Neumím ji zařadit ... snad funbike?
První dojmy - První jízda byla po parkovišti za Aspiritem a pak jsem koupil.
Recenze
Jo, nejspíš to bude funbike, protože mě baví a navíc se mi i velice líbí. Na těch zlatých dráťácích a prdelce s dvěma laufy ulítávám.
Přestože všude čtu, jak jednovál na cestování ne a ve dvou už vůbec ne, chtěl jsem jej. Chtěl jsem obratnou motorku s pohodlným posezem na okresky a rozbité pasecké spojovačky. Těch je u nás nepočítaně a výhledy jsou na těchto cestičkách nejhezčí. Dále musí zvládnout také cestování stylem "i cesta je cíl". Za pět víkendů jsem na ni najezdil 4000 km, z toho necelou polovinu ve dvou. Po této nevelké zkušenosti mohu ohlásit naplnění očekávání.
Pro spoustu lidí může být výkon 35 kW nedostatečný, ale já vysoká čísla u této hodnoty nevyhledávám. I tak je tam 130 km/h hned, 150 chvíli na to a kdo je trpělivý a jede zrovna po větru, dočká se i 180 tachometrových. Ale k čemu? Ke spokojenosti mi stačí,když dostanu svou dávku krouťáku a nevycválaného, syrového projevu motoru. Z vibrací jsem měl obavy, ale ukázaly se liché. Půlhodina strávená s křoviňákem zanechá v rukou nepříjemný pocit, víkend za řídítky Pegasa nikoliv. Manželka dokonce, když jsem se ji ptal, jestli ji ty vibrace nevadí, nechápala na co se ptám. Prý "jaké vibrace?" Buď vzadu cítit nejsou, anebo je zvyklá. ;) (edit 20.5.2013 - objevila vibrace ve stupačkách a po 300km a delších vyjížďkách mi za ně nadává). Převodovka je přesná s jasnou odezvou v řadičce a bez falešných neutrálů. 50 km/h se dá jet buď na vytočenou dvojku a nebo podtočenou trojku.
Podvozek ve spojení s Roadsmarty má rozhodně na víc, než má odvaha na silnici dovolí a přitom je to žehlička na naše cesty - absolutní spokojenost. Menší přední kolo samozřejmě nepobere nerovnosti s takovým přehledem jako 19" Trailu, kterého jsem původně chtěl, nicméně větší jistota na silnici mi za tu trochu opatrnosti na šotolinkách a rozbitých spojovačkách stojí. Do lesa a na mokré polňačky se s ní stejně nechystám. Přední brzda je velice silná a dobře dávkovatelná. Zadní má s trochou nadsázky jen dva stavy - on/off. Zavření plynu zadní brzdu účinně nahrazuje (edit 12.7.2011 - při jízdě ve dvou jsem se zadní brzdu naučil používat a je fajn).
V tuto chvíli jsem se svou volbou spokojen. Teoretická očekávání byla překonána a o spolehlivosti italského strojku pochyby nemám (edit: teď už trochu mám, viz deník :) ). Doma je ještě Beverly 500 a kromě benzínu, spotřebky a trochu předepsané péče nic navíc zatím nevyžaduje.
Průměrná spotřeba:
krásná ITALKA
Krasny stroj. At dobre slouzi. Hodnotit se da jedine za 10
Moc hezká motorka, i fotky jsou povedené.Dávám 10 bodů a přeju ti další spokojené kilometry.A těch 650 je fakt dostačujících,mám podobný motor taky.
Je to kráska.. S Aprilii jedině spokojenost... Tak ať hlavně slouží bez problému...
pěkný stroj a hlavně je to jednoválec