Logo Linhai Linhai

Informace o značce

Čínské motorky Linhai pohází z gigantu Jiangsu LINHAI Group, který sdružuje víc než šedesát (!) subjektů – krom výrobních podniků zastřešuje i vědecké výzkumné organizace, obchodní společnosti, banky a vysoké školy. Jedná se tak o jeden z nejrozsáhlejších státních koncernů v Číně.

Srdcem koncernu je výrobní divize Jiangsu LINHAI Power Machinery Corporation (dřívější název je Taizhou Forestry Machinery Works of China National Forestry Machinery Corporation).

Historie značky

Výroba běží od roku 1956. Typickými výrobky jsou malé motory, pohonné jednotky a celé dopravní prostředky.

V součastnosti je ve výrobě zaměstnáno 1600 zaměstnanců, mezi kterými je 400 technických specialistů. Ročně umí vyrobit 1,5 milionu motorů, 750 000 motocyklů a skútrů a na 3 miliony samotných klikových hřídelí.

Továrna se chlubí šesti sty výrobních center (strojů) a dvanácti kompletními výrobními linkami.

V oblasti kontroly a měření firma posbírala několik národních ocenění. Nezapomíná ve svých představovacích materiálech na své vývojové cetrum, vybavené CAD systémy.

Výrobní portfolio sestává ze sedmi kategorií výrobků: motocyklové motory, malé spalovací motory, kompletní motocykly, mopedy, lesnická technika, požární technika a zavlažovací systémy.

Linhai jakožto státní podnik byl veden k importu zahraničních technologií a investic – tím vznikla Jiangsu LINHAI-YAMAHA Motor Co.Ltd.

Čtyřkolky

První čtyřkolky Linhai spatřily světlo světa roku 2001. Jednalo se o model s motorem 300 ccm a jeho posláním byl průnik na severoamerický trh.

Linhai vcelku nemá tradiční problémy s kvalitou svých výrobků, jak se u čínských výrobců traduje a nejspíš i proto jsou prodávány pod názvem továrny a ne místním pseudonázvem. Právě kvůli obavě o poskvrnění těžko dobytého dobrého jména Linhai odmítá prodávat svoje motory dalším výrobcům, aby nebyly zastavěny do nekvalitního šasi.

Krok vpřed znamenal motor 550EFI se vstřikováním Delphi. Delphi pomohla i s plněním jiných motorů Linhai.

Zajímavým strojem  byl  kolibřík s motorem 50 ccm a názvem Joker. Ze čtyřtaktního jednoválce SOHC vybíhalo na zadní kola stádo čtyř koní.

Linhai svoje stroje posílal k zákazníkům vybavené víc, než je standard – kotoučové brzdy vpředu I vzadu a užitková výbava konkurenci obvykle převyšovala.

Za zmínku stojí I sportovní model Muddy LC7 Racing, který z vodou chlazeného jednoválce 4T o objemu 275cc nabídl 26koní a jeho podvozek byl uzpůsobený závodní trati – koncový převod řetězem + všechny brzdy kotoučové s odvětráváním.

Motorky

V motocyklovém odvětví se Linhai chová spíše konzervativně – používá osvědčené japonské vzory pro motocykly nižší objemů, pitbiky a skútry. Lze v tom vysledovat zaměření motocyklové divize převážně na domácí nenáročný trh, upřednostňující u strojů naprosto jiné parametry, než jaké sleduje USA, nebo EU.

Zajímavostí je kooperační výroba s Yamahou, kdy vaše Yamaha s objemem motoru 125 ccm může mít v TP uvedeného výrobce Jiangsu LINHAI-YAMAHA Motor Co.Ltd…

Vize pro budoucí roky ukazuje skútr 400cc se vstřikováním a hlavně elektrické skútry a motocykly.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist