renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-R 1000 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník cebeer
Vloženo 11.10.2015
Aktualizováno 16.5.2022
Zobrazeno 5 295x
HODNOCENÍ PROFILU OD 43 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Lehká, silná, perfektně ovladatelná se skvělým motorem, přesnou převodovkou, skvělým podvozkem a spolehlivými brzdami. A hlavně bez ( pro mě ) zbytečné elektroniky.

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Po zkušenostech s GSX-R 750 padla do ruky okamžitě. Jen příjemné pocity, žádná nemilá překvapení. Na téma co se mi na ní ohledně jízdy nelíbí nemám co psát. Z mého pohledu - dokonalý stroj.

Motorku bych doporučil pro - Jednoznačně těm, kteří to mají v hlavě v pořádku. Já zastávám názor, že každá motorka jede jen tolik, kolik jí přidáte. Je to o rozumu a schopnostech, které buď máme nebo nemáme. Pokud rozum ani talent nemáme, doporučuji elektro-kolo, ale opatrně.

Doplňky na motorce - Moto je v originálním stavu.



Recenze

Proč GSX-R 1000? Díky absenci ( pro mě ) zbytečné elektroniky je cena nejpřijatelnější ze všech SS na trhu. Ale nerozhodla jen cena. Zkušenosti s GSX-R 750 byly skvělé, věděl jsem, že litr od Suzuki mě nemůže zklamat. Pomohl také test a hodnocení Tomáše Mikšovského na tomto webu. Souhlasím do puntíku se vším, co napsal. Jen pneumatiky, které moc nechválil byly pro mě dostačující, ale to není rozdílnost názoru, je to jen o tom, co kdo z nás od nich potřebuje. On potřeboval vyzkoušet limity motorky, já potřebuji jen rychle a spolehlivě jezdit. Také nevím, jestli měl ročník 2012 stejné pneu jako 2014 .Také je to už snad jediný SS, který poskytuje alespoň minimální pohodlí spolujezdci. Ale to je velmi individuální záležitost. V každém případě musí být řidič i spolujezdec tak trochu cvoci, aby na takových strojích jezdili ve dvou.
Mohl jsem koupit ročník 2015 ( rozdíl v ceně minimální - 6000,- ), ale mám rád, když je Suzuki modro-bílá a tuto kombinaci ročník 2015 nenabízí.
Najeto mám 3000 km. Naprosto bez problémů. Motorka šlape jak švýcarské hodinky. Zajížděl jsem dle instrukcí výrobce a velmi jsem se pobavil při čtení různých názorů na to, jak zajíždět. Hlavně mě pobavil nejeden názor, že pokud motor zavčas nevytočím k červenému poli, bude líný. Prosím, ozvěte se všichni, kteří máte líný 185 koňový motor. Rád se s Vámi projedu, abych viděl, jak Vám ta Vaše litrová Sůza nejede kvůli poctivému zajíždění. A teď nemyslím na borce, kteří honí na okruzích setiny sekundy. Myslím běžné motorkáře z běžného provozu. Taky je docela pravděpodobné, že by se motoru nic nestalo i bez zajíždění, ale těch pár kilometrů, kdy jsem se musel krotit, mě nezabilo. A můžu být klidný, že jsem motoru neublížil.
Jak jsem už napsal v prvních dojmech - z mého pohledu naprosto dokonalý stroj, není nic , na co bych si stěžoval. Design nebudu hodnotit, je to naprosto subjektivní věc a každý si koupí to, co se mu líbí. Mě se Sůza líbí s drobnou výhradou - výfuk mám rád menší a jiný tvar. Ale to mi celkový dojem z motorky nekazí. Laďák kupovat nechci i když mám zvuk laďáků moc rád. Jsem už starší člověk a naučil jsem se brát ohledy i na druhé. Není moc příjemné, když sedíte někde na vesnici v klidu své zahrádky a někde z dálky slyšíte motorkáře, který vytáčí nejen svůj stroj. A to nemluvím o tom, co dělá zvuk mezi domy, nebo jak se musí tvářit mladá maminka, která konečně uspala své dítě atd. Zkrátka už neumím myslet jen na sebe.
Velmi příjemně mě překvapila spotřeba. Nejezdím žádné couračky ( fotky z jízdy mám u 750 ). Užívám si náklonu i zrychlení, ale nejezdím na krev. Nemusím brzdit se zdviženým zadním kolem ani vyjíždět ze zatáčky po zadním. Při podobném způsobu jízdy jako u 750 mám spotřebu 6 litrů, zatímco 750 brala 7 litrů. Je to jistě způsobeno i tím, že litr nemusím tolik vytáčet, ale například kamarád, který jel na ZX-10R ( 2011 ) stejným tempem jako já se pod 8 litrů nevejde. Jinak samozřejmě platí, že kdo chce jezdit SS, nemá se zajímat, kolik žere. To jen uvádím jako sympatický bonus k celkové spokojenosti s GSX-R 1000. Olej nežere. Od výměny najety 2 tisíce bez známky úbytku - tedy zatím. 24.7.2016 - najeto 5 tis. - opravdu olej nežere. Do výměny v 7 tisících určitě dolévat nebudu.
17.10.2015 - jen reakce na některé komentáře. Proti elektronice nic nemám a chápu každého, kdo ji chce na svém stroji mít. Uvítal bych možnost výběru. Já chci jezdit bez ní. Chci to být já, kdo ovládá motorku. Taky nechci svěřit svůj život elektronice. Navalit při výjezdu ze zatáčky plný plyn a spoléhat na kontrolu trakce? Dík - nechci.
24.7.2016 - jízda na " větší " vzdálenost.
Budiž pochválena Suzuki GSXR-1000. Včera jsem snad poprvé ujel na supersportu 191 km bez přestávky. Jel jsem z Mohelnice přes Svitavy, Poličku, N.Město na Moravě, Jimramov, Velké Meziříčí, Třebíč, Mor.Budějovice do Bítova na Vranovské přehradě. Zažil jsem obrovskou a nefalšovanou radost z jízdy na silné motorce. Vyjížděl jsem v 5:50 z Mohelnice, takže byl minimální provoz, ideální teplota kolem 20°C a 80% povrchu vozovky ve skvělém stavu. 20% silnic bylo zalátaných klasickým českým způsobem, ale to je u nás při jízdě po takové trase spíš zázrak. Po vyjetí z Poličky přichází spousta technických pasáží jako stvořených pro SS, tak jsem si to náležitě užíval. Opravdu mě překvapilo, že mě na konci trasy nebolely ruce. Nejsem už žádný mladík, ale bylo to v naprosté pohodě. Rozložení síly na ruce a zadek mi na této motorce maximálně vyhovuje. Spíš začínal pobolívat zadek asi po hodině a čtvrt jízdy, což bych musel vnímat zřejmě i na cesťáku ( ale s tím nemám zkušenosti, tak nechci dělat žádné závěry ). Vím, že cestovatelé se nad ujetou vzdáleností usmějí, ale berte, prosím, v úvahu, že moje běžné vyjížďky jsou okolo 70 km ( jen si tak zablbnu na silnicích, kde znám každý kousek vozovky ).
Takže závěr - na GSX-R1000 se dá zvládnout po pěkných silnicích v pohodě i větší vzdálenost. A to i v pokročilejším věku. Ovšem s batůžkem by to taková hitparáda nebyla.
28.10.2016 - pár postřehů na téma 600, 750 nebo litr ? ( řeč bude jen o čtyřválcích )
Nikdy nepodpořím názor, že šestka nejede. 100 a více koňové šestky jedou jako z praku a nabídnou spoustu zážitků. Jen prostě musíte řešit, co máte zařazeno, protože když potřebujete honem honem výkon a je tam špatný kvalt, tak se prostě musí řadit dolů a to Vás zdrží. U 150 - ti koňové 750 -tky už je to lepší ( o dost ) a u litru je to už luxus. Je příjemné mít nadbytek výkonu. I když na běžných silnicích nejde prakticky využít je to prostě pohodlné a příjemné. Jízda na motorce je o pocitech a ty mám nejsilnější z litru. Jsem rád, že mi bylo dopřáno se na ten vrchol vyšplhat.
4.5.2019 - najeto 11.000 km - názor na vibrace
Setkal jsem se na tomto fóru s dotazy nebo i jízlivými poznámkami o vibracích u těchto motorů. Zcela upřímně - nevím o čem je řeč. Je mi 59 let, takže žádný mladík, tohle je můj čtvrtý japonský čtyřválec ( Yamaha, Honda a dvě Suzuki ). Letos na jaře jsem sledoval motor od nízkých otáček až po maximální, v tahu, při brzdění i při stálých otáčkách. Buď nejsem fajnovka nebo mám už stařecký třes stejných vibrací jako motor a tím je nevnímám. V každém případě si vychutnávám jízdu s touto úžasnou technikou a žádné vibrace mě neruší.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JA-NE
JA-NE napsal 07.12.20 v 11:36

Tak tu uz treba mat hlavicku zrovnanu

Milan1963
Milan1963 napsal 06.11.20 v 11:52 10b.

Za 10 ...

NiLu
NiLu napsal 30.10.20 v 17:36 10b.

Moc hezky napsané a tyhle tovární barvy jí sluší nejvíc, krásný Gixerko!

eddie80
eddie80 napsal 03.05.20 v 08:58 10b.

Skvělá recenze a je super vědět, že ještě minimálně čtvrtstoletí si sportovní motorku budu moct užívat. Pokud se teda ještě budou nějaký použitelný vyrábět.

Mistr-kat
Mistr-kat napsal 11.04.20 v 20:03

Super spis. Z tohoto pamfletu by mohli rovnou tisknout velký techničáky...Máš to v hlavě srovnaný a víš co děláš. Navíc v sedle krasavice ve firmeních barvách vlajkové lodi. Klobouk dolů před kýmkoli, kdo si v tomto zralém věku troufá krotit takovou bestii. Vím o čem píšu, taky jsem ji vlastnil. Tak ať Tvůj andělíček lítá minimálně stejně rychle, jako ta tvoje kráska...

Více komentářů



TOPlist