Proc Norden? Po KTM jsem hledal neco stejne zabavneho, nizsiho v sedle, pokud mozno zaroven pohodlneho i na klidne cestovani. Uz od zacatku se mi velmi libi koncept KTM s nadrzi proklate nizko. 890 Adventure R jsem zkousel, je to spis prerostla kroska, 89
Výška jezdce: 174 cm
První dojmy - Casto se objevuje heslo: Co je lepsi, nez motorka? Nova motorka. Tak tohle je moje prvni nova motorka a uzivam si to. Zadne zjistovani, co majitele prede mnou zmenili, opravovali, co se kde mozna stalo a ja o tom nevim.
Recenze
Koupeno v Nemecku presne v moment, kdy dealer potrebuje uvolnit misto pro 2023 modely. Takze cena byla vice nez dobra. Navic quickshifter a tempomat je jiz v zakladu. Po nekolika prvnich projizdkach mi Norden pripada jako krizenec KTM 890 Adventure a velkeho GSa. Je to lehky, hravy a se skvelym motorem, kterej reaguje okamzite. Zaroven je Norden hodne pohodlnej, velke sedlo, dobra ochrana pred vetrem (s vyjimkou plexi, ktere je v zakladu nizke, smerujici veskery vitr na helmu) a komfortne az houpave nastavenej podvozek - proste zehlicka, coz mi naprosto vyhovuje. Ano, bude to pravdepodobne na ukor sportovnich ambici v terenu, ale na cestach, zejmena na rozbitych okreskach, je to skvely.
Update po zajeti: Jede to jeste vic, nez jsem cekal. Cesta na prvni servisni prohlidku zapadlymi okreskami pres pul republiky skoncila celkovou prumernou rychlosti 90km/hod (coz nebylo cilem). Pro milovniky revu a dunenini bude jiste zklamanim zvuk ze standardniho vyfuku - ten prakticky temer neni slyset a na miste vubec nepripomina dany objem motoru. Osobne jsem s tim naprosto ok, mam rad motorky, ktere vic jedou, nez rvou. Navic na cestovani je vzdy lepsi ticho a minimalni akusticky vliv na navstivena mista. Uspokojive se mi podarily vyresit vsude zminovane turbulence (vyssi plexi, jine kryty rukou, jina zrcatka). Jeste budu testovat doplnkove deflektory na strany vetrneho stitku, uvidime, zda se podari neco funkcniho vymyslet.
Update: Hlucnost od plexi vyresena: Po vymene krytou rukou a zrcatek jsem k vyssimu plexi (aliexpress) pridal bocni deflektory puvodne pro Tenere 700. Jsou zariznute a prichycene srouby s podlozkami a rozperami v presnem uhlu vytiskutymi na 3D tiskarne. Po teto uprave je na motorce najednou konecne klid! Ve 130 je v helme aerodynamicky hluk podobny tomu, co bylo pritomno pred upravou v 80.
Ahoj , ještě máš Nordena ?
Byl jsem ho testovat a vadí mi ty turbulence od plexi .
Vidím že jsi to řešil . Funguje to ?
Pěkný stroj
Celymi chodidly obema nohama zaroven na zem nedosahnu, sedlo je sirsi, ale i tak mi vyska prijde ok. Zkousel jsem napriklad Tiger 900 rally, z nej dosahnu diky uzkemu sedlu lepe.
tu prupovidku o novej motorke poznam, tak snad dorazi raz Jezisek aj ku mne , super strojovna, uzivaj a daj vediet, ci pri tvojej vyske dosliapnes s celymi chodidlami na zem