držák.



Recenze

Koupit dnes skútra není vůbec problém. Sedneš, zatáhneš za plyn a už to jede. Pěkně potichoučku a pravidelně si jen tak bzučí. Dokáže vyvinout i značnou rychlost.
Ale klasika je klasika. Míchat olej do benzínu a ladit karbec, zapalování ... to je ono.

Tak jsem jednou na víkend objednal nocleh ve Strakonicích a pozval mojí Věrušku na výlet na zámek Hluboká. Všechno super, zámek,ubytko,jídlo,lidi, dokonce i skutr.
Tatrana jsem naložil a v pořádku dovezl domů. Koupil dvě baterky a začal oživovat. Svítili světla, tachometr nee, levá směrovka blikala, pravá svítila pořád. Zadek světla a směrovky, brzda, ani ťuk. Dokonce ani nezavrčel.
Postupně jsem vše čistil od nánosů špíny,hlíny a oleje. Měřil a čistil kontakty elektroinstalace až všechno svítilo a blikalo a dokonce troubilo.
Karburátor jsem vykoupal v ultrazvukové čističce a když jsem přišel na to, jak tam namontovat ty kolénka a lanka... Tatran dokonce zavrčel. Ale zatím nedobíjí - kontrolka pořád svítí.










- Tak kola mám v cajku. Chromovaný dráty, český chrom na ráfcích a nové pneu. Duše jsem nechal původní, ty hrubé, dokonce bez záplat.
- Rámek na reflektor je nově pochromovaný, parabolu napařovat asi nemusím, vyzkouším pak jízdou v noci. Držáky zadních směrovek mají taky nový chrom - vypadají lépe než nabarvené.
- Tachometr svítí zatím slabě - 2W žárovka je taková bludička, chce to aspoň 4W.
- Dobíjení už funguje - regler je bez krytu a kvůli chybějícím dvířkům dostal par ran, opraveno. Kontrolka dobíjení je na výměnu, polepená, ale zatím hlásí.
- Výfuk jsem zbavil karbonu, pak ještě vypálil v ohništi, zavařil poškozená místa a nechal pochromovat. Je jak nový. Ale ten chrom je kuwa drahý.
- Opravy a se dočkal také přední i zadní tlumič. Nové těsnění i náplně. Časem vyměním i spodní gumové uchycení zadního tlumiče které je vymačkáno.
- Proběhla výměna lanka přední brzdy, lanka spojky, plynu a nové lanko zadní brzdy jsem musel krapet upravit. Lepil jsem taky nová brzdová obložení.
- Motor byl zatím jen očištěn, seřízeno zapalování a vyměněn olej. Teď, když mám brzdy v pořádku, můžu Tatrana i vyzkoušet. Jen co přestane lejt.
- Plechařinu skutra jsem očistil od letitého nánosu, vyrovnal a vyklepal. Na broušení a nástřik časem taky dojde.
- Rezavou nádrž se také chystám v nejbližší době vyspravit.
- Tak,chvilku jsem se povozil a pak jsem opět vše rozdělal a odvezl plechařinu na opískování. Pár míst se bude muset vyspravit svařováním. Pořád jsem nepřišel na to, proč říkají Tatranu "slovenská pomsta". Ale přišel jsem na to, že kdejaký vesnický "kutil" dokáže bez správného nářadí nadělat na stroji paseku.
- Přivezl jsem z chromovny díly na druhého Tatrana kterého skládám pro švagra - výfuk, koleno, hřídele kol, háčky skřínky, rámeček světla...a opět jsem se kroutil při placení, uff
- Plechové díly obou Tatranů jsou vyvařeny CO-čkem.
- Válce po výbrusu + nové písty, kroužky, čepy, klikovky mají za sebou GO.
- Mám vytmelené a vybroušené díly obou Tatranů
- Vyplétal jsem další dvě kola - pro švagra, je to hračka.
- Plechařina nastříkána, už se chystám na skládání druhého motoru.
- Čas prchá jak mrcha, nejsem schopen Tatrana poskládat. Furt je něco jiné...





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
chevyr
chevyr napsal 18.03.18 v 12:10 10b.

findejs1310
findejs1310 napsal 18.03.18 v 11:28

ŠIKOVNEJ

udinar
udinar napsal 08.10.17 v 16:10 9b.

Na tatranu si musí člověk dávat bacha na dvě věci! Elektriku a spojku! Elektrika je jak na autě, celkem složitá, ale pokud ji člověk dá dohromady, tak dynamostarter funguje bezvadně. Spojka je trochu poddimenzovaná a ráda odchází. Jinak je to dobrá motorka, jen není tak blbuvzdorná jako Jawa a proto snad ta Slovenská pomsta.

elstrem
elstrem napsal 08.10.17 v 09:13 10b.

Já jsem loni dělal maneta,tak zhruba vím, co tě vše čeká, tak ať se ti dílo daří a průběžně dávej informace.

Hery22
Hery22 napsal 03.10.17 v 17:57

Drzim palce at se manet zadari uz se tesim az bude fotka jak bude hotovy :)

Více komentářů



TOPlist