Oldschool "stopětadváca". Je to prostě starý stroj. Sytič, neefektivní brzdy, krásný zvuk, karburátor.
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - První jízdní dojmy byly výborné. Čekal jsem hrůzu ale mile mě překvapila jednoduchostí jízdy. Oproti skútru s ABS (moje jediná předchozí zkušenost) jde líp do zatáček, ale brzdný účinek je tragický. Na nedělní projížďku ideál.
Motorku bych doporučil pro - Je to dobrý vstup do světa veteránů. Je velice jednoduchá, ale na jízdu by to možná chtělo trochu zkušeností. Aspoň na tom skútru.
Recenze
Historie:
Toto je stroj z roku 1976 (První přihlášení 16.9.1976), který můj praděda žijící v NSR koupil 6.8.1980 rozebranou od nějaké učitelky. Nějak ji seskládal (např. nové budíky, které ukazují asi 6500km ale motocykl má určitě minimálně přes 20tisíc najeto.)
U nás v ČR je od 26.11.2007 a najela okolo 2000 km, ale pak byla zase na 8 let uchována. Nedávno jsem si udělal řidičák, zařídili jsme STK a zase bude jezdit na jaře.
Motocykl:
Je to Honda CB125J (také označována jako CB125S-76).
Obsah: 124 ccm
Výkon: 10,5 kW
Převodovka: 5 st.
Palivo: BA90
Váha: 93 kg
Ele. systém: 6V
Přední brzda: Lanková kotoučová
Zadní brzda: Lanková bubnová
Jízda:
!! Řidičák mám pouze tři měsíce, s tím že jsem na této Hondě moc nenajezdil díky nástupu zimy a před řidičákem jsem jezdil pouze na Hondě SH125 takže nemám žádné zkušenosti ale pokusím něco napsat. !!
Motorka je velice lehká a lehce ovladatelná, různě se kroutí pod zadkem, a vůbec nebrzdí. Asi tak bych to shrnul.
Video prvního startu po 8 letech:
...
Super motka, přesně moje gusto!
callowsick - No zajímalo by mě co by jelo líp. Nový mají taky něco do sebe. Nižší nároky na údržbu, efektivnější ale nemají duši
ještě jsi mě navedl na srovnání s CB modelovýho roku 2020 a 2021:
2020:
128kg, 7,8kW při kompresním poměru 9,2:1
2021:
117kg, 8kW při 10:1
tvoje 1976:
105kg (natankovaná), 10,4kW při kompresním poměru jen 7,4:1
kurva, kde je ten pokrok?!