Informace o značce

Pokud jste o dvoutaktech Silk nikdy neslyšeli, není divu. Ovšem v případě, že jste motorkařili v kapitalistické cizině na konci sedmdesátých let, tyhle mašiny vás nemohly minout. I když jste je pravděpodobně znali jen ze stránek časopisů, které o nich psali jako o exkluzivních sportovních strojích své doby.
Historie značky
George Silk, závodník, konstruktér, mechanik, částečně snílek a co hlavně, zapálenec do dvoutaktů značky Scott. Jejich otcem byl Alfred Angus Scott, další Brit, který postavil svůj první dvoudobý dvouválec v roce 1899.
V ročníku 1912 vyhrál s mašinou o objemu 486 kubíků Frank A. Applebee závod na Manu, v roce 1921 se objevil nejslavnější model Squirell a tehdy šlo o slavnou značku. Alfred Angus ale nebyl od roku 1923 mezi živými a od jeho skonu to šlo s továrnou postupně z kopce. Po druhé světové fabriku koupil Matt Holder, průmyslník z Birminghamu a přesto, že měl několik nadějných prototypů nových modelů, pokračoval v produkcí mírně mnodernizovaných předválečných Scottů. S dobou šla například přední vidlice, zatímco motor zůstával víceméně stejný, počty vyráběných kusů se tenčily, až se koncem sedmdesátých let dostaly na nulu. George Silk byl v mezičase zaměstnaný v dílně specializující se opravy Scottů a kolem jeho dvouválce si postavil závodní motorku, která jeho okolí natolik nadchla, že jich pro zájemce vyrobil dalších dvacet.
Potom mu ale Holder odmítl dodávat nové motory a tak se Silk rozhodl postavit si vlastní dvoutakt, který by byl podobný agregátu ze Scotta. Přestože byl George koumák, do Járy Cimrmana měl daleko a tak o pomoc s vývojem poprosil konstruktéry z Rolls-Roycu a k ruce mu byly také mozky z technické univerzity v Belfastu. Kombinací nové pohonné jednotky a rámu Spondon, který byl odvozený z Georgova dřívějšího závodního šasi, vznikla v roce 1975 novinka Silk 700S, která se s cenou 1355 liber stala nejdražší motorkou na trhu.
Více na: https://motorkari.cz/a/z7n