Prostě nový mazel, podle zkušeností jiných majitelů téměř nesmrtelný model.
Motorka koupena od kamikaze71 (Libákovice)
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Po 30ti leté přestávce, kdy jsem postupně sedlal modely Jawa a ČZ v pořadí Mustang, ČZ 125/473, a pak už jen Jawy 250/353, 250/559 a 350/362 Californian Oilmaster, jsem zatoužil po návratu ke kořenům a po pár kilometrech zjistil, že jsou věci, které se nezapomínají a první jízdu si parádně užil. Absolutně nemám nic na co bych si mohl stěžovat ;-)
Motorku bych doporučil pro - Klidné moto pro začínající adepty moto cestování, hodně odpouštějící chyby při jízdě, řekl bych velmi vhodné při vstupu do kategorie těžších motorek.
Doplňky na motorce - Kufr, brašny, padáky ... vyhřívané hefty jsou v plánu a možná i turistické vyšší kouřové plexi + další užitečné drobnosti.
Edit: Při zimní údržbě přibyly vyhřívane hefty Oxford Adventure, kouřové turistické plexi, brašny do padáků, přídavná světla, kufry Kibex, brašnička z GSa pod nosič, moto zásuvka vyměněná za adaptér s 2 USB zásuvkami a ukazatelem napětí s možností ON/OFF, modré ledky do budíků, gumy na bok nádrže, neopreny Acerbis na vidle, kopie Koso hodin s ukazatelem teploty a napětí, polsko-čínská WinCE navigace Lark Freebird 4.3 AT s iGO (zatím spokojenost), zamykací držák mobilu Drzak 2.0, box na nářadí Kappa KS250, přešité sedlo, alarm na baterky (uvidime jakou bude mit zivotnost)
Recenze
Alpíka jsem si vybral na doporučení bratrance, který má hodně "nalítáno" po cele východní Evropě a Balkánu, navíc i přes delší absenci v motosedle, není problém tuto kubaturu zvládnout.
Protože mohu srovnávat pouze s uvedenými stařečky a občasným svezením se na půjčené Yamaze XT 125 R , tak samozřejmě dojmy jsou pouze superiorní
Zatím nezklamal ani na silnici, ani lesní cestě.
Co se týče cestování, předpokládám jen pozitiva
Edit: Po 2000 km musím konstatovat maximální spokojenost, kromě doplnění oleje a benzinu, promazání řetězu zatím žádná velká údržba. Pouze jsem si doladil ulomený pin a spodní úchyt na kapotě (3d tisk je super věc a Mamut drží jako přibitý) plus jsem doplníl upadlou mřížku (hliníkový černý tahokov, originál je pěkně drahý a tak to mám 10x levnější :D + zmíněný Mamut). Teď už jen rozvody a nové pneu, Mitas E08 jsou přece jen trochu zákeřné
Edit: Na podzim na křižovatce za mnou nedobrzdil řidič Hyundaie, protože si paní před mnou spletla barvy a směr světel na semaforu a zastavila na zelenou. Motorka lehla, zadní blatník v háji, semtam nějaký škrábanec, odhad technika pojišťovny - totálka = 27.000 Kč ... takže v zimě proběhla renovace a úpravy - rozvody, oleje, seřízení, nové gumy Heidenau K60 Scout (jsou super ), přešití sedla, srovnání vidlic, držáky na kufry Givi, nová komplet řetězovka, nové destičky a další drobné úpravy jako výměny čidel, takže neutrál svítí a větrák větrá ... a Alpík je jako nový
Najeto přes 5000 km a stále spokojenost, s novými gumami a po seřízení jede v terénu nebo na asfaltu bez chyb a záludností v zatáčkách, K60ky drží i ve větších náklonech jako přibité. Pružení je dost měkké, ale to přičítám věku motorky,
Spotřeba se pohybuje v rozmezí 4,8-5,1 l/100 km, motor je celkem pružný, žádný trhač asfaltu, celkově je moto snadno ovladatelné a neporuchové. Prostě držák
Edit: R.I.P. .. život Alpíka ukončila trochu moje chyba, trochu bulharský asfalt, trochu tvrdší gumy 15. 5. 2022 ve městě Satovcha v Bulharsku .. budu vzpomínat v dobrém
Krásný a univerzální stroj - pěkná barva Ať dlouho vydrží...
Přesně jak píšeš přeju spoustu km (už) bez nehod a dobrý trasy.
nesmrtelna motorka
... díky všem
přeju hodně km