renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Beverly 300 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dave-lister
Vloženo 26.6.2022
Aktualizováno 26.6.2022
Zobrazeno 1 945x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Piaggio Beverly 300, starší kus z roku 2010. Původ z Itálie, stav tachometru 41500Km, podle všeho to vypadá, že by to mohlo ještě nějaký ten pátek jezdit.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:JS Moto (Chabařovice) - Vše proběhlo podle domluvy, cena byla příznivá, technický stav byl dobrý.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 300: Byl jsem se podívat na dvou kusech a oba byly dost rezavý. Hlavně mě vadilo rezavé VIN, u jednoho kusu už nebylo ani čitelné a měl bych problémy u STK. A pod sedačkou není vůbec žádný místo.
Yamaha X-max 250: Zrovna jich v nabídce moc nebylo, zvažoval jsem starší jeden kus z roku 2006, ale když jsem zjistil že nemá vstřikování, tak jsem ho nechal plavat.

První dojmy - Na tuhle motorku jsem narazil tak trochu náhodou. Samozřejmě jsem věděl, že nějaké Beverly 300 existuje, ale při hledání jsem ho cíleně nehledal. Šel jsem se podívat do jednoho bazaru na SH300, byl to tak trochu šrot tak jsem si řekl že se tam trochu porozhlédnu. Objevil jsem tam v rohu Beverly 300, za slušnou cenu, nový brzdy to mělo, totálně sjetý gumy. Kupodivu to není vůbec rezavý, omlácený to bylo minimálně. Nechal jsem si to vytáhnout na světlo, udělal zkušební jízdu a bylo rozhodnuto. Malinko jsem musel slevit ze svých požadavků. Ty byly: 1) Co nejlevnější stroj, protože bude stát trvale venku, každý den bude v provozu takže to bude otloukánek. 2) Chtěl jsem motor se vstřikováním, míň to žere a bez problémů to startuje za studena, po delší odstávce, nemusí to seřizovat atd. 3) Chtěl jsem velký kola, ideálně 16". 4) Dostatek místa pod sedačkou. 5) ABS jsem chtěl, bohužel se nepodařilo nic takovýho sehnat, tak jsem si ho musel odpustit.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny kod mají vhodný řidičák.

Doplňky na motorce - Doplňky jsou je originál horní kufr.

Recenze

Motorku vlastním od 28.4.2022.
Od té doby mám najeto 3000 Km, takže si myslím že o té motorce už něco vím.

Proč jste si vybral tento stroj?
Už při prvním setkání se skútrem mě překvapila kvalita stroje, použité materiály jsou kvalitní, nic není rezavé, plasty jsou kvalitní nic není popraskané.

Při prohlídce jsem zjistil toto:
Pneumatiky jsou po smrti, brzdy jsou téměř nový, nesvítí několik žárovek, mastný víko ventilů, neznámý stav řemene, zlobí spínač otevření sedačky, baterka kupodivu stále startuje, podle servisky poslední servis před 10ti lety. Vše jsem v zápětí opravil. Vyměnil jsem pneumatiky, všechny filtry, olej, chladící kapalinu, brzdovku, řemen, válečky, vadné žárovky.

Recenze:

Sedačka je velká, hezky tvarovaná a pohodlná. Místo pod sedačkou není úplně největší, ale stačí. Například u Leadu 110 je místo větší.

Kola
Kola jsou 16". Je to výhoda, skútr tolik nedrncá na dírách, i když to samozřejmě není tak pohodlné jako na Africe. Skútr jde slušně klopit, ale velice brzo začne něco drhnout o silnici. Vlevo drhne boční stojan a v pravo taková výztuha na rámu. Úplně svižně se s tím jet nedá, ale pořád jede člověk rychleji než autem. Rozměry pneumatik jsou obvyklé, všichni výrobci na to nabízí pneumatiky, takže výběr je veliký.

Motor
Motor asi není úplně nejsilnější, ale podle recenzí málo žere a najede hodně kilometrů. Já si poctivě zapisuji každé tankování a dlouhodobá spotřeba je 2,96l. Největší zaznamenaná spotřeba byla 3,1l, nejnižší 2,84l. Spotřeba skokově klesla po výměně pneumatik, staré placaté gumy patrně měly větší valivý odpor. Výkon motoru hodnotím jako dostatečný, samožrejmě to není trhač asfaltu, ale 100-110 v pohodě jede do každého kopce. Po rovině se to dá rozjet cca na 130Km/h, víc jsem nezkoušel a určitě to půjde poladit výměnou variátoru. Jezdím jen po klikatých okreskách, takže maximální rychlost mě neomezuje.

Podvozek
Přední vidlici jsem zatím nijak neopravoval a zatím tlumí dobře. Přes zimu určitě vyměním olej a gufera. Zadní tlumiče jsou patrně původní a už netlumí tak jak by měly. V brzké době vyměním za nové. Při přejezdu nerovností se skútr chová lépe než skútr s malými koly, ale není to tak pohodlné jako na Africe. Uvidím jak se to zlepší po výměně zadních tlumičů. Na skútru jezdím více než z poloviny po německých silnicích, takže těch děr tolik nevymetu.

Brzdy
Brzdy jsou dost slabé. Vpředu je pouze jeden kotouč a je cítit že se zastavením má spoustu práce. Zadní brzda je dostatečná. Za páčku přední brzdy musí člověk vzít trošku větší silou aby to brzdilo. Nový přední kotouč a destičky stojí cca 2000Kč, což je příjemné.

Servis
Servis si dělám sám, je to skútr, takže vše je řádně zaplastované, ale kapoty jdou rychle rozebrat a složit.
Já zatím servisoval toto:
Výměna pneumatik, výměna všech náplní a filtrů, výměna řemene a válečků, kontrola vůle ventilů bez nutnosti seřízení, výměna vadných žárovek, výměna těsnění víka ventilů - to byl ten únik oleje který jsem zmiňoval na začátku. Skútr má celkem levné originální díly, to je výhoda oproti Hondě kde je všechno dost drahé.

Máme za sebou i jeden pád, v zatáčce skútr sklouznul a klouzal po boku. Škody jsou minimální, prasklá boční stupačka, ulomený zadní blatník. Šrkábanec na závažíčku, šrkábanec na páčce, šrkábanec na bočnici (je tak takový černý plast za 250kč), šrkábanec na samolepce kufru.

Dá se s moto i dobře cestovat?
Ano, do práce a zpět to mám 130 km, jezdím to dvakrát, třikrát týdně. Cestu s tím zvládám naprosto v pohodě a rychleji než autem. Zvažuju že s tím pojedu na nějaký menší trip.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dave-lister
dave-lister napsal 24.12.22 v 06:32

Milan1963: Ty Italové ty skútry prostě uměj.

Milan1963
Milan1963 napsal 23.12.22 v 22:26 10b.

Co dodat...italská klasika a navíc hezká, spolehlivá.

SennaAyrton
SennaAyrton napsal 01.07.22 v 11:38

Proč překonávat “stud” ze skutra, to že mas motorku kde jednou rukou mackas spojku a nohou řadíš s tebe přeci většího chlapa neudělá, jak píšeš nejednou se vyskytne situace že chlapík na skutru ovládá svůj stroj s větší grácií než některý rádoby motorkar ….

dave-lister
dave-lister napsal 01.07.22 v 09:28

CR500: To víš, 2007 už je starší kus a všechny gumový díly mohou být už zpuchřelý. Ale jinak jsou ty SHčka nesmrtelný stroje. Já naštěstí tyhle silentbloky mám ještě v dobrém stavu a přes zimu je pro sichr vyměním.. Co se týká náhradních dílů, myslím že Honda má díly dražší než Piaggio. Teď jsem kupoval spínač otevírání sedačky a spínač startéru. Každý stál kolem 200Kč, originál Piaggio. Zadní tlumiče jsem našel originál za 4000Kč, hodně věcí se dá na Piaggio sehnat lacino. U Hondy cokoliv kromě filtrů svojí ranec.

CR500
CR500 napsal 01.07.22 v 09:17 10b.

Po letech co jsem tatovi koupil sh150i(nejstarsi strikacku 06). Tak jsem mu ho casto bral kdyz jsem jel s pritelkynemi trebas 15km v lete se vykupat nez tahat litra u ktereho cestou sotva ohreju motor a pneu...sh150 slouzil a slouzi tatovi denodene leta skoro bezproblemove..po zkusenostech jsem nevydrzel a predloni si koupil sh300i pri koupi mel vadnej drahej nesehnatelnej silenblok co drzi motor prepakovani (4.500kc z italie), ale po vymene je to dokonaly(i kdyz citim lozistko hlavy rizeni a malinko tlumice taky nicmoc uz rv2007). Ted kdyz jezdim zatackovimi okreskami do prace 20km do vetsiho mesta a fakt to miluju. Zadna spotreba 3-3.5l tipuju 120kmh to jede skoro do kazdeho kopce.(4ventil 28k) Akcelerace 8.3 sec 100kmh. V zatackach pri tempu se musim hoodne vyklanet vrskem tela abych nedrh stojan, ale u nas bez rovim predjizdim krom aut i cizi endura a 6bandity hlavne ve meste nezna kolony ...at to slozi po prekonani studu ze "skutra" je to nejlepsi sluha a proti auto mega zabava!

Více komentářů



TOPlist