Obecné
Motocykl mám: | Ojetý |
---|---|
Pořizovací cena: | 39 000 Kč |
Naprostá spolehlivost, neuvěřitelně pohodlný posez a to i pro spolujezdce, velká nádrž, nestárnoucí design a hlavně ta úžasná barva. Silnou stránkou je bezpochyby i jednoduchý servis, v motorce není téměř žádná elektronika, vše je manuální a pochopitelné i pro laika. Ale pokud si i tak nevěříte, což je tak trochu i můj případ, tak ji můžete beze strachu z astronomické částky na účtence, přenechat odbornému servisu. Jsem schopný pincka rozložit a znovu složit klidně doma v garáži, ale přeci jen XJčka si cením natolik, že si nedovolím tam něco zvrtat jen proto, že si myslím že doma v garáži zvládnu naprosto všechno Podle mě ke kladným stránkám XJčka patří i výkon. Jedná se sice jen o 44 kW, já to ale považuju za prvek aktivní bezpečnosti, který mě rozhodně nijak neomezuje. Vždyť přece nejde o to být všude první, ale o to si cestu užít a hlavně se vždy ve zdraví vrátit...
Mírné vibrace od 4500 ot./min, které do 5000 vymizí, což je ale u XJček běžné a v zimě chce trochu víc trpělivosti při startování.
Bohužel s postupem času se vyklubal sice jeden, ale dost zákeřný problém - koupil jsem si kufr Kappa K46 a po jeho montáži mi začala s naprostou pravidelností kmitat řídítka v rychlosti 45-55 km/h a to až do takové míry že mi někdy nezbývá než úplně zastavit. První jsem to přisuzoval špatným ložiskům řízení, nechal jsem je dotáhnout a promazat a pak se ukázalo že za to může proudění vzduchu kolem kufru, který, pokud je přetížený, se rozkmitá jako kyvadlo. Schválně píšu přetížený, ale uznejte, kdo vozí ve 48 litrovém kufru zavazadla do 5 kg, jak doporučuje výrobce. Každopádně řešení jsem zatím našel pouze ve spolujezdkyni, kdy se za mnou už ten vzduch nemá kde motat a v ježdění obcí minimálně 60 km/h...
Moje úpravy |
O spoustu ani ne tak úprav, jako spíš oprav si mašina řekla hned po koupi sama. Kupoval jsem ji s tím, že je v původním stavu, tzn. že na ní 12 let nikdo nehnul ani prstem... Nová řetězovka, olej, pneu a hlavně seřízení ventilů, které už cvakaly žeto nešlo přeslechnout. Jinak dalšími úpravami se tolik nezabývám, raději ty investice utápím v nádrži Možná se zmíním akorát o digitálních hodinách na řídítkách, ale ty vyzkouším až v blížící se sezoně. |
---|
Zázemí
Dostupnost dílů | |
---|---|
Ceny náhr. dílů | |
Ceny servisu |
Podvozek
Tuhost rámu | |
---|---|
Těsnost tlumičů | |
Typ rámu | Trubkový |
Motor
Spojka | |
---|---|
Průběh výkonu | |
Vibrace | |
Převodovka | |
Brzdy | |
Zvuk | |
Spolehlivost | |
Spotřeba paliva l/100km | 4 |
Spotřeba oleje l/1000km | skoro nic |
Obecné
Moje závady | Žádné, pokud nepočítám vypadávání lanka od tachometru (izolepa vyřeší každý problém:-) včetně tohodle. |
---|
Jízda
Sport | |
---|---|
Město | |
Cestování |
Cestování
Pohodlí jezdce | |
---|---|
Pohodlí spolujezdce | |
Světla | |
Dojezd na nádrž | 380 km |