Legendární dvoutaktní japonské enduro s atypickým zdvihovým objemem 79 ccm.
První dojmy - Motorka překvapí svým zátahem (na hmotnost a zdvihový objem motorky). Rozsah využitelných otáček je cca 1000 (od 5500-6500), takže člověk musí neustále řadit a držet motor v tomto pásmu, jinak motorka nejede...
Recenze
Tento stroj jsem si vybral z toho důvodu, že jsem neměl fyzicky na 125ccm enduro z důvodu výšky a hmotnosti strojů. DT80 je konstrukčně jednodušší než DT125 a taky i lehčí o 10Kg. Výška sedla asi o 6cm nižší oproti DT 125. To mě vedlo k výběru DT80.
Ve výfuku není přívěra, ve válci není nikasil (válec je litinový odlitek, po posledním výbrusu je na vyhození :-/ ). Motorka není vhodná na lámání rychlostních rekordů na silnici. Nejvíce jsem s DT jel 100km/h z kopce...Běžná max, rychlost po silnici je cca 80km/h. Nejlépe se cítí v lehčím terénu ( polní cesty, lomy, lesy). Naprosto nevhodná pro jízdu se spolujezdcem, motor na to nemá. Yamahu jsem po celkové GO motoru s těžkým srdcem prodal :-/ .