Po delší odmlce zase na motorce.
Výška jezdce: 172 cm
První dojmy - Moje první dojmy byly plné emocí, protože jsem si dal předtím na dlouhých patnáct let pauzu od ježdění a moje poslední motorka byla totálně jiná, byla to Yamaha IZF1000R Thunderace, motorka, která mi nikdy nesedla. Vždy jsem byl srdcem endurista.
Motorku bych doporučil pro - Doporučuji těm, co se při jízdě chtějí kochat a při tom si užívat jízdu, pro ty, kteří chtějí spolehlivý stroj, léty prověřený, pro motorkáře menší postavy a váhy. Na Alpovi zvládnete bez rozbolavělých zad i větší vzdálenosti a vím o čem mluvím.
Doplňky na motorce - Kufr, vyšší plexi, padáky, nosič kufrů, hlavní stojan.
Recenze
Nákup 2019, stav tachometru: 58 615km
Proč jsem si ho vybral? Chtěl jsem enduro, protože naše silnice vypadají spíše jako tankodromy a sportovně cestovní moto už jsem měl, takže vím, jak pohodlné cestování na takové silnici je. Taky mi vadil posed na motorce, chtěl jsem zase jezdit v sedě, narovnaná záda a žádný závodění, jen pohodová klidná jízda. Chtěl jsem ji pro její dvouválcový motor do V, zvuku vytočeného řadového čtyřválce už jsem měl dost a tenhle motor je navíc jeden z nejpovedenějších a nejspolehlivějších v dějinách moto, vždyť na jeho základě byl vytvořen motor pro nesmrtelnou XRV 750. Samozřejmě jsem se díval i po samotné XRV 750, ale její cena se drží pořád dost nahoře, za opravdu pěkné kusy je až astronomická, viděl jsem prodávat skoro 20 let staré kusy za 160 000,- , oproti tomu dvacet let starého Transalpa pořídíte v super stavu do 60 000,- to už je sakra rozdíl a přitom jsou skoro stejné, možná bych řekl, že je na tom alpik i líp, protože je lehčí a menší, což vyhovuje řidičům menších postav, jako jsem já.
Od začátku jsem chtěl ročník 97-00, považuji ho za nejpovedenější a nejvychytanější ze všech co se dělali, náhodou jsem pak koupil motorku, kterou chtěl původně majitel rozprodat na náhradní díly, byl to dovoz z Rakouska. Měla drobné kosmetické vady, ale motor, rám, kola, byly v pořádku, škoda jí rozebrat, snad mi bude vděčná a najezdí se mnou ještě spoustu dalších kilometrů.
Na podzim jsem jí začal rozebírat a postupně jí dávám dohromady, udělal jsem repas předních tlumičů, elektriky, oprava poškozených kapotáží, výměna čelního štítu, výměna náplní, filtrů, pneumatik, vyvážení kol, změna barevného provedení, výměna výfuku. Jo, výfuk, to je na té motorce snad to jediný, co se mi nikdy nelíbilo, ta koncovka k tomu prostě vůbec nesedí, ale možná má na to někdo jiný názor a bude říkat, že je to právě výfuk, který je pro všechny Transalpy tak charakteristický. Až na jaře vyjedu, zase napíšu.
Pěkná, hodně příjemných KM.
Fajná motorka, ať slouží a ať se daří.
Mám ho už deset let a neměnil bych!