renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Aprilia Pegaso 650 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Stregobor
Vloženo 21.6.2024
Aktualizováno 21.6.2024
Zobrazeno 440x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Aprilia Pegaso - Italská pomsta, která se zpočátku jevila jako velmi výhodná koupě.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 CS: Bávo bylo o dost dražší

První dojmy - První velká motorka, která mě zpočátku dost překvapila. Hezky ovladatelná na silnici a zvládala i lehký offroad. Na Pegasu se hezky sedí a člověk ani není moc rozlámanej po celodenním cestování. Jízda ve stupačkách už horší, oproti BMW 650 GS tahá celé tělo dozadu a člověk si nepřijde tak jistej a stabilní jako na bávu.

Motorku bych doporučil pro - když nemáš moc peněz a chceš se vyučit mechanikem, občas si i zajezdíš

Doplňky na motorce - -měřák voltáže/dobíjení
-vyhřívané hefty
-padáky
- nosiče kufrů Big Husky
- kufry Alu Milánek

Recenze

Aprilia Pegaso - Italská pomsta, která se zpočátku jevila jako velmi výhodná koupě.

Protože Pegaso sdílí většinu dílů s BMW GS 650, bylo by logické očekávat stejnou kvalitu a spolehlivost, jakou nabízí jeho německý protějšek. Jenže to by nesměl do hry přijít italský design a smysl pro krásné, ale často nepraktické věci. Navzdory tomu, že se 650-kový Rotax vyráběl na stejné lince, "Luigi" si dal espresso, a jelikož to byl toho dne již pátý šálek, řekl si: "Mama mia! Přidejme tam i pátý ventil." Poté si dal dvě cigarety a náhle zvolal: "Un tavolo per due!" Přidal tedy i druhý karburátor. A kdo si pamatuje, jak se špatně šteluje Jikov na dva válce 350-tky, ten ví, že štelovat dva karburátory na jeden válec je ještě větší pakárna.

Po prvním výletu na Balkán se mé Pegaso stalo terčem posměchu a vzniklo desítky vtipů, kde figuroval italský okřídlený kůň. Od té doby se žádný výlet neobešel bez oprav tohoto stroje. Když zrovna nezlobil karburátor, spálil se regulátor. Zkrátka, s každým výjezdem jsem vozil stále více nářadí a náhradních dílů.

Nejspíš by to pokračovalo až do té míry, že bych s sebou vozil celou náhradní motorku, servisní vozidlo, nechal si narůst úzký knírek a začal mluvit plynně italsky. To se naštěstí nestalo, jelikož jednoho krásného dne na pražském Žižkově mi byl tento pekelný stroj odcizen. Nikdo, včetně přivolaného policisty, nevěřil, že by se něco takového mohlo stát.

Vypadalo to, že italská noční můra je u konce. Jenže! Jednoho deštivého podzimního rána mi zavolal podplukovník Moučka s tím, že mé Pegaso bylo nalezeno!

Rychle jsem vyrazil pogratulovat policii za jejich skvělou práci, ale když jsem zjistil, že zloděj raději zanechal Aprilu uprostřed polí, kde týdny stála, než ji hrdinně našlo naše četnictvo, zarazil jsem se.

Dál bych vesele (nebo spíše nevesele) jezdil, ale zasáhl byrokratický šiml. Motorka měla vybroušené VIN číslo, což znamenalo, že navzdory její pojízdnosti a funkčnosti nemohla na silnici. Vyražení a obnova VIN by stála skoro tolik, co nová motorka, a tak jsem smutně zamáčkl slzu a prohlásil: "Již nikdy více!"

A shodil jsem motorku ze srázu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TomZul
TomZul napsal 24.06.24 v 09:51 10b.

Tak ti nevím ... Je to příběh smutný se šťastným koncem, nebo veselý se smutným koncem? Každopádně je to příběh nevšední a pobavil.

Semiš
Semiš napsal 22.06.24 v 09:24 10b.

Super popis, někdy je potřeba projít peklem . alespoň je na co vzpomínat

Animals21
Animals21 napsal 21.06.24 v 11:08 10b.

Pobavilo

Více komentářů



TOPlist