Po dlouhé době nový gixxer od Suzuki. Konkurenci rozhodně nepředběhl ale spis zmenšil tu propast mezi ním a top litry na trhu.
Výška jezdce: 184 cm
První dojmy - Velikostně obdobné jako ostatní litry. Přední část stále klasická Suzuki, zadek štíhlý, celková stavba na litr relativne úzká ale do muzea moderního umění to asi nepůjde. Se světly vypadá paradoxně asi lépe než jako oholená kapota, což u sportů bývá alespoň za mě naopak. Suzuki nešla cestou moderních superbiků, kdy je možné si nastavovat každou elektronickou berličku samostatně ale přítomná kontrola trakce, slide kontrol a antiwheelie je sprazeno v 10 stupních dohromady, takže nejsou nastavovat jednotlivě. Dále jsou nastavitelné tři mapy distribuce výkonu a to je asi vše. Papírově sice nic nechybí ale v reálu, nemůžu si pomoci, je motorka například v porovnání s R1 takový chudý příbuzný. Což asi není až tak na škodu, její předností má byt jednoduchost, primitivnějších stavba a trvanlivost. Trakce funguje dobře, bokem asi moc jezdit neumím, pouze Whelie kontrol nefunguje nějak skoro vůbec a tvrdá akcelerace je vždy za přítomnosti kroceni předku z luftu. Přitom v testech psali, ze ani na nejnižší nestaveni na záda nechce…. možná je to tím, ze se v Německu hrabali v jednotce.
Recenze
Koupeno z rozumu, ne moc staré, málo najeto po prvním majiteli, důchodci z Německa :D Klasická racing výbava zahrnující prepákováni, pumpu Brembo, PP riditka, laminaty a blipper. Vpředu cartridge MUPO, vzadu série z modelu R, I2M budík s externí anténou, a to je asi vše. Po exotické krásné 1299 trochu šok jak z hlediska zpracování, krásy a použitých technologií, tak i jízdních vlastností. Nebudu to hanit, je to jiné a rozhodne to není špatná motorka. Takový laciný spolehlivý kamos do každého počasí co si umí ušpinit ruce a je vždy připraven ale chybí mu trocha úrovně.
Ihned po koupi jsem odstranil komplet ABS, čímž jsem přišel o údajnou fičuru, která měla povolit brzdu v případě většího nadlehceni zadního kola. Možná dobra věc ale rad si budu brzdu na cilovce sám, než to nechat na motorce. Dále ještě proběhla výměna snímače QS/blipperu. Ona totiž motorka není osazena fabrickým snímačem (pro klasickou verzi pouze QS a verzi R i blipper) ale klasickým aftermarekt tlakovým snímačem. Důvod neznám. Jelikož byla motorka upravena u dealerstvi Suzuki Team Mayer, což je mimo oficiálního dealerstvi i bývalý team IDM třídy SBK, tak zřejmě došlo spolu s instalaci výfuku, filtru a blipperu i k namapovaní motoru a byla z nějakého důvodu zvolena tato cesta. U výkonu bych se rad pozastavil, jelikož co motorka motoricky předvádí, je pro mě až zarážející. Měl jsem možnost vlastnit nebo alespoň projet 3 okruhové moderní superbiky a ač má Suzuki papírově pouze 199 koni, jede bezkonkurenčně na motor nejlépe ze všech a na cilovce jsem zatím nenasel soupeře. Na pro mě ne úplně ideální ergonomii (nastavoval jsem co to šlo) si pomalu zvykám. Víceméně si nemůžu stěžovat, motorka zataci dobře, brzdí jak má, podvozek jsem doladil a trakce je v pořádku. Kromě možná až moc divokého nástupu výkonu (na což si zvykám a začíná to byt velká zábava) a jakési absence antiwheelie je to funkční balíček, i když unešen zrovna nejsem.
Tak nakonec klasiky po sezóně prodáno. Nebylo to ono
Ja si suzuki zamiloval. Myslim ze na to prijdes casem taky
raketa :D věřím že se ještě víc budete kamarádit a ten loket tam půjde. :))
moc pěkná