Svižný skútr na velkých kolech s nízkou spotřebou z koncernu Piaggio-Vespa
Výška jezdce: 188 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Forza 300: Beverly se mi vždy líbilo a hlavně-oproti jiným skůtrům má velká kola, což je na naše nekvalitní silnice mnohem lepší.ož
První dojmy - Překvapila mne živost skútru, vzhledem k mé bohatýrské figuře jsem si chvíli zvykal na jiná posez než na stopětadvacítkách Kymco, které jsem měl předtím
Motorku bych doporučil pro - Kdo chce spolehlivého značkového skútra bez zbytečných vyfikundací a není úplný začátečník. Ona ta třístovka docela jede.
Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy, turistické plexi, kufr Shad, botka bočního stojanu, držák navigač.telefonu
Recenze
Pořád jsem jezdil na stopětadvacítkách, kdyby náhodou manželka, která nemá Áčko, chtěla na něm jezdit. Čekal jsem 12 let a pak se hryznul, dost dlouho jsem čekal. Kymco 125 jsem prodal a hledal jsem Piaggio Beverly 300 a našel. Rok.v. 2015, najeto 6600km, stav-bez jakýchkoliv závad či neduhů. Jak jsem psal, posez mi zpočátku moc nevyhovoval, měřím 188 cm a nejsem žádný drobek. Překvapila mne spotřeba, těsně nad 3 l/100.Kromě běžných 25km jízd jezdím hodně i delší trasy /200-300km/ -výlety s kamarádem, který má Forzu 125. Beverly jede stovkou, kopec nekopec, často jsem na kamaráda Forzistu po stoupání čekal. Skútra jsem neměl potřebu honit, jelikož na to mám Yamahu XT 1200 SuperTenere. Maximálku jsem jen zkoušel, před namontováním velkého turist.plexi se ručička tachometru šplhala ke stotřicítce, teď s plexi je to 120/km/h, ale dál jsem to neždímal. Překvapivé jsou jízdní vlastnosti, asi i kvůli velkým kolům, v zatáčkách můžu klopit aniž bych něčí škrtnul o asfalt. Asi při 19 000 ujetých kilometrech jsem nechal vyměnit řemen, vodítka i večky variátoru, nechal jsem tam dát to, co tam patří, neměl jsem důvod dávat lehčí. Olej měním mpravidelně s ol.filtrem, zásadně Motul 5100, do zadního převodu též motul SAE 80W90. Pneumatiky se mi asi nejvíc osmědčily Michelin City Grip, mají dobré vlastnosti i nájezd i když jsou dražší. Piaggio jsem koupil v roce 2022. , za 3 roky jsem najel skoro 15000 km.
Za celou dobu bez jakýchkoliv závad, dvakrát mi odeška žárovka v předním světlometu, pak jsem koupil OSRAM a je klid. Jo, z čeho jsem byl ze začátku nervózní byly pazvuky z variátoru, dokonce jeem to předloni dovezl servisákovi, vše naprosto v pořádku, pazvuky jsou způsobeny kladkou variátoru, je to plastové mkolečko mezi variátotem a spojkou, aby se řemen neprohýbal a neopotřebovával se, Mají to i Vespy, volal jsem kvůli tomu kdysi do autoriz. servisu, ti se smáli, že je to normální a nechť se tím nezabývám. Hondy ani jiné značky kladku prostě nemají.Asdi ve Vespě vědí, proč to tam dávají.
tak jen ať to tak pokračuje dál
Pěknej
At' ti dělá radost.
Taky jsem měl Piaggio, ale menší, ted' mám čtyřstovku a - plná spokojenost.